Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Mark_

Mark_ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Een vraagje, hopelijk weet iemand hier het antwoord: mag ik een gast meenemen als gold member in de lounge op JFK?

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ja dat mag je als FB Gold bent net zoals op AMS indien je gast op dezelfde vlucht zit.

Mark_ vindt dit leuk.
  3. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    En moet je niet minstens ook een intercontinentale vlucht in je reis hebben zitten?

lloydje33 vindt dit leuk.
  4. Mark_

Mark_ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Dank, dat is het geval. Ga vrijdag naar NYC met KLM en ben FB gold, mijn reisgenote niet. Zij mag niet gratis mee op Schiphol, maar dus wel in NYC. Thanks!

5. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    Op AMS mag je als FB Gold ook een gast meenemen.

6. Mark_

Mark_ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Gratis? Ik dacht dat je tegenwoordig moest betalen? Het zou mooi zijn als ik met haar toch de lounge in mag.

Weet iemand of het op JFK gratis is?

7. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    Am I entitled to bring a guest into the lounge?
    SkyTeam Elite Plus members are welcome to invite a guest to join them in the lounge. The guest must also be travelling on a flight operated by a SkyTeam member airline, but it doesn’t need to be the same flight.

https://www.skyteam.com/en/about/faq/lounge-access

hier vind je er meer over.

8. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb hem vorig jaar voor het eerst kunnen gebruiken....

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  9. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ja het kan zo lijken op AMS omdat er gek genoeg bij je boeking bij de niet-elite+ reisgenoot staat dat je voor hem/haar loungetoegang kan kopen.

10. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Nog lounge vraagje; ik neem als Gold lid een statusloze vriendin de lounge in Berlijn mee in. Ze heeft 2 kinderen, maar kan niet alvast vooruit toegang voor ze kopen. Cash of miles. Iemand enig idee wat het kost per kind en kan je daar ook in miles afrekenen? Op AMS kost het 20€ zag ik.

11. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Het is per lounge verschillend of je extra toegang kan kopen. Op AMS kan dit wel maar op sommige outstations weer niet. In de Berlijn lounge is 1 gast geen probleem met je FB Gold.

12. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    631
    Trofeepunten:
    123
    Vraag: Als ik nu als FB Silver een vlucht boek, maar Gold ben als ik de vlucht neem: spaar ik dan de miles die je krijgt als silver of als gold? (6 vs 7 miles per euro). Als ik het programma goed begrijp spaar je de miles als je boekt, dus als Silver in mijn geval maar het is soms lekker vaag.

13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Net geprobeerd de bon van mijn dochter te gebruiken, maar dat lukte helaas niet. Nu is de vraag of dat komt omdat die bon persoonljk is of omdat zoals @Vliegende_Keep zei dat er maar een bepaald aantal bonnen per dag gebruikt kunnen worden.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  14. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.721
    Trofeepunten:
    523
    Je spaart als je vliegt, niet als je boekt. Als je een leg skippt krijg je ook niks. Betekent dus sparen als Gold.

NisshinMaru en FlyingBlob vinden dit leuk.
  15. StinusPax

StinusPax Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Weet iemand hoe het zit met de FB PA service? Vorig jaar op 904 UXP geëindigd maar niets gehoord... en ben het wachtmuziekje van het telefoonnummer wel zat.

16. StinusPax

StinusPax Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Oh: En weet iemand of er nog rumors zijn over aanpassingen in het Flying Blue programma? Meende hier een tijdje geleden wat over te hebben gelezen, maar niets verder meer vernomen.

17. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    631
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb dinsdag een mail gehad dat je nu gratis stopovers in Amsterdam of Parijs kunt toevoegen aan je reis, en dat je Miles kunt sparen bij ticketmaster. Verder geen nieuws nog gezien.

18. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Hebben meer mensen recent ervaring met bizarre prijzen als je een vlucht bij KLM wil wijzigen? Wil morgen een vlucht Zurich Ams wijzigen naar ander tijdstip en krijg voor 2 volwassenen een wijzigingsfee van meer dan 1.100 euro voor economy tickets. Bijna het dubbele van gewoon nieuwe tickets kopen (en alle vluchten zijn bijna vol)

19. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    "en alle vluchten zijn bijna vol"

Daarom is het zo duur om te wijzigen. 70 euro wijzigingskosten en de rest tariefsverschil.

Sandor vindt dit leuk.
  20. Ali

Ali Newbie

Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Yep, ook meegemaakt. Het is soms kosteneffectiever om een nieuwe vlucht te boeken met een alternatieve tussenstop... Dynamic pricing!

Deel Deze Pagina