Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Is toch wel vreemd als het €1100 wijzigingskosten zijn want een enkele reis los boeken voor 2 personen is goedkoper en een retour boeken en de ‘return leg’ niet gebruiken is zelfs nog goedkoper.

Last minute doe ik altijd wat met miles, dat is goedkoper dan flexibele tickets boeken vooraf en de miles prijzen bij niet volle vluchten zijn wel ‘realistisch’

2. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    631
    Trofeepunten:
    123
  3. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Wsl niet, 1 dag tevoren en alle vluchten bijna vol. Dan betaal je gewoon de hoofdprijs.

4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Net gekeken 9000 miles beschikbaar op 2 vluchten voor vandaag. En dat zie ik wel vaker.
    Juist wat ruimer van tevoren zijn de miles prijzen soms wat hoger om kort voor vertrek te dalen. Juist de cash prijzen blijven wel hoog ongeacht de loadfactor, want je kan beter 1 persoon voor €350 vervoeren dan 3 personen voor €100.

westi vindt dit leuk.
  5. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Iemand recente ervaringen met KLM en vergoeding van kosten bij vertraagde bagage?

Koffer kwijt heb ik helaas wel vaker (gemiddeld 1x per jaar). Maar als je gaat skiën met alle skispullen in de betreffende koffer dan kom je niet veel verder met alleen een vergoeding voor een nieuwe tandenborstel of ondergoed. De plaatselijke Intersport was blij met ons bezoek vandaag. Maar geen idee of KLM ook blij wordt van deze kassabon.

6. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Volgens mij moet de airline de kosten gewoon vergoeden, het moet wel redelijk zijn. Koop geen onzin op vakantie of 3 nieuwe jassen Of 3 paar schoenen.
    En je hebt natuurlijk de kassabon nodig om dit te declareren.

Soms kun je ook nog een schadevergoeding aanvragen of bij je reisverzekering het e.e.a. declareren

Ik heb afgelopen jaar flink geshopt. Bij mij was me koffer in Nederland niet aangekomen dus heb toen ook kleding moeten kopen en terug betaald gekregen.

7. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand welke tariefklasse Premium Comfort zit bij KLM? Handig om te weten i.v.m Expertflyer

FlyingBlob vindt dit leuk.
  8. ASM

ASM Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    13
    W, S, A

MoonJ vindt dit leuk.
  9. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    ben hier ook benieuwd naar, heb klm gebeld, ik wordt als het goed is hierover benaderd, ben benieuwd.

StinusPax en FlyingBlob vinden dit leuk.
  10. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.352
    Trofeepunten:
    508
    Paar jaar geleden gehad, gewoon volledig nieuwe ski-outfit gekocht en werd, als platinum, geen seconde moeilijk over gedaan. En was allemaal Rossignol spul wat ik in de boutique van de Club Med waar ik verbleef kocht, met andere woorden: ik mocht de hoofdprijs betalen.

En in het geval KLM niet dekkend is, kun je daarna altijd nog bij je reisverzekering en Amex aankloppen mocht je die hebben.

Ready2Board vindt dit leuk.
  11. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    484
    Trofeepunten:
    63
    Mijn koffer kwam vorig jaar niet aan voor een skivakantie in Noorwegen op een zaterdagavond. Wat denk je: zondag alle winkels dicht dus mijn declaratie bestond uit een tandenborstel en tandpasta van de luchthavenkiosk. Uiteindelijk maandag zelf m'n koffer opgehaald bij de luchthaven en doorgereden naar het skigebied.

Ready2Board en ppt vinden dit leuk.
  12. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Thx, goed om te weten. Nog steeds geen koffer dus ik ga zo nogmaals langs de intersport. Zal laten weten zodra ik t.z.t. een reactie heb van KLM. En idd, Amex plat verzekering kan ik ook nog aanspreken maar dat is “maar” €800.

Amsterdam en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  13. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Ik had pas een vlucht die ik wilde omboeken.
    Ik had 2 datums waarvoor ik naar dezelfde locatie moest.
    - Nieuw ticket: Datum 1 200 Euro duurder dan voor datum 2.
    - Omboeken: Beide datums hetzelfde bedrag bijbetalen.

Dus... omgeboekt voor de duurste datum en voor de goedkoopste datum een nieuw ticket gekocht. Vond ik het zuivere koffie...

Laatst bewerkt: 1 mrt 2023
  14. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Nieuwe Promo Rewards. Helaas geen Business Class, maar wel Premium Economy.

SCR-20230301-d03.png

MoonJ, michiel1 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  15. Hahn

Hahn Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Tel Aviv en Mumbai zijn wel in Business volgens het overzicht toch?

16. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Je hebt gelijk. Werd verblind door alle Economy tekstjes ;)

17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb nog nooit een promo reward geboekt, maar ik snap het ook niet helemaal. Bijvoorbeeld Miami staat voor 12.750 miles, voor reis periode 1 Maart t/m 31 Aug. Echter vind ik alleen al in Maart, April en Mei niks onder de 34.000 miles. In de maanden erna nog niet gekeken. Hoe kunnen ze het verkopen als dat je het tarief kan boeken in die periode, maar vervolgens geen enkele dag aanbieden dat het tarief beschikbaar is?

18. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Minimum lijkt inderdaad wat hoger te liggen op 14.625 (12 maart). Maar de meeste vluchten zijn nog veel hoger.
    Als je bij het zoeken geen reisdatum invult, krijg je een kalenderoverzicht over de maanden heen.

19. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Oh wow, handig, die kende ik niet die truc. die 1900 miles vind ik verwaarloosbaar dan, vanaf CDG zal dat wel zijn. Dank!

EDIT: Voor Bizz zit er alleen nog wel een Glitch in. Boven in geeft hij aan vanaf 65k maar verder per dag niks... [​IMG]

20. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Daarom is het ook VANAF x miles. Reward tickets zijn vliegtickets met een specifieke klasse en vrij beperkt. Daarom kan het voorkomen dat er nog genoeg economy tickets zijn die te boeken zijn met cash, maar juist niet met miles.

Daarnaast komt het ook wel eens voor dat een ticket wel beschikbaar is in het systeem van KLM, maar niet bij Air France, en andersom. Datums leeglaten als je zoekt, dan zie je de prijzen per maand ipv dag.

Deel Deze Pagina