Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Das wel heel groot verschil, maar met KLM weet je het nooito_O
    Je kan ook 1 ticket in een andere Bookingtool tegelijk boeken, dan komt het wellicht wel goed. 100% garantie heb je nooit en anders kun je altijd nog binnen 24 uur annuleren

2. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hmmm...Alleen dan heb je natuurlijk wel dat ik met mijn familie reis op twee losse boekingen :(...Lastig lastig lastig

Gebeurt het nog wel eens dat er meer stoelen vrijkomen voor die prijs?

3. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ook dat weet je nooit, ik hou ticketprijzen al lange tijd in de gaten en het kan echt per dag enorm verschillen.
    Het kan dat het ticket opeens veel duurder wordt, kan ook dat dit slechts met een paar tientjes duurder wordt.

Als je alles in 1 boeking wil hebben zit er niks anders op dan direct 3 tickets tegelijk te boeken.

4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.721
    Trofeepunten:
    523
    Ik zou even bellen, dan weet je het zeker, maar volgens mij krijg je de gemiddelde prijs, dus eerst de 2 goedkope met de duurdere erbij. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb het nog nooit met bellen geprobeerd, maar als je online boekt krijg je gewoon 3 tickets in de hogere prijsklasse. Dus ik betwijfel of ze dat per telefoon wel kunnen middelen.

6. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb gebeld en (naast dat ze vrij weinig kunnen bij KLM klantenservice) klopt het inderdaad je je voor alle drie de personen in een duurdere boekingklasse komt.

Nu kan ik wel via de website van airfrance.US voor $599,- boeken waarbij er nog 6 zijn voor die prijs. Met de koersverschil kom ik op dezelfde prijs van rond de €552,- uit. Alleen heb ik nog nooit via airfrance geboekt, laat staan via de Amerikaanse website.

Behoud ik dezelfde rechten van mijn FB status als ik bij airfrance.US boek en kan ik gewoon de Nederlandse klantenservice bellen als er wat is?

7. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Ja dat kan, ik boek regelmatig bij AF en mijn reguliere tickets koop ik op klm.pl.
    Ik gebruik gewoon de klantenservice in NL (anders moet ik naar Frankrijk bellen vanuit Polen).

8. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Oehhh bedankt voor de tip! Via klm.US is de prijs er ook voor $599,-. Dan ga ik lekker via klm website boeken. Hopen dat nu alles goed gaat en er geen onverwachte hobbels komen hihi

Nog 1 korte vraag. Ik boek nu via KLM.US een vlucht in Premium economy van Delta airlines. Nu las ik op een ander forum dat dit vaak wordt omgezet in Main Cabin. Dat lijkt me bij mij toch niet het geval...De Travel class is Premium Select

Laatst bewerkt: 22 jan 2023
  9. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    KLM...het blijft een probleem. Alles ging goed met de boeking via KLM.US, maar op het moment dat ik naar betalen ging...foutmelding. Weer opnieuw alles ingevuld en weer een foutmelding... Bij de derde keer proberen te boeken is de prijs ineens met € 1000,- gestegen...Fijn KLM en ICT

10. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Probeer maar ff je cookies weg te gooien. En gebruik een vpn waarbij je kiest voor usa.
    Ook kan het handig zijn om daarnaast in anonieme modus te werken binnen chrome

11. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.400
    Trofeepunten:
    508
    Een beetje indianenverhalen.

Als je op een van de websites van KLM of Air France het boekingsproces doorloopt, verschijnt op een gegeven moment tegen het einde onderin een boekingscode in beeld (combinatie van letters en cijfers). Als die er staat, wordt je reservering een minuut of 15 tot 40 (ongeveer) vastgehouden. Die tijd krijg je om je boeking af te ronden. Als je dat doet en direct daarna een nieuwe boeking probeert te maken voor dezelfde vluchten, zijn je andere stoelen nog even in reservering.

Dat heeft echt niets te maken met cookies of incognitomodus, maar met of de boekingsklasses die je voor ogen had, nog daadwerkelijk beschikbaar zijn.

Als je op zoek bent naar de laatste 2 stoelen voor een bepaald tarief en je herhaalt dezelfde boeking een paar keer tot ver in het proces, zijn die boekingsklassen door je eigen pogingen bezet. Een uurtje wachten helpt vaak. Cookies verwijderen verandert niets hieraan.

Als je in privé/incognitomodus boekt, helpt dat wel tegen ongewenste reclames. Dus als je gezocht hebt naar een trip naar Londen in incognito, is de kans kleiner dat je daarna 3 weken bestookt wordt met reclames van KLM voor vluchten naar Londen. Maar dan moet je ook niet inloggen of je frequent flyernummer invoeren, anders matchen je je profiel op emailadres of andere gegevens.

rickbeerendonk, Daan3, Godenzoon14 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Weet jij toevallig ook hoe, als je van de betaalpagina (per ongeluk) af bent maar wel de tijdelijke boekingscode hebt en die in je FB profiel staat, de boeking alsnog kan betalen en zo kan bevestigen? Ik had laatst dat ik per ongeluk de betaalpagina wegklikte, alleen de boeking stond wel in mijn profiel. Echter kon ik nergens een knopje 'betaal en bevestig' of iets dergelijks vinden...

13. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.400
    Trofeepunten:
    508
    Ik vermoed een foutje in hun check-out, want niet elke boeking kun je online afmaken na wegklikken. De ene wel, de andere niet. Enige oplossing als de knop niet verschijnt is bellen volgens mij..

MoonJ vindt dit leuk.
  14. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Hoe zat het ook alweer met Delta SkyClub access voor Flying Blue Elite+ leden op een U.S. domestic flight? Kan dat alleen als je overstapt van/naar een ICA of heb je gewoon altijd +1 toegang? Ik weet dat bijv. first class domestic passengers geen lounge toegang hebben bij Delta, tenzij ze daarna op ICA zitten of er net vanaf komen.

15. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Nee toegang met Elite+ status moet je een ICA vlucht hebben op dezelfde dag. Alternatief is naar binnen met de Amex Platinum kaart dan heb je altijd toegang.

16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ok dank voor de verheldering! Ja die heb ik maar geeft geen gast helaas.

Toch best lullig dat straks Delta Medaillon Elite+ leden die Economy reizen op ICA, zelf geen toegang krijgen tot de Skyclub lounges, maar Elite+ van andere programma's binnen SkyTeam wel. :oops:

lloydje33 vindt dit leuk.
  17. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Naar aanleiding van eerdere problemen met het boeken van Premium Comfort voor onze heenvlucht uiteindelijk gekozen voor Economy met de hoop om later up te graden.

Nu kan ik voor onze heenvlucht onze boeking wijzigen (via boeking en wijzig vlucht) naar premium comfort voor een goede prijs. Nu ben ik alleen been huiverig of dit goed gaat aangezien ik afgelopen meerdere foutmeldingen kreeg als ik premium comfort wilde boeken.

Hoe is jullie ervaring om zelf een boeking via wijzigen vlucht up te graden? Gaat dit meestal goed?

18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb een aantal keer via 'wijzig vlucht' naar Business geupgrade en dat is altijd goed gegaan. Dubbelcheck even als je klikt op 'vlucht details' of de klasse er goed instaat want die kan soms wel eens fout staan. Zo vloog ik een keer in La Premiere met Avianca op Rij 33. :D

19. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Haha apart...Heb je wel de kosten van La Premiere moeten betalen?

In mijn geval gaat het om een vlucht die uitgevoerd wordt door Delta Airlines. Dan moet er toch premium select staan?

20. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.314
    Trofeepunten:
    203
    Er moet inderdaad premium select staan. Kwam in de KLM app gisteren toevallig achter een door Delta doorgevoerde vluchtwijziging, toestel gewijzigd naar een ander type A350 welke geen premium economy heeft. Was zonder enige vorm van communicatie teruggezet naar main cabin.

Gebeld met platinum lijn. Dame bleef volhouden dat comfort+ hetzelfde is als premium comfort klasse van klm. Duurde erg lang om haar ervan te overtuigen dat comfort+ hetzelfde is als economy comfort en premium select hetzelfde als premium economy.

michiel1 en MoonJ vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina