Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    939
    Trofeepunten:
    143
    Zonde dat KLM geen individual air vents in hun 787 heeft. Cabine is enorm warm en de crew doet er helaas niks aan. Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt? Vaak is juist de cabine erg fris maar daar kan ik mij makkelijk tegen kleden. :p
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2023
    Didymis vindt dit leuk.
  2. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    1.109
    Trofeepunten:
    428
    Een twee weken geleden AMS-CUN was de temperatuur goed. Ik mis ze trouwens niet, ik wordt alleen maar verkouden van de trek, dus zet ze altijd snel dicht.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.676
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Knipsel.JPG

    Neem je er toch zelf eentje mee :p
     
    MoonJ en Menno vinden dit leuk.
  4. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Wil graag jullie mening vragen over het volgende. Ivm een andere job vlieg ik weinig zakelijk tegenwoordig maar wel wat meer privé. Ben al een aantal jaren gold en ben dit jaar met 60 XP begonnen.

    Als ik SAF koop voor mijn volgende vluchten kom ik ergens rond de 250XP uit voor einde kwalificatieperiode (31 juli). Ik zou een XP run kunnen doen en dat zou me zo'n 400-500 Euro kosten plus 240 Euro SAF om platinum te halen.

    Ik lees hier regelmatig dat platinum niets extra's brengt dus vandaar mijn twijfel.
     
  5. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    484
    Trofeepunten:
    63
    Naar mijn mening zit de toegevoegde waarde van Platinum met name in de mogelijkheid de status te delen (bij bezit van een Amex FB Platinum kaart) en in de gratis economy comfort stoelkeuze (dit laatste is eigenlijk alleen interessant bij intercontinentale vluchten).

    Daarnaast kan het interessant zijn om 'even door te pakken' naar Platinum, als je verwacht in 2024 minder te vliegen maar je status niet kwijt wilt. Dit omdat je vanaf Platinum een soft landing zal maken naar Gold. Op deze manier ben je één jaar vrij van de noodzaak van het verzamelen van XPs.
     
    cvr vindt dit leuk.
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.362
    Leuk Bevonden:
    1.182
    Trofeepunten:
    223
    Als je met normaal vliegen je gold kan behouden, zou ik geen 750 EUR uitgeven om platinum te worden.
    Gratis tevoren EC stoelen kiezen is leuk, maar voor 750 EUR kan je er heel wat kiezen. Daarnaast is voor mij de PSL van waarde en door de combinatie met FB Amex de P42.

    Maar als ik 750 EUR extra per jaar zou moeten uitgeven voor deze 3 perks, zou ik dat niet doen.
     
    FlyingBlob en cvr vinden dit leuk.
  7. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Dank voor jullie feedback. Ik heb al een gewone Amex Plat (geen FB) omdat die meer voordelen brengt voor ons tov FB (o.a. Privium).

    Jullie brengen me wel op een idee, als ik met SAF rond de 250 XP eindig kan ik voor 12x 27,50 (kosten Amex FB Plat 1e jaar) 60 extra XP ontvangen en ga op die manier naar FB Plat. Mijn vrouw is dan ook FB Plat.

    Dit vind ik nog niet zo verkeerd (heb dan wel een overbodige extra Amex kaart).
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2023
    westi en theflyingrobman vinden dit leuk.
  8. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    484
    Trofeepunten:
    63
    Houd er wel rekening mee gezien je al een Amex kaart hebt, dat je hoogstwaarschijnlijk geen aanspraak kan maken op de welkomst aanbieding en dus de volledige jaarbijdrage a €660,- voor je rekening krijgt.
     
    cvr vindt dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.584
    Leuk Bevonden:
    2.400
    Trofeepunten:
    583
    Toevallig dit laatst zelf getest, Kreeg netjes de welkomstbonus en korting voor een nieuwe FB kaart terwijl ik een reguliere gold heb.
     
    MoonJ, Vliegende_Keep, Menno en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.676
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    en de referral-man kreeg ook netjes zn miles... :rolleyes:
     
    MoonJ, theflyingrobman en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Screenshot_20230325_091232.jpg

    Ik vroeg me af wat de onderste 2XP zijn? Ik heb nu 4 XP gehad voor een binnenlandse Tarom vlucht.
     
  12. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb ook 2 + 2 XP gehad voor mijn heenreis naar Lissabon. Lekker laten staan, geen slapende honden wakker maken :D
     
  13. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Oke, bizar dit. Heb dus 2 + 2 XP gehad op de heenreis en op de terugweg weer bijgekocht en nu niets ontvangen. Zojuist KLM gebeld en ze zeggen dat de hoeveelheid bijgeschreven XP klopt met waarvoor ik betaald heb (wat ook zo is) alleen hoe kunnen ze nu al op woensdag die 2 XP voor de terugreis bijschrijven terwijl ik pas op vrijdag die 2 XP heb bijgekocht bij het inchecken?! Ook komen de EMD nummers (op het betalingsbewijs) overeen met de bijschrijvingen, terwijl ik dus die bijschrijvingen al had gekregen voordat ik het had aangekocht.
    De dame aan de telefoon snapte dat ook niet, maar dat lag waarschijnlijk aan “het systeem”. Nou is de IT bij KLM altijd al een zooitje geweest maar dit slaat echt alles.
     
  14. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
  15. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Klopt. Kenya Airways geeft ze ook. Een retour Nairobi-Mombasa geeft 8 punten.
     
  16. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hoe gaan jullie om met het boeken van vliegtickets +/- 10 maanden vooruit? Wij willen aankomende kerst naar Miami. Nu kwamen wij bij KLM en Delta mooie deals tegen alleen twijfelen we waar we moeten boeken (KLM.nl of Delta.com).

    Het boeken bij Delta heeft een groot voordeel (voor ons) dat je altijd mag annuleren tegen een e-credit (voucher), bij KLM kost dit €200,- meer. Omdat er bij mij met werk altijd iets tussen kan komen geeft het een rust dat we mogen annuleren.

    Enige nadeel is dat wanneer we bij Delta boeken geeft XP's sparen voor Flying Blue status. Blijft jammer dat KLM dat annuleren voor voucher eruit heeft gehaald bij de standaard tarieven ;(...
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.676
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    De vetgedrukte zin snap ik niet helemaal. Maar als je geen UXP (ultimate status) spaart zou ik juist altijd via Delta boeken. Je krijgt gewoon je XP en je krijgt ook nog eens meer miles voor je vluchten.
     
  18. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik probeer zoveel mogelijk bij KLM te boeken zodat ik de XP's spaar voor mijn Flying Blue statussen. Af en toe komt het voor dat ik toch bij Delta boek en dan spaar ik alles op mijn Delta account. Maar omdat ik bij Delta geen status of iets hebt voelt dit altijd zonde.

    Wat is voor jou de reden om altijd bij Delta te boeken t.o.v. KLM? De service?
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.676
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Als je bij Delta boekt kan je gewoon je FB nummer invullen he, je verdient dan gewoon XP :) Is helemaal niet nodig om bij Delta te sparen dan.

    Ik boek dus bij Delta omdat ik meer Flying Blue miles kan verdienen, als je bij KLM boekt verdien je miles op basis van wat je betaald hebt voor je ticket, als je bij Delta boekt verdien je miles op basis van gevlogen miles, wat je aanzienlijk meer miles oplevert in de juiste boekingsklasse (en i.c.m. je FB status).
     
    bedeve, Dan1, FlyingBlob en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.135
    Leuk Bevonden:
    959
    Trofeepunten:
    143
    Je kunt toch bij Delta je Flying Blue nummer invoeren?

    Dan spaar je XP's en (wat @Vliegende_Keep zegt) meer miles...
     
    Jorni vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina