Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Voor degene die het nog niet gezien hebben, op Youtube is een webinair online gezet o.a. over de Premium Economy en nieuwe Business class van KLM

     
    Amsterdam, MRB, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Wijzigingen die al eerder waren doorgeschemerd zijn nu aangekondigd: https://www.flyingblue.nl/nl/news/new-benefit-models
    Is me niet helemaal duidelijk wat FB onder ‘betaalde stoelen’ schaart. Ik mag hopen dat Standard Seat Selection ten alle tijden kosteloos blijft voor Silver/Gold!
     
    noppie en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Voor Platinum kan het ongunstig uitpakken. Soms zijn alle Economy Comfort stoelen al vergeven bij boeken. Drie dagen voor de vlucht worden business class rijen soms omgezet naar Economy Comfort, maar komen daarvoor ook Gold members in aanmerking en is er dus de kans dat een Platinum member te laat is.

    Ofwel, verschil tussen Gold en Platinum wordt nog kleiner dan het al is.
     
    Amsterdam, ErwinLansing en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik snap niet dat ze platinum niet aantrekkelijker maken, nu is het al niet heel uitnodigend om Platinum te worden. Ja je hebt een speciale platinum lijn maar je hoopt die toch nooit nodig te hebben.
    Waarom geven ze platinum deelnemers niet standaard 10% korting op BC (ik doe maar een gooi) of korting op Premium economy?

    Ik ben binnenkort bij toeval platinum maar me doel is om Gold te blijven omdat je dan vrijwel dezelfde voordelen hebt.
     
    Amsterdam, noppie, ErwinLansing en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Wat je nu ook vaak ziet als eco comfort leeg blijft dat die worden weggegeven bij check in aan volk zonder status. Ik heb dan liever als Gold een andere Gold/Plat dan iemand die nooit vliegt ernaast.

    Platinum/Gold verschil was al klein. Maar nu hou je alleen nog de plat line en de lifetime over, en keuze bij boeken. Ander verschil is je kids gasten in de lounge. Die benefit gaat eraf bij Gold en blijft bij Plat.
     
    Amsterdam, ErwinLansing en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  6. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Als beginnende veelvlieger van KLM loop ik nu ergens tegenaan tijdens het boeken van een vlucht van AMS-EDI. Wanneer ik via de app een vlucht wil boeken kan ik kiezen uit een light, light plus, standard en flex tarief (all economy). Als ik deze vlucht wil boeken via het account van mijn reisgenoot (ook via app) kan ik alleen kiezen uit light, standard en flex tarief. Waarom zie ik bij mij wel een light plus tarief staan en bij mijn reisgenoot niet? Of is dit een bug?
     
  7. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Als het aan de operationele kant klaarblijkelijk ingewikkeld is om een duidelijk verschil tussen plat en gold te creeren kan KLM het aan de achterkant proberen door bijvoorbeeld dubbel zo veel miles sparen als gold? Of een aparte Plat sectie in de lounges zoals nu al in veel hotels het geval is. Of Plat als eerste boarden, altijd en nog voor business. Het lijkt me dat elke verandering of dit nu nieuwe stoelen in de 737, veranderingen in het frequent flyer programma enzovoort als verbetering aangekondigd wordt maar het slechts een verhulde bezuiniging is waar de passagier niet beter van wordt. Kortom, het gaat allemaal om de centen.

    En ja ik zou echt niet welk verschil groot genoeg is om Plat te worden of te blijven, beetje wassen neus in mijn geval. Ik reis alleen Europa misschien is het anders bij interconti vliegen maar ik betwijfel het.
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Light plus is volgens mij incl eco comfort stoel. Meer verschil is er niet. Dus als je light boekt + eco comfortstoel ben je net zo duur uit.
     
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Voor zover ik het begrijp mag je als Gold ook nog steeds 1 gast mee de lounge in nemen dus daar verandert niks aan?
     
    noppie vindt dit leuk.
  10. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Dat klopt, daar is niets aan veranderd.
     
    noppie vindt dit leuk.
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    3.352
    Trofeepunten:
    508
    Dat klopt, maar tot voor kort mocht je dan naast je gast, ook nog gratis je, (max 2 als je geen andere gast had) minderjarige kinderen meenemen en dát gaat er vanaf bij gold en blijft bij platinum (al je minderjarige kinderen).
     
    Amsterdam, noppie, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. FlyingDoctor

    FlyingDoctor Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    13
    Over een tijdje vlieg ik naar BON met een stop in AUA. Telt dat mee voor de XPs? Technisch gezien is AMS-AUA een LONG 2 en AUA-BON een medium vlucht gelet op de status als onafhankelijk land binnen het koninkrijk.
     
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    3.352
    Trofeepunten:
    508
    Nope, dat telt als 1 vlucht en dat kun je zien aan dat het vluchtnummer voor beide legs hetzelfde is. Y is 10XP, J is 30 XP.
     
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Blijft de stoelselectie tijdens het boeken wel gratis in Premium economy en WBC ongeacht status?
     
  15. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Data puntje voor de liefhebber, hier op IF wordt er de laatste tijd gesproken dat de waarde van Flying Blue miles flink gedevalueerd is. Nu weet ik niet wat een mile in de glorie dagen waard was :eek: daar waar ik pas een paar jaar mij hier actief mee bezig houd. Kijkend naar de afgelopen twee jaar kom ik uit op een gemiddelde waarde van ~€0,007 per mile.

    Maar nu, trommelgeroffel, heb ik een aantal deals gevonden (waarvan twee geboekt) met een aanzienlijk hogere waarde per mile:

    mileswaarde.png
    [Reken methode; reguliere ticket prijs, de reguliere ticket prijs minus de kosten die je moet betalen in het geval van een reward ticket. Waarde prijs minus taxes gedeeld door het aantal miles]

    Nu is het natuurlijk wel altijd weer relatief, kijkende naar de AMS <> JFK (BC/PC) vlucht die had ik nimmer op deze manier geboekt als ik het in euros had moeten afrekenen.
     
    BartF, Amsterdam, michiel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Vanuit FB komt er nog communicatie en er is door FB bevestigd op Flyertalk dat standard stoelen gratis blijven voor Silver/Gold/Plat. Enige wijziging is dat gold van 72u voor vertrek alles mag kiezen (nu moet je lappen) en silver mag dat 24 voor check-in. Voor platinum veranderd er niets.
     
    michiel1, noppie en MoonJ vinden dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.908
    Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Toch mis ik op die manier wel de waardering voor Platinum. Op Longhaulvluchten die volgeboekt zijn schieten de silve ren gold members er niet heel veel mee op omdat die stoelen al lang en breed geselecteerd zijn, maar bij minder volle vluchten, en zeker binnen Europa, heb je daardoor juist voorin wat meer drukte omdat de stoelen nu gratis zijn voor de gold en silver members die deze natuurlijk zullen selecteren.

    Een actief upgrade beleid voor reguliere platinums gaat men ook niet doen, daarvoor zijn er teveel en is niet handig voor het business model voor KLM.
    Ik ga er alleen vanuit dat als Ulti de upgrades omdat economy comfort nu voller zit, nog vaker worden gegeven dan nu. :D
     
    ErwinLansing, Ali, Amsterdam en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Als Platinum zal ik dus wat vaker naar een gewone economy stoel gaan met een vrije stoel naast me. Later het vliegtuig uit betekent ook weer vaker een bus later naar huis... Ik weet nog niet hoe dit gaat uitpakken.
     
    Menno, Ali en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Maar als het hierbij blijft valt de versobering nog mee. Ik herinner me iemand hier die iemand van FB op een golfbaan had gesproken en dat klonk nogal onheilspellend. Als dit het is...dan ok maar komt er nog meer?
     
  20. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    "Op Longhaulvluchten die volgeboekt zijn schieten de silver en gold members er niet heel veel mee op omdat die stoelen al lang en breed geselecteerd zijn"

    Helemaal eens. Vlieg voornamelijk EU maar als ik naar mijn 2 longhaul vluchten kijk dit jaar waren de EC stoelen al lang weg 3 dagen voor incheck.

    Voor longhaul vind ik EC een must, voor EU is het een nice to have. Al met al niet echt een schokkende verbetering dus.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • clear.png
      clear.png
      Bestandsgrootte:
      137 bytes
      Weergaven:
      21

Deel Deze Pagina