Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Voor Canada kan je ook WestJet in de gaten houden, regelmatig mooie prijzen voor J en je ontvangt er ook XP en miles.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Daarnet een trainee bij de SP-bagage afgifte. Begon eerst met een vaag verhaal dat ik en mijn vriendin in een andere boeking zitten. Dat wij dus niet tegelijk terugkomen (??). Weet zij al meer? Gaan er problemen komen? :eek:. Ik ga zo eens bij de helpdesk hier in de lounge informeren..

    Daarna een raar verhaal dat stoel B niet bestaat en een middenpad is, We zaten naast elkaar volgens onze seatmap in de app maar ze wilde ons daarom op C en D zetten.
    Maar dan zit er juist een middenpad tussen (wij gaan met 737-800). Zeer stellig bleef ze volhouden. Zo stellig dat ik aan mezelf begon te twijfelen. Ik zei dat we bij onze keuze blijven.
    Zij "Ik hoop wel dat als U mij moet reviewen en jullie niet naast elkaar zitten dat ik U duidelijk heb verteld dat er een middenpad tussen jullie zit".

    Note: Ze bleef ze wel vriendelijk en correct hoor maar zeer stellig in haar verkeerde info. Het was rustig..veel balies vrij. Waarom wordt zo iemand niet begeleid?
     
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Je reist alleen? Nu ik dit lees lijkt het er op dat er 1 euro per per verschuiving wordt gevraagd...ongeacht de groepsgrootte..

    Ze hebben dus iets nieuws bedacht :eek:? Een verschuivingstoeslag voor verschuivingen binnen een stoelklasse..als dat waar is, dan:...:mad:
     
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Even inhakend op de middenstoel die wordt vrijgehouden voor Platinums. Dus eigenlijk kan je hier alleen van profiteren als je alleen reist? Want als je samen reist moet je altijd naast elkaar selecteren je dus altijd de middenstoel moet pakken. Of houden ze hier ook rekening mee en blokken ze de raam of gangpad stoel?

    Ben wel beniewd of iemand hier ervaring mee heeft. Anders ga ik voortaan wel twee verschillende boekingen doen als ik samen reis met mn vrouw.

    Overigens zie ik dit net in een boeking in een E90:
    Screenshot_20230318_171703.jpg

    De stoelen naast mij worden geblokt, dat kan natuurlijk voor bepaalde redenen. Maar als ik vervolgens mijn stoelen een rij naar achter selecteer bewegen de geblokte stoelen ook een rij mee naar achter.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2023
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik had hetzelfde in J, Partner en ik beide Plat maar konden geen stoel naast elkaar kiezen. Alles naast ons werd geblokkeerd. Ik denk dat er nog wat bugs inzitten. Uiteindelijk Platlijn maar gebeld en die hebben het opgelost.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Natuurlijk is dit niet waar, zo kleinzerig is zelfs KLM niet, het lijkt me eerder waarschijnlijker dat de stoelopties in 2023 een andere prijs hebben dan in 2022, aangezien je aangaf dat je de stoelopties in 2022 gekocht hebt.
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou Tim82 schreef dus dat hij ook die 1 euro kreeg terwijl hij alleen was en met status recht op gratis en daarna wilde verschuiven van stoel...hoe verklaar je dat?
     
  8. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Retour AMS-AAL en retour AMS-CPH.
     
    Escape vindt dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    IT en KLM is nooit een beste match geweest, denk dat dat de verklaring is :D
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.972
    Trofeepunten:
    298
    Ik vraag me af hoe het kan, ik wissel eigenlijk altijd van stoel, altijd paar rijen naar voren voor check in en vlak voor vertrek wil ik dat ook wel eens en dit weekeinde zag ik hieron geen bijzonderheden.

    Op laatste moment stoel wisselen is wel leuk als je Ulti bent, zie je de kaart en flesje water doodleuk op je oude plek liggen.
    Daarna is de purser in stress als het er niet meer ligt zodra deze het door heeft.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Had dat een keer met mn verjaardag, kwamen ze ook flesje brengen ivm met verjaardag, maar was ook daarvoor nog van rij gewisseld. Die vent voor me snapte er niks van dat ie een flesje kreeg. Maar de crew had het al snel door dat ze een rijtje naar achteren moesten ;)

    Al denk ik in dit geval de crew niet goed had gelezen op de ipad.
     
    William, ErwinLansing en MichaelNight vinden dit leuk.
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Klopt ik heb het ticket 4 weken terug gekocht. 3 dagen terug gratis stoel 3F gekozen nadat ik zag dat er paar eco comfort rijen waren bijgekomen. Bij checkin kostten de andere stoelen 1€ ineens.
     
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    hmm dus het heeft niets te maken met een eventuele verhoging per 2023..
     
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Als ik kijk naar mijn boeking AMS > ATL donderdag zie ik dat er een verschil in prijs zit als ik een Comfort stoel koop in de achterste rij, of een wat rij meer naar voren.

    Bijv:
    Rij 20/21: $46.37
    Rij 18/19: $48.38
    Rij 17: $50.40

    Lijkt er dus op dat hoe verder naar voren je wilt zitten, hoe duurder de stoel is.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Klopt, dat is al een tijdje zo.
     
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Maar niet op Europese vluchten. Lijkt dat daar nu verandering in is gekomen
     
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Oke,

    Tja... ik vlieg niet zoveel binnen Europa.
     
  18. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen week AMS>MIA en MIA>AMS gevlogen.

    Heenweg (dagvlucht) een onvriendelijke crew. CA liep langs de platinum members om een praatje te maken met achternaam, kwam bij mij "hallo meneer Menno" zeggen. Toen ik na de maaltijd nog iets vroeg werd gezegd "dat moet je maar achterin zelf gaan vragen" en op de vraag of ik een kussentje kon krijgen was dat niet mogelijk (maar werd wel aan andere PAX uitgedeeld). Ging ook vaak fout met speciale maaltijd (vlml) waar mijn stewardess niks van wist, waardoor ik vaak twee keer een maaltijd kreeg aangeboden. Werd ik vervolgens geïrriteerd op aangesproken dat andere passagiers daardoor misschien niks meer hadden.
    Wel een vrije stoel naast me, maar door geluk (werd niet geblokt van tevoren).


    Terugweg (nachtvlucht) een erg leuke crew. Senior Purser kwam bij alle gold/platinum een (oprecht) leuk praatje maken, en ook tijdens de service was de purser en CA erg attent en vrolijk. Excuseerde zich richting een P4L dat hij geen upgrade kon aanbieden omdat voorin helemaal vol zat. Ook geen enkele vrije stoel meer in economy.

    Niet echt geslapen (hoe doen jullie dat toch in economy ;) ), maar al met al een fijne vluchtervaring!
     
    NisshinMaru en MoonJ vinden dit leuk.
  19. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    130
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben sinds kort Gold, maar moet je eerlijk zeggen dat ik er niks van verwacht. Die extra koffer en lounge toegang is prettig. Maar ik denk dat je als Gold member sws altijd achteraan moet sluiten met upgrades, ik ervaar de laatste tijd, vooral op langere vluchten, dat het allemaal moeilijk en ingewikkeld is. Zaterdag naar het midden oosten, ben benieuwd of ik netjes gedag gezegd ga worden haha
     
  20. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    In mijn ervaring: op ICA vluchten word je vaak als platinum, soms als gold even welkom geheten op je stoel. Binnen Europa vaker niet dan wel. Als er een operationele upgrade is, zul je als 3e aan de beurt zijn: eerst ultimate/skipper/hippocampe/club2000, dan Platinum, dan Gold. Upgrades gewoon omdat de crew je aardig vindt: eerder zelden.

    Ik merk ook een heel groot verschil op touchpoints:
    - Checkin: skypriority en vriendelijk geholpen
    - Luchthaven: lounge is heel fijn (maar geen herkenning platinum member, zijn teveel mensen daar)
    - Boarding: skypriority dus geen gezeur met groep 3/4/5 koffers afgeven.
    - Aan boord: kan geluk of pech hebben met de crew, maar vaak geen speciale behandeling (weinig gevoel van platinum member zijn).
    - Na de vlucht: bagage vrijwel nooit als eerste op de band (waar is dat priority label voor?!), en bij problemen met bagage totaal geen herkenning.
     

Deel Deze Pagina