Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Nee het was onderdeel van een Business ticket AMS > CDG > BOG > MDE, maar om een of andere reden boekte de laatste leg in La Premiere terwijl Avianca one class of service heeft. Helaas ook niet de XP gekregen van die tariefklasse :)

    Premium Select boekt XP in Premium Economy ja. Echter domestic flights op narrowbodies van Delta wordt je in Comfort+ gezet, en hoewel op de KLM website er misschien ook voor die vlucht Premium Select staat, kan je ervan uitgaan dat je Domestic Economy XP krijgt toegewezen. Ik heb net geboekt een ticket naar Vegas in Mei met als laatste leg MSP > LAS in Premium Select, zo staat het in mijn ticket, maar in Manage My Booking staat Comfort+ omdat er geen Premium Select op die vlucht zit. Weet wel dat ik toch even na afloop Flying Blue chat probeer om alsnog de XP te krijgen van Premium Select (heen en weer toch 4 xp) omdat ik het wel officieel in m'n ticket heb staan en zo geboekt heb. :p
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  2. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Haha goede tip! Ga ik ook even bellen.

    Het is mij inmiddels gelukt om de vlucht te wijzigen naar Premium Comfort. Alles ging goed totdat ik naar de betaalpagina wilde. Je raad het al 'foutmelding'. Gelukkig stond de boeking in mijn account en kon ik via bellen toch de betaling voltooien. Ik moet alleen wel zeggen dat KLM met hun ICT systeem bloed onder me nagels vandaan halen....Afgelopen zondag ook al 2 uur bezig geweest en nu weer een uur :(
     
  3. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Bellen, maar dat moet wel zoals eerder vermeld binnen de korte tijd waarin je boeking wordt vastgehouden. Ik heb het een maal succesvol gedaan toen de betaling online mislukte.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  4. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    343
    Trofeepunten:
    63
    Stel ik boek nu een reward ticket in Economy (want BC duur op die datum), maar BC komt toch nog beschikbaar voor minimum miles betaal ik dan ook gewoon €50,- wijzigingskosten als ik het ticket wil upgraden naar BC?
     
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    820
    Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Ja, dat klopt. Je economy reward wordt dan geannuleerd en een nieuwe reward uitgeschreven voor business. Heb dat een keer zo meegemaakt.
     
  6. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    343
    Trofeepunten:
    63
    Okay thx, had ook eigenlijk niet mogen verwachten dat FB hun frequent flyers op enige manier tegemoet zou komen;)
     
  7. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Nav eerdere posts hier maar eens SAF geprobeerd op een retourtje NY. Na de terugvlucht de normale 20 XP's ontvangen zonder de SAF XP's. Via Whatsapp met KLM in contact gegaan en inmiddels 4 dagen zonder concreet antwoord.

    Iemand soortgelijke ervaringen?
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.639
    Leuk Bevonden:
    2.484
    Trofeepunten:
    583
    SAF kun je het makkelijkst claimen via de chat op de Flying Blue site. Deze verschijnt rechts onderin. Hier krijg je ze vrijwel direct.
     
    cvr vindt dit leuk.
  9. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Dit is een goede tip! Helaas gaf het toevoegen van de XP's een error volgens de medewerker dus het gaat naar een andere afdeling.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  10. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Net iets vreemds in het boekingsproces van KLM meegemaakt.
    ik wil een ticket bijboeken in business class voor een medereiziger en ik zie in mijn boeking dat er nog 8 stoelen beschikbaar zijn.
    Ondanks dat krijg ik in het boekingsproces te zien dat er geen beschikbaarheid is is! Best vreemd toch?

    Onderstaand de stoelindeling van mijn eigen boeking zoals je ziet nog voldoende beschikbaar:
    upload_2023-1-27_17-23-54.png
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Een niet volledig gevulde seatmap betekent niet persé dat er nog verkoopbare tickets zijn.
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.
  12. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Kan natuurlijk zijn dat mensen geen stoel kiezen maar ik denk dat die groep vrij klein is! zeker omdat het voor BC passagiers gratis is.
     
  13. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Die paar keer dat ik business class gevlogen heb zat het volledig vol, maar was voor het inchecken het de seatmap zeker niet vol.
     
  14. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Business class zit tegenwoordig altijd vol is mijn ervaring. ook als er stoelen niet verkocht zijn krijgen last minute mensen ofwel voor een laag tarief of een gratis upgrade.
    Laatste keer zat er iemand naast me die had een gratis upgrade gekregen, dat is dan wel weer zuur als je er zelf 1800 voor betaald hebt :p
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Normaal gesproken is dat soort mensen in dienst bij KLM en zit hun familie ernaast.

    Of is hun familie in dienst, en zitten hun vrienden er ook nog naast.
     
  16. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Deze keer niet het geval.. heb diegene gesproken namelijk.
    Komt regelmatig voor hoor dat mensen last minute een upgrade krijgen als er stoelen over zijn.
    Dit doen ze ook om mensen kennis te laten maken met deze klasse om zo nieuwe BC klanten te binden.
    Dat heb ik dan weer gehoord van een cabine medewerker van KLM.
     
  17. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Je zou beschikbaarheid kunnen valideren met Expertflyer.com of een dummy booking.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Mooi.

    Wat ook regelmatig voorkomt: eigen volk eerst:

    https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...-vlucht-en-laat-crew-er-niet-meer-overnachten
     
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ergens snap ik dit wel - de crew komt van een 10-uur durende vlucht. Om die dan daarna in Economy terug te laten vliegen, tja, dat kan niet echt onder 'rusten' vallen. Helaas voor KLM zijn ze wel de downgrade-passagiers voor altijd kwijt, haha.

    Opvallend dat de piloten van de heenvlucht, wel in Economy zijn gaan zitten.
     
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.440
    Leuk Bevonden:
    1.243
    Trofeepunten:
    223
    Sorry hoor, maar ik snap dat niet.

    Er zijn opeens gewijzigde omstandigheden, zodat het niet veilig is voor de crew daar te overnachten en dus moeten ze geevacueerd worden. Dan pak je toch elke mogelijkheid aan en ga je geen eisen stellen of je wel of geen rood fluwelen kussentje krijgt.
     
    arjen05 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina