Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. TMW89

TMW89 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Bij mij ging het via de FB klantenservice per email (flyingblue [dot] europe [at] airfrance-klm [dot] com) verbazingwekkend soepel. Op basis van de online opgevraagde factuur voor 46 euro CO2-compensatie + SAF stonden er de volgende dag 5 XP bij op mijn teller.

cvr en ErwinLansing vinden dit leuk.
  2. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Zit te twijfelen om miles in te zetten voor een CDG-AGP economy retour vluchtje voor 0,5 cent per mile waarde...nooit gedacht dat ik dit ooit zou overwegen..

Retour met 3 voor 104.500 Miles + € 131,73

Zonder Miles € 703,73

Spaar in principe Miles voor J intercontinentaal, maar die mooie deals zijn steeds schaarser..zeker in de schoolvakanties..

Doen of niet?:p

EDIT: kan nog 20k miles besparen zie ik door eindbestemming op de terugreis Brussel te maken ;-)

Laatst bewerkt: 13 feb 2023
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  3. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Klopt het dat de SkyTeam lounge situatie bizar slecht is in de Internationale terminal van LAX? Ik zie dat de enige optie de Korean Air lounge is, echter is die tot 15:00 open en daarna pas weer om 19:00. Ik kom om 14:15 aan, en de KLM vlucht vertrekt om 17:00.

Tijdens Covid in Oktober '21 was ik er ook en zat toen met hetzelfde probleem dat er geen lounge was toen ik in J vloog, echter meende ik toen dat de pandemie de reden was. Alleen nu ziet het er naar uit dat ik dus weer geen enkele lounge in kan als SkyTeam Elite+ of mis ik iets?

4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Mijn dochter kreeg een kadootje van KL:
    upload_2023-2-13_22-30-25.png
    Ze is via mij P42. Heeft iemand ook wel eens zo'n kado gehad? Is de voucher alleen geldig voor haar boeking of kan ik er ook gebruik van maken?

FlyRemco vindt dit leuk.
  5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Dit heb ik als gold member ook gekregen! Lijkt erop dat elk elite (+?) dit krijgt. Naamsgebonden volgens mij.

6. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Laatste keer dat ik er was (december) werd mij verteld dat wegens verbouwing of iets dergelijks tijdelijk toegang tot One World lounge is.

7. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Ben benieuwd dan, ik zal het zien over een paar weken.

MoonJ vindt dit leuk.
  8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Hmm, ik zal wel even aan de check-in desk vragen dan. Ik lees net de LAX Lounge guide van onemileatatime die op 9 Februari geupdate is maar daar staat verder niks in over ST Elite members die toegang hebben tot de OW lounge. Ben benieuwd...

9. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    Ik krijg ook elk jaar een waardebon, maar als ik 'm dan gebruik is ie al verlopen omdat maar een x aantal mensen deze per dag kunnen gebruiken.... :confused:

10. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Kreeg gisteren van een Explorer haar verjaardagscode ;)

11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Had ik kunnen weten! Het moment dat KLM haar frequente vliegers een extraatje geeft tov minder frequente gaan de vlaggen uit...:D

Ruut vindt dit leuk.
  12. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.352
    Trofeepunten:
    508
    Klopt (in ieder geval dat er toegang tot de OW lounge is), was in september bij een vriend van mij ook al zo.

En mocht het zijn vanwege de verbouwing van de Korean Air Lounge zijn, dat was ook weleens nodig, veel te klein, veel te weinig eten/drinken...

13. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Heb gister inderdaad bevestiging van KLM op twitter gehad dat als de KAL gesloten is, de OW lounge van Qantas gebruik gemaakt mag worden. Dus dank heren!
    Maar volgens mij zijn ze dan niet per se de Korean Air lounge aan het renoveren als ze wel in de ochtend/begin middag open zijn, en dan s'avonds weer...

FlyingBlob en ErwinLansing vinden dit leuk.
  14. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.352
    Trofeepunten:
    508
    Toen ik zelf een aantal jaar geleden een errorfare vloog, BCN-FCO-CDG-LAX-FCO-BCN en mijn reisgenoten op de terugweg wel LAX-CDG hadden, zat ik in die armetierige Korean lounge en zij konden toen al, omdat ze AF vlogen en AF haar premium klanten niet in dat kleine Korean hok wilde gooien, de OW Qantas lounge in. Dus ik HOOP dat KL ook tot inzicht is gekomen dat ze beter wat extra kunnen betalen voor hun pax om naar die OW Lounge te gaan (die schijnt echt heel goed te zijn!) dan ze in die van hun alliantie-partner KAL te stoppen...

MoonJ vindt dit leuk.
  15. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    144
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb gisteren gebeld nav mijn reis naar Japan. 25XP voor SAF werden direct bijgewerkt door de medewerker van FB, was bij mij ook nog niet verwerkt

ErwinLansing en cvr vinden dit leuk.
  16. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    En nu maar hopen dat die code niet naamsgebonden is.

MoonJ vindt dit leuk.
  17. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Heb je een American Express Platinum kaart? Centurion lounge is dan een alternatief na security meteen links). Pre-covid was het de bedoeling dat AF een eigen lounge zou krijgen in Tom Bradley. Maar daar is nog weinig van terecht gekomen lijkt het.

MoonJ vindt dit leuk.
  18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Yes die heb ik, echter zie ik regelmatig 'horror' rijen voorbij komen op social media bij de Centurion lounges dus probeer een alternatief achter de hand te houden. :D

19. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    Amerikanen mogen tegenwoordig geen gast meer meenemen naar de centurion lounge, dus dat scheelt al de helft aan rij iig :D

MoonJ vindt dit leuk.
  20. coenvh

coenvh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb via DELTA een aantal vluchten geboekt waar ook KLM legs in zitten. Nu krijg ik dus geen UXP. Ik heb nu in de KLM app wel de SAF aangekocht (67 Euro geloof ik). Krijg ik nu over die SAF alleen de XP of ook de UXP?

Daarnaast ben ik benieuwd, stel ik neem een laatste leg niet. Krijg je dan helemaal geen XP voor die SAF, of alleen voor die laatste leg niet? Ik dacht hier ook een keer gelezen te hebben dat je per leg die SAF kon kopen, maar ik kon het nergens vinden (niet hier op het forum en niet op de KLM website / app).

Deel Deze Pagina