Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Blijft vreemd.. dat een Platinum wel kan kiezen en een Gold bijvoorbeeld niet.

2. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    In ons geval ging het om 2 of 3 rijen. Ik vind het wel prima, een soort van unpublished perk voor plat.

Ik neem aan dat iemand niet een andere vlucht gaat kiezen omdat hij/zij niet vooraf een stoel kan kiezen. Zolang je niet in het midden van een rij van drie (zijn er toch bijna niet meer) zit is de rest toch prima.

Tim82 vindt dit leuk.
  3. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    In geval van de 777 is rij 2 bv altijd gereserveerd voor FB Platinum, ze worden drie dagen voor vertrek vrijgegeven voor andere passagiers

Tim82 vindt dit leuk.
  4. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    @NLAviation deze vraag heb je al vaker gesteld. Als een bepaald percentage van de stoelen al geselecteerd is kan je geen stoelen meer kiezen of veranderen. In Expertflyer krijg je dan ook een error als je de vlucht opvraagt in de betreffende cabine.

5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Waarom specifiek rij 2, weet je dat? Zou juist eerder denken dat ze Rij 1 doen i.v.m bredere foot cubby / bulk head

6. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Waarschijnlijk vanwege de galley? Ik vind die eerste rij niet zo prettig. Het gordintje sluit nooit goed af en een tamelijk irritante lichtstreep valt dan precies op je gezicht.
    Soms zitten ze ook daar de tijd kletsend uit te zitten en als je wat verder weg zit merk je dat niet zo.

7. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Mis ik iets of kan je niet meer je paspoort toevoegen aan een boeking via de app? Online nog steeds vaak problemen dat hij m'n paspoort niet onthouden heeft en ik elke keer opnieuw de gegevens kan invoeren. Voorheen had de app m'n document gegevens wel en kon ik gewoon mijn paspoort selecteren. Nu de app vernieuwd is zie ik nergens deze optie..

8. Nico91

Nico91 Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Tijdje terug 30 euro uitgegeven aan een stream pass. Helaas 0 internet.

Dus daarover een bericht achtergelaten bij de customer support.

Strekking van het antwoord: "vervelend. Dank voor je loyaliteit".

Ik mis het deel "hier heb je een refund".
    Gaat lekker met de afhandeling van klachten. Een recente ontwikkeling? Ik klaag eigenlijk zelden.

9. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Vind 2A en 2K heel fijn, ervaar het altijd als rustig, voordeel van 2A zijn de 3 raampjes, leuk als je naar buiten wilt kijken

10. Platinov

Platinov Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bij mij gaat het de laatste tijd wel weer heel goed bij de klachtenafhandeling bij KLM. Wifirefunds moet je echt aanvragen via het refund formulier op de website. Ik heb onlangs nog heel snel geld teruggekregen. Misschien dat jouw klacht meer behandeld is als feedback?

11. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    Moet een business D klasse vlucht van korean air wijzigen. Keuze is downgrade van business naar full flex economy (krijg €587 terug van €4.000 die betaald is) of bijbetalen van €1400 van D naar J klasse. Vlucht is deel nachts van HK-ICN-AMS. Wat zouden jullie kiezen?

Laatst bewerkt: 14 mrt 2023
  12. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Je kan hiervoor gewoon een refund formulier invullen. Krijg je meteen je geld terug.

13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    5400 euro zou überhaupt niet eens bij mij opkomen om in totaal te betalen.
    Kan je niet annuleren? En opnieuw boeken? Want 3400 euro voor flex eco vind ik ook nogal aan de prijs :D

FlyingBlob vindt dit leuk.
  14. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Korte vlucht (< 1 uur) zonder catering gehad, wel drankje. Piloot gaf aan dat de catering aan board brengen 1 uur extra vertraging (bovenop het uur dat er al vertraagd was) zou opleveren. Krijg 1 dag later bericht in de KLM app: Excuus en automatisch 4000 miles. Heb ik niets voor hoeven doen :)

MoonJ vindt dit leuk.
  15. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    Annuleren bracht weinig op. Uiteindelijk downgrade naar full flex eco. Krijg €1250 terug. Eerste leg naar HK was duur. Vandaar dit prijzig ticket. Was de enige optie destijds

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Zou ik ook kunnen klagen als de 'business' klasse vlucht van Amsterdam naar Dusseldorf gisteren een broodje opleverde die exact hetzelfde economy klasse broodje was als van mijn vlucht van Istanbul naar Amsterdam?

Normaliter krijg je altijd een wat luxer broodje, want de (al dan niet operationele) upgrades op deze route zijn dit jaar al niet meer op 1 hand te tellen, ik vraag me toch af wat een betalende passagier denkt van deze 'service'

rickbeerendonk vindt dit leuk.
  17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Hopen dat je voor dat bedrag wellicht een check-in upgrade kan doen. ;)

18. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Vandaar al die "upgrades", service is toch hetzelfde ;)

19. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Hoe lang duurt het normaal gesproken om de XP van de CO2/reforesting bijgeschreven te krijgen ? Nu inmiddels zo’n 4 weken geleden…

20. Nico91

Nico91 Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Het zou natuurlijk sieren als de customer support me hierop zou wijzen. Anyway, formulier ingevuld en lets see (anders doe ik gewoon een chargeback. Niet leveren = niet betalen).

Deel Deze Pagina