Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Bijna synchroon....:cool:

2. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Wauw meen je? Ik heb al die jaren voor niks alles op mijn Delta account laten vallen qua miles etc. :( Behoud ik als ik bij Delta.com boek ook het recht van mijn FB-statussen voordelen zoals gratis koffer, stoelkeuze etc.?

Dat wordt voortaan bij Delta.com boeken. Blijf het jammer vinden dat KLM niet de services is blijven bieden om te annuleren tegen voucher zoals tijdens Corona. Geeft toch wat meer rust en je boekt sneller vooruit.

Ruut vindt dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Delta is net als KLM et cetera onderdeel van Sky Team....

4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ja, je hebt gewoon dezelfde voordelen.
    Zoals @Ruut als zegt, binnen maatschappijen van Skyteam kan je altijd je FB nummer invoeren en spaar je lekker door op dat account. ;)

5. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Alleen de goedkoopste klasse E moet je voor waken. Geen stoelkeuze in die klasse.

Menno vindt dit leuk.
  6. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Zo leer ik nog eens wat op een maandagavond. Heerlijk nieuws en alle Skyteam accounts maar verwijderen hihi

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  7. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Over de boeking klasse lees ik vaker wat over op dit forum, alleen heb ik nooit echt verdiept in wat dit is en hoe je dit kan controleren. Bij Delta boek ik altijd minimaal Main Cabin en voor de rest kijk ik nooit om naar een boeking klasse o.i.d.. Bij Main Cabin kan ik gewoon gebruik maken van stoelkeuze toch?

Menno vindt dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Main cabin kan je een stoel kiezen idd.

Deze site is handig voor het kijken hoeveel miles je kan verdienen met je boekingsklasse
    https://www.wheretocredit.com/english

9. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Klopt, Basic Eco is de goedkoopste fare waarbij stoelkeuze geen optie is en je hebt geen prio. Main heeft dat wel. Overigens zie je als je zoekt op GF of Matrix of het E is of Basic.

10. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
  11. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Mijn ervaring vandaag met DL upgrade van Main Cabin naar Comfort+ op SFO - JFK (binnenlandse vlucht). Volgens Flying Blue kun je als Plat een gratis C+ stoel kiezen.

Dit lukte helaas niet in de app/online. Daarom met Delta gechat, eerste agent kreeg het niet voor elkaar. Kreeg daarna een Skymiles Senior agent, die had het direct geregeld en kreeg ook netjes een e-mail met nieuwe ticket details.

De les is dat ook vooral volhouden en duidelijk aangegeven dat dit een voordeel is waar je recht op moet hebben. Zou niet de moeite doen op bijv. LAX - LAS < 75min, echter op een vlucht van 6 uur is elke stukje extra comfort de moeite waard. Upgrade had anders $106.43 USD gekost.

Daan3 vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    In eerste instantie denk je belachelijk, als je het echter vanuit perspectief van de luchtvaartmaatschappij bekijkt niet meer dan logisch.
    Op deze manier hebben de elites, de veelvliegers die het meeste omzet binnen brengen ook kort voor vertrek nog de mogelijkheid om goede stoelen te selecteren. Daarnaast zal het natuurlijk ook extra inkomsten met zich mee brengen.

En vanuit mijn positie makkelijk oordelen, het wordt anders als ze aan de statisvoordelen gaan rommelen, al gaat dat in de toekomst ook gebeuren vrees ik.

13. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Bizarre move om een business class ticket op deze manier te versoberen, zal me niet verbazen dat ze dit uiteindelijk uitbreiden met een betaalde koffer en lounge toegang optie.

MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  14. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Het is helaas een beetje een trend in de industrie. BA, EK, QR en AY gingen AF/KL al voor.
    Ben wel benieuwd hoe het met award tickets gaat. Normaliter kun je bij AF/KL gratis een stoel kiezen op een award ticket namelijk.

15. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Volgrns mij heeft Air France weer een kortingsactie op de diverse passen waarbij je extra xp krijgt. Kreeg een franse email

lloydje33, DirkOnTour en charry vinden dit leuk.
  16. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ligt het aan mij of klopt er iets niet in de klm app?
    Ik zou mijzelf op een comfort stoel kunnen trakteren en dan betaal ik de volledige prijs zonder korting….

Bijzonder want als platinum (Ultimate) is er niets gewijzigd aan het beleid van stoelselectie…

17. balkonman

balkonman Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb hetzelfde probleem. Ook via de website van KLM.. Foutje?

18. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ik ga daar wel vanuit, zeker ook omdat er helemaal geen korting gegeven wordt.
    Maar nu ben ik weer te beroerd om KLM zelf te contacteren, komt vast wel goed…

19. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren anderhalf uur met KLM in de weer geweest, boeking was ineens verdwenen uit my trips. Lang verhaal kort had geboekt via site werd halverwege eruit gegooid maar had al boekingsnummer moest bellen en telefonisch afgemaakt. Creditcard payments gingen ook niet dus betaald met ideal alles ok zou je zeggen. Tot gisteren bleek dat betaling met ccard moeten anders verwerkt het systeem de order niet. Dit is hetzelfde systeem dat me een ideal betaling liet doen. Ook heen en weer tusen de flying blue en ticketlijn totday iemand het snapte.

Ruut vindt dit leuk.
  20. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    KLM en Air France introduceren betalen voor stoel reserveringen in de business class. FB Silver, Gold en Platinum blijven gratis, ook gratis bij inchecken. Dit bericht van KLM:
    "Met ingang van 4 april, voor reizen met vertrek vanaf 13 april 2023, introduceren Air France en KLM Advance Seat Reservation (ASR) in Business Class. Business Class-klanten kunnen hun stoel tegen betaling selecteren bij het reserveren van hun vluchten. De tarieven variëren tussen de 70 en 90 EUR. ASR bestaat al voor Economy Class. Flying Blue Silver-, Gold-, Platinum-deelnemers en Corporate-klanten (exclusief bluebiz) kunnen gratis hun stoel in Business Class kiezen. Business Class-passagiers kunnen altijd gratis hun stoel kiezen tijdens het inchecken."

Deel Deze Pagina