Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.400
    Trofeepunten:
    508
    Die crew in biz omdat ze de dag erna moeten werken.. oh nee, ze gingen juist naar huis.

Als er plaats is, begrijpelijk. Maar om nou betalende passagiers te downgraden.. Die hebben misschien ook wel hun reden om biz te vliegen, en dat is meestal niet omdat de CAO-onderhandelingen goed uitpakten.

2. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Weet je gelijk hoe KLM over haar klanten denkt he

3. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Maandag middag in de KLM kantine. Propvol geen plaats te vinden urinoirs met lint afgezet want kapot lunch is rijst met doodgekookte boontjes. Ben maar weer weggegaan

4. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Tja. Privium. Vele malen beter. Of American Express Centurion in het buitenland. Ipv Skyteam lounge.

5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    De urinoirs in de KLM kantine waren al vaak defect en inderdaad nu al voor een week of 2 niet beschikbaar, met alle gevolgen voor de reguliere wc’s daar valt niet tegenop te poetsen.

6. Ali

Ali Newbie

Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Zojuist als FB Plat in LGA in de Delta Sky Club proberen te komen. Bleek lastig, gezien Delta Sky Club enkele maanden restricites door heeft gevoerd en in enkele dagen met nog strictere regels op de proppen gaat komen.

FB Plat (SkyTeam Elite Plus) heeft nog steeds toegang mits je trip een international flight of een domestic flight met (op dezelfde dag) een aansluitende international flight gaat zijn. Je zult echter enkele documentjes bij je moeten houden zoals https://www.flyingblue.us/en/news/elite-lounge-access en uiteraard je (digitale) platinum card. Wat mij heeft geholpen is het vragen of de Delta Sky Club receptionist "the rule book" erbij kan pakken.

Long story short: als Skyteam Elite Plus ben je nog steeds welkom (na gehannes en kleine lettertjes) in de Delta Sky Club.

Jammer (bytheway) dat FB geen fysieke kaartjes meer uit geeft voor je status....

Bijgevoegde bestanden:

7. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Skyteam lounge vind ik persoonlijk niet verkeerd, probleem vind ik wel dat het te druk is in de lounges en soms geen plek is. Eten mag ook wel wat uitgebreider.
    dat heb ik met meerdere lounges van Skyteam zo ervaren.

ik heb echter nog nooit van een andere airline de lounges meegemaakt dus echt vergelijken kan ik niet.

8. FlyingDoctor

FlyingDoctor Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    13
    Wat is jullie ervaring met het terugkrijgen van FB-miles na downgrade?

Achtergrond: Afgelopen oktober een retourtje NY geboekt obv FB-miles in de nieuwe premium economy. Koste zo'n 45.000 miles per retour. Afgelopen december eerst het bericht dat ze op de terugvlucht (787-9) geen PE kunnen aanbieden, dus vlucht gewijzigd naar een eerdere vlucht op de dag met wel PE.

Nu gisteren ook weer bericht gekregen dat vanwege operationele wijzigingen er geen PE zal zijn op de heenvlucht. In de mail staat enkel dat je een claim kan indienen voor het verschil in miles (en belastingen?), maar gezien het gedoe verwacht ik eigenlijk toch wel een beetje meer compensatie. Op Flyertalk wordt er geregeld 75% genoemd. En aan KLM: bied niet iets aan wat je vervolgens niet kan leveren

9. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Heb hetzelfde gehad, maar dan alleen met de heenvlucht. De chat van FlyingBlue.com werkte erg snel. Ik kreeg binnen enkele minuten 75% van mijn Miles terug.

10. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Promo Rewards van deze maand:
    Screenshot 2023-02-01 at 10.11.55.png

noppie, Carel1, ppt en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Je bent de Business Class deals vergeten!:p

michiel1 vindt dit leuk.
  12. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Dit is alles wat het FB systeem teruggeeft middels een koppeling. Mochten er wel Business Class promo rewards zijn, dan is Flying Blue deze zelf vergeten te vermelden in hun systeem.

13. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Was een grapje ;-) BC Rewards deals zijn laatste tijd wel heel schaars....

Bjorn vindt dit leuk.
  14. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ja, lijkt of ze met Promo Rewards enkel nog focussen op Economy en heel soms Economy Comfort. Ik kan over een tijd beter analyseren wat de koers is.

lloydje33 vindt dit leuk.
  15. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Ze moeten eerst maar eens zorgen dat wat ze verkopen ook geleverd kan worden. Leuk hoor dat Economy Comfort zo gepromote wordt, maar dat je net zo makkelijk teruggezet wordt naar een standaard economy seat wanneer het KLM even wat beter uitkomt qua metal changes is onacceptabel.

16. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Als je een Economy Reward ticket upgrade naar Economy Comfort en je zou dit reward ticket later cancellen of wijzigen naar Business, krijg je dan restitutie voor Comfort?

17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Vind Warschau voor 10k+ miles enkele reis nou niet echt een aanbieding, kan je beter cash betalen...

18. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Tja, de tijden van BC promo's komen nooit meer terug denk ik.

19. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Voor een retourtje is de milesprijs inderdaad hoog, maar normaliter is deze enkele reis13K miles dus is het wel een korting, maar als je een retour wilt dan kan je deze inderdaad beter met cash betalen en de miles voor iets anders houden.

Maar als je zoals mij af en toe een enkele reis nodig hebt vanaf een bestemming dan zijn de enkele reis milesprijzen wel handig omdat je dan geen belachelijk hoge tarieven betaald voor een enkele reis.

20. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Een week of 2? Ik heb 11 december voor het laatst de lounge bezocht en toen waren ze al afgezet.

Deel Deze Pagina