Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Als ik af en toe weer met Air France vlieg, dan vindt ik de ruimte bij de normale stoelen binnen Europa echt bedroevend, dan voel ik me echt opgesloten aan het raam.
    Om die reden boek ik bij AF dan ook altijd de nooduitgang stoelen, maar het nadeel is dan dat je wat later het vliegtuig uit bent en zeker als er een paspoortcontrole is ik op die manier een trein kan missen.
    En als je één keer per jaar vliegt maakt dat niet uit, maar als dit je 3de vlucht in een week is wil ik gewoon zo snel mogelijk naar huis of naar het hotel.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2023
  2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb net via het omboekingssysteem van KLM mijn vluchtschema gewijzigd, naar exact hetzelfde vluchtschema, en daar een voucher van 16 euro voor teruggekregen. Want het systeem gaf aan dat deze 16 euro goedkoper was dan mijn huidige vluchtschema om een of andere reden. Iemand dit ook ooit meegemaakt? :D

Urbanjazz, rickbeerendonk en Menno vinden dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Nee nooit meegemaakt.
    Wel laatst bij boeken dat een voucher automatisch werd ingevuld.

Nu zag ik dat de prijzen van mijn long haul boeking deze week ruim 100,-- goedkoper zijn geworden. Benieuwd of ik een voucher krijg als ik wijzig....

4. FlyerR93

FlyerR93 Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Jazeker - meerdere keren - kregen half jaar geleden 2x600 eur terug voor dezelfde vlucht.

MoonJ vindt dit leuk.
  5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Als je gaat naar vlucht wijzigen, en jouw vlucht zegt '-100eu' dan zou bij het afronden dat automatisch moeten gebeuren!

Ruut vindt dit leuk.
  6. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Vraagje: hoe zit het met Delta upgrades als je via KLM geboekt hebt?
    Normaal boek ik altijd via DL zelf en als ik dan inlog bij MMB dan kan je een upgrade requesten. Echter nu heb ik via KLM geboekt (alles is DL metal) en als ik inlog bij Delta dan zie ik de mogelijkheid tot een upgrade request niet. Betekent dit dat je helemaal niet in aanmerking komt voor de upgrade lijst of sta ik er automatisch op?

Weet dat de kans klein is maar een up naar Comfort+ zou al heel lekker zijn natuurlijk.

7. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.352
    Trofeepunten:
    508
    Dat kun je wel vergeten, als Flying Blue Platinum sta je nog onder de Delta Silver Medallions...

8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    En toch hoor ik best regelmatig dat Platinums / Golds upgrades krijgen, van andere frequente vliegers. Blijft een gek iets...

9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Hoe kom je erbij om precies dezelfde vluchten te selecteren? Zag je dat per ongeluk?
    Mss de moeite waard om al mijn komende vluchten eens na te lopen.

10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    In het artikel op de hoofdpagina staat dat silver 24u voor vertrek gratis stoelopties mag selecteren. Dan is de checkin toch al open en tijdens de checkin mag je toch sowieso al alles selecteren? Of moet je als silver ook tijdens de checkin nog betalen voor bv EC of nooduitgang?

11. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Alleen ben ik onlangs naar FB Gold gedegradeerd dus dan moet ik gaan betalen voor Comfort....
    Laat het maar even staan nu.

12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Nu heb ik meestal een light-ticket en dan kostte wijzigen 150,--.

Keek zojuist naar een boeking en zag dat de prijs van wijzigen nu 200,-- gaat kosten:confused:

13. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Puur toeval! Ik kijk altijd om de dag ofzo bij mijn vluchten of dat als ik ze wijzig, ik hem naar een goedkopere route kan omzetten. Normaal zie ik mijn huidige route dan altijd voor een paar honderd euro meer staan (uberhaupt best gek dat je huidige route ertussen staat) maar nu zag ik tot verbazing dat ik 16 euro terug kon krijgen door precies dezelfde itinerary te kiezen. Als Nederlander werd ik daar erg blij van. :p

(Werkt wel alleen bij een Economy Standard ticket of Premium Comf/Business, want anders betaal je tegenwoordig 200eu wijzigingskosten).

westi vindt dit leuk.
  14. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Tijdens check-in kon je inderdaad altijd een gratis stoel selecteren (ook als Explorer) maar het lijkt erop dat ze dat hebben aangepast. Als explorer kan je geen stoel meer selecteren....

Explorer-deelnemers:

• Ontvang een vaste korting van 10% op uw eerste extra stuk bagage.
    Silver-deelnemers:

• Betaalde stoelen worden de dag voor vertrek gratis aangeboden (in plaats van een gereduceerd tarief).
    • Ontvang een gegarandeerde korting van 25% op de loungetoegang tot de dag voor vertrek.

rickbeerendonk vindt dit leuk.
  15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Dus ik zag n.a.v. het artikel op de hoofdpagina dat er mooie tarieven zijn in WBC van AMS naar BOG.

Dit betreft een promo fare dus ik vroeg via Twitter KLM tot wanneer je kunt boeken voor deze promo.

Zie reactie in de bijlage.
    Schermafbeelding 2023-03-10 om 19.47.31.png
    Ik word af en toe zo moe van hun arrogantie. Wil je nu dat iemand klant is en wil je loyale klanten behouden?

Dan1 vindt dit leuk.
  16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Ja, eens. Was vanwege deze arrogantie eigenlijk nooit zo'n fan van KLM. Echter tijdens de COVID-periode, mede vanwege hun gunstige boekingsvoorwaarden en de behoefte om mijn geld liever aan een Nederlandse airline uit te geven, heel veel met ze gevlogen. Weer 'een loyale klant' geworden. Met kinderen ook erg prettig en met 30 mensen in een Airbus A330 naar Curaçao is ook een bijzondere ervaring. Echter begin ik me weer te ergeren aan die dingen waar ik me voor COVID ook aan ergerde. Deze week de 'vernieuwingen van FB' (lees: verschraling) met lede ogen aangezien.

Heb voor een reis naar Zuidoost-Azië weer voor de gulf carriers gekozen. Het verschil in prijs met KLM liep op tot €3k. Dat soort bedragen vind ik de 'benefits' en het eventueel behouden van mijn status niet waard. Als je 'KLM' Googlet, dan zie je een gesponsorde link 'KLM Royal Dutch Airlines - Cheap KLM flights on KLM.com'. Dan bekruipt me toch wel het gevoel: wil KLM nu op prijs concurreren of een premium airline zijn? De prijzen zijn inmiddels redelijk premium, de service is dat echter niet (altijd). Jammer. Tot zover mijn KLM rant ;)

MoonJ, Elgertje en Ruut vinden dit leuk.
  17. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Heeft iemand een idee waarom er bij boeking het soms niet mogelijk is de stoel te selecteren? Er staat dan “niet beschikbaar” het is niet dat de klasse is volgeboekt want op de KLM site kan ik gewoon nog meerdere BC stoelen boeken maar dus geen stoelkeuze selecteren.

18. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Die vraag stelde ik ook aan KLM en het antwoord was dat deze stoelen pas worden vrijgegeven bij het inchecken.

Waarom is mij niet bekend. Misschien voor de IPB-ers?

19. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ja, dat is natuurlijk best wel vreemd! Zeker voor een BC stoel! ik zou namelijk nooit een ticket boeken als ik niet mijn stoel kan kiezen.
    Ik snap ook niet echt de reden waarom deze dan bij inchecken pas beschikbaar worden.
    Zou het ook nog te maken kunnen hebben met een toestelwijziging wat kan plaatsvinden?

Ruut vindt dit leuk.
  20. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb ooit gezien dat sommige stoelen zijn geblokt voor FB platinum. Mijn vrouw kon niet kiezen en ik wel

Deel Deze Pagina