Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Een maand geleden verlenging aangevraagd voor FB Gold obv ouderschapsverlof. FB Gold status zou in augustus verlopen. Vandaag een e-mail ontvangen dat ik een jaar langer op het huidige niveau blijf. Ik heb hiervoor een geboorte certificaat en bewijs van ouderschapsverlof moeten mailen naar FB.

LordH, FlyingFonz, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    De gedachtengang klopt, echter je hebt natuurlijk niet je geld gelijk terug. Zelfs met de Personal Assistance gaan er nog wel enkele dagen overheen.
    Dat is voor mij geen probleem, maar als het bedrag dusdanig hoog is en je wilt opnieuw boeken zal dat niet voor iedereen gaan.

Wel fijn dat dit er is, ik heb niet zo lang geleden 2 vluchten op exact dezelfde datum geboekt, na de boeking kwam ik erachter dat ik natuurlijk niet naar 2 bestemmingen tegelijk kon, eerst via de reguliere website geprobeerd, maar toen kreeg ik niet direct een reactie.
    Voor de zekerheid PA benaderd en die heeft het toen direct geregeld, na 10 dagen kwam er een afwijzing van de website dat de boeking die ik wilde annuleren niet meer bestond...

3. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Was 9 t/m 14 sept AMS - AUS aan het bekijken, aantal miles is gisteren ineens x3 gegaan 69k per enkele reis :( Krijg bij het zoeken nu ook vaak de melding dat er geen vluchten beschikbaar zijn..

4. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    En weer terug naar 24,5k.

Valt mij wel op dat Austin vaak in de promo rewards is. Zou het slim zijn om daar nog even op te wachten? Huidige promo loopt t/m juli, dus dat zou nog 2 maanden wachten betekenen in de hoop op 25% (12.250 miles) korting.
    @Bjorn Kan je daar wellicht iets over zeggen met jouw historische data?

5. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.400
    Trofeepunten:
    508
    Leuk, hoe lang heb je verlof opgenomen?

noppie vindt dit leuk.
  6. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nu wil ik met mijn reisgenoot binnen de comfortzone verhuizen van stoel van 6 C en B naar 4 C en B maar moet ik 0,60 bijbetalen. Nog nooit gezien. Waarom is dit en is dit normaal?

upload_2023-2-10_5-32-28.png

7. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Koersverschil, geboekt op een website met een andere valuta?

8. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    1 dag per week gedurende een jaar.

9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    En ze zeiden bij KL niet "dan kunt u de overige 4 dagen toch reizen" ;)

FlyingBlob vindt dit leuk.
  10. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    De hoeveelheid verlof hoef je geen inzicht in te geven.

westi vindt dit leuk.
  11. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Is er al meer bekend wanneer bij KLM de A330 uit de dienstregeling gaat? er gaan al meerdere jaren geruchten dat dit toestel verdwijnt bij KLM maar tot op heden vliegen er nog 6 stuks A330-200 en 5 stuks A330-300

April vlieg ik met de A330 naar Bonaire in WBC. helaas niet met de 777 of 787 :(

12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Dat is interessant! Heb je dat aangevraagd via de chat? Of direct gemaild naar FB? Afgelopen zomer ook ouderschapsverlof opgenomen, daardoor wel minder gereisd.

13. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    484
    Trofeepunten:
    63
    Hoi! Ik ben een vlucht aan het uitzoeken waarbij vertrek vanuit DUS veel voordeliger is dan vanaf AMS op te stappen #classic. Nou heb ik een tijdje geleden deze post voorbij zien komen.
    Zou dan graag in weekend 1 DUS>AMS doen, en het weekend daarna het vervolg van de reis. Zijn er inmiddels meer regels over bekend? Ook geldig met vertrek vanuit Duitsland (Webinar was voor scandi's)? Alleen telefonisch te boeken?

14. RamonKr

RamonKr Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    De gratis stopover is al live. Echter is dit alleen een feature voor FlyingBlue award tickets, en dus niet voor reguliere (cash) tickets.

En inderdaad momenteel alleen te boeken per telefoon.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  15. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Bijzondere ervaring met SAF.

Nav diverse topics hier ook maar eens SAF aangeschaft voor onze trip naar NY. Bij terugkomst wel de normale XP's gekregen, niet de SAF XP's. KLM via Whatsapp benaderd, "we nemen het in behandeling". Na 2 weken nog eens een reminder gestuurd maar het "was in behandeling".

Na een week FB zelf maar eens gebeld, "voor SAF kunt u het beste ons rechtstreeks bellen. We hebben helaas een fout in ons systeem dus ik kan ze er nu niet bijzetten maar ik ga een notitie maken en zorgen dat het in orde komt". Na een week volledige radiostilte vorige week nog maar eens gebeld, kreeg ik exact hetzelfde verhaal te horen.

Nu weer een week verder en inmiddels 4 weken terug uit NY en nog steeds geen XP's. Heb dit jaar nog >10 vluchten staan en was van plan dit vaker te doen maar dit is niet echt bemoedigend...

16. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    KLM op Messenger was duidelijk: Die kunnen niets doen, direct FB contacteren.

Volgens Flying Blue chat: Klopt dat de miles/XP niet automatisch worden bijgeschreven. Kontakt FB via chat of contactformulier op de FB site. Schrijf dat het om de CO2ZERO miles/XP gaat, en niet de normale miles, en natuurlijk boekingnummer en FB nummer. Een paar weken geleden werd het meteen op de chat geregeld en vorige week kon ik geen chat vinden, maar binnen een uur antwoord via formulier en de miles/XP bijgeschreven.

Hopelijk krijgen ze IT binnenkort aan de praat dat het automatisch gaat.

cvr vindt dit leuk.
  17. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    484
    Trofeepunten:
    63
    Over acties gesproken: vanuit onze buurlanden komen er aardig wat codes rondom AFKL Valentijn. Een overzichtje:

Air France Duitsland: € 50 korting met code FEBRUARY14.
    KLM België: 10% korting op ticketprijs(ex belasting). Niet vanaf ZWE. Code: LOVE10BE23
    KLM Duitsland: € 50 korting met code KLVALENTIN

Nog meer landen die mensen hebben ontvangen?

FlyingFonz en ErwinLansing vinden dit leuk.
  18. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Dank voor de reactie.

Ik zie al even geen chat functie meer op de FB site, klopt dat?

19. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik moest vandaag last minute naar Berlijn, enkeltje. Ik heb om 11u30 geboekt voor de vlucht van 14.20u. Mijn verbazing was groot dat het slechts 3500 miles koste. Toch weer een klein positief puntje.

lloydje33, Urbanjazz, Menno en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Als de vlucht niet vol zit dan wordt kort voor vertrek de prijs in miles inderdaad aangeboden voor een lage prijs wat ook de laagste boekingsklasse kan zijn.

Je moet er echter niet vanuit gaan natuurlijk, het is daarnaast een goede indicator of de vlucht die je neemt vol zit of niet als je al geboekt had.

Deel Deze Pagina