Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Toen was het volgens mij af en toe afgezet een or meerdere met linten, op een gegeven moment was er een urinoir weg.
    Maar nu is het echt een bouwlocatie met een houten deur ervoor.

Werd eerlijk gezegd wel tijd, want er zaten toch wel veel scheuren en verdwenen tegels in die hoek.
    En eerlijk gezeg, ik maak af en toe gebruik van de douches, die zijn ook niet meer zo goed en eigenlijk te weinig in aantal, al heb ik daar niet echt last van, ook als nummer 17 in de rij heb ik mijn slok thee nog niet binnen of er is er al één beschikbaar.

Maar ik heb begrepen dat de lounge uitgebreid gaat worden en er ook nieuwe sanitaire voorzieningen komen.
    Want wat ik ook nooit heb begrepen, in het 'nieuwe' gedeelte is wel een toiletgedeelte voor mannen, maar niet voor vrouwen... Of is het heel vooruitstrevend en is het unisex?

2. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Lijkt me logisch Ozzie. Ten eerste is het aantal toiletten dramatisch te weinig in lounge 25 heb ik het dan over he. Ten tweede denk ik dat de verhouding man/vrouw gemiddeld 70/30 is dus.. Vooral met de ochtendvlucht is het aansluiten in de rij voor de grote boodschap het lijkt meer op een twee sterren camping dan de KLM CROWNE lounge. De stoelen zitten vol vlekken en zijn gewoon versleten, de nieuwe urinoirs zijn kapot en afgezet met een lint, het eten is gewoon campingwaardig, de capaciteit is niet voldoende kortom een totale aanfluiting voor de thuisbasis lounge van KLM. De nieuwe pier waarbij de bouw al een aantal jaar stilligt, zou het kunnen zijn dat daar een nieuwe lounge gepland staat en er daardoor dus niet geinvesteerd wordt in de huidige? Iemand?

3. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb begrepen dat de huidige lounge vooral uitgebreid gaat worden. Maar in het nieuwe gedeelte sluit ik een extra lounge ook niet uit, dat doet Air France immers ook in Parijs.
    Het zou ook goed zijn dat er inderdaad wat vervangen gaat worden qua meubilair want ook de afplakkingen of afzettingen van vloeren of gedeeltes spreken niet van een 'Exlusive Crown Lounge' ervaring.

Qua toiletten had ik inderdaad niet bedacht dat het aantal mannelijke passagiers wat hoger is verhoudingsgewijs, maar ik sta normaliter dan ook niet in de rij, ik mis juist nu de urinoirs die inderdaad wat meer drukte veroorzaken.

4. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb die in Amsterdam nooit gebruikt (douche liever thuis) maar die in Parijs nu al een paar keer na een nachtvlucht en moet zeggen dat ze in de nieuwe AF lounge heel erg fijn zijn. Ruim, schoon en altijd beschikbaar.

MoonJ vindt dit leuk.
  5. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Die toiletgroep word wel unisex gebruikt. Ik heb al aardig wat dames daarbinnen gezien.

6. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Sowieso vind ik de toiletten op Schiphol in z'n geheel achteruit gaan. Veel urinoirs met een blauwe zak afgeplakt, chronisch vieze geuren. Op een tegeltje in een toilet stond een hakenkruis, en een week of 3 later stond ie er nog steeds. Dan denk ik; een schoonmaker heeft dat toch al meerdere keren gezien?

7. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ja ik ook vandaar de opmerking. Maar er staat wel een mannetje op of naast de deur.
    Ik vind dat verder geen probleem, want ik zie de dames kijken van ja nou ja er lijkt echt geen toiliet voor ons te zijn maar ik heb het toch echt nodig...

8. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Weet iemand toevallig hoeveel XP je verdient per optie? KLM kon hier vreemd genoeg geen antwoord op geven? ik doe dit normaal ook nooit maar ik heb nog 2XP nodig om Platinum te behalen dus dan is het 't overwegen waard.
    Het gaat overigens over een retourvlucht AMS - BUD.

upload_2023-2-5_17-21-35.png

michiel1 vindt dit leuk.
  9. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Je krijgt 1XP per €10 naar boven afgerond. De €12 optie is dus 2XP.

10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Per 10 euro SAF 1 XP, probleem is dat je de verdeling tussen SAF en herbebossing niet weet. Wsl krijg je voor de 12 euro ook maar 1 XP. Kan je de retourvlucht ook niet bijkopen?

11. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Het is sowieso handiger om pas bij inchecken te kopen, dan kun je 2x XP verdienen.

12. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Okee, dus je kan het beter bij de online check-in aanschaffen dus? zijn de prijzen dan wel hetzelfde?

13. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    859
    Trofeepunten:
    348
    Normaal gesproken wel.
    Voordeel van het kopen bij inchecken is ook dat je dan, indien je inderdaad maar 1 xp krijgt voor de heenweg, je het de terugweg nog kan 'corrigeren'.

14. Hahn

Hahn Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Iemand hier al ervaring met het boeken van een reward ticket met een stopover?

In de basis probeer ik een vlucht Cartagena - Amsterdam in Businessclass te boeken voor eind mei. (Dit is al iets wat telefonisch moet omdat je online een foutmelding krijgt met Cartagena als vertrekpunt). Onder de nieuwe stopover regels leek het me leuk om een vlucht Amsterdam - Rome er bij te boeken. Ik krijg het echter niet goed geregeld met de dame en heer aan de telefoon. Zij lijken steeds losse vluchten te willen boeken, en komen daarmee op hogere prijzen uit dan ik verwacht.

Ter vergelijk. Als ik Bogota - Amsterdam online invoer dan kom ik op een prijs van 80.500 pp. (Bogota omdat dit wel online in te voeren is, en via Cartagena gaat). Als ik Bogota - Rome online invoer, en ik selecteer de overstap in Amsterdam, dan kost deze vlucht hetzelfde in miles. Online kun je echter (nog) geen stopover selecteren, en het lukt me niet om dit aan de telefoon voor elkaar te krijgen.

Iemand de tip hoe ik het wel voor elkaar krijg?

15. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Geen idee, maar ik zie dat er ook Promo reward is in WBC naar Bogota voor 60375 miles. Misschien kan je wat met data schuiven om ervan te profiteren?

16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Heb ik iets totaal gemist of is sinds kort bij KLM nu ook de policy dat je kosteloos je ticket binnen 24 uur na boeking kan annuleren? Ik weet dat dit altijd het geval was in de U.S. maar dit is nu ook op mijn AMS>CUR>AMS ticket van toepassing en staat in de FAQ bij hun onder 'vlucht annuleren'. Kan zijn dat me dit nog nooit is opgevallen maar weet zeker dat dit niet altijd al zo was, toch?

17. Hahn

Hahn Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Oké, het is gelukt met behulp van een dame van de Engelse Air France helpdesk van Flying Blue. Je moet dus eerst zelf zoeken naar de beschikbaarheid van de vervolg lucht na de stopover. Als deze beschikbaar is in het laagste tarief, dan zou het moeten werken om een stopover te boeken tegen dezelfde kosten als alleen de vlucht voor de stopover. Uiteindelijk de vlucht CTG - AMS - FCO kunnen boeken in business voor 74k punten. Met een stopover van 2 maanden in Amsterdam. Dat is dus minder dan de directe vlucht CTG - AMS. De dame begreep het zelf ook niet, maar we vonden het beide wel een goede uitkomst.

18. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Dat is al geruime tijd zo. Een van KLM’s ‘zekerheden’, net als gratis naamcorrecties.

MoonJ en FlyingBlob vinden dit leuk.
  19. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    Ook mooi dat je ook de optie krijgt voor 10 euro je ticket 24 uur te reserveren.
    Kan je net zo goed boeken en evt binnen een dag annuleren.

20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Laatst een retour trip geboekt US - NL -US en daar kon je gratis de fare 24 uur vasthouden, jammer dat dat niet is met boekingen vanuit europa.

Deel Deze Pagina