Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Als je met een statusaccount voor een ander boekt, ‘erft’ die je statusvoordelen. Dan zou stoelselectie sowieso gratis moeten zijn.

MichaelNight vindt dit leuk.
  2. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb gisterenavond twee BC reward tickets CPT-AMS voor as. woensdag geboekt. Ik kon helaas geen stoelen kiezen. Daarna meteen met KLM gebeld, ook zij kregen het niet voor elkaar. Ik heb toen even een dummy boeking gemaakt en zag dat er nog maar 4 BC stoelen beschikbaar waren, waarvan 2 naast elkaar. We willen hoe dan ook naast elkaar zitten, anders hoef ik de tickets niet.
    Hoe kan het dat ik geen stoelen kan reserveren? Heb ik nog nooit meegemaakt. Iemand tips?

3. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Komt me bekend voor, ik had dit laatst ook toen wou ik BC tickets boeken maar in het boekingsproces zag ik bij het kiezen van de stoelen ''niet beschikbaar'' KLM klantenservice kon ook niet zeggen welke stoelen nog beschikbaar zijn.
    Erg vreemd natuurlijk!! dus uiteindelijk heb ik ze niet geboekt. ga niet veel geld uit geven om vervolgens niet te weten waar ik kan zitten in het toestel.

4. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Zelf als je stoelen hebt kun je er nog vanaf gezet worden. Dat is mij en mijn vrouw gebeurd. Kwamen we ook achter elkaar. Platinum lijn had geen idee waarom.

5. OllieD

OllieD Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Volgens mij lukt het toch altijd om naast elkaar te kunnen zitten. De purser doet altijd zijn best om dat voor elkaar te krijgen, en dat zie ik zelden mis gaan.
    Daarnaast, op (nacht?)vlucht Capetown - Amsterdam zit ik nog liever niet naast mijn vrouw, dan wel naast mijn vrouw in economy.

michiel1 vindt dit leuk.
  6. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
    Snap ik, ik had ze anders ook niet geboekt denk ik.

Ja dat is alsnog pech hebben.

Dit dacht ik uiteindelijk ook wel. Dat beetje service mag je tegenwoordig toch wel in BC verwachten, zelfs bij KLM. We hebben de dagvlucht, vandaar dat ik deze aanvullende award tickets heb gekocht (we hadden al eco r/t, maar die kon ik alleen voor heel veel geld upgraden).

Uiteindelijk is het na verschillende telefoontjes door één medewerker van de FB klantenservice gelukt. Ook zij kon geen stoelen selecteren, maar wel een mailtje naar een andere afdeling sturen waarin ze de actie uitzette. Paar uur erna zag ik dat we de enige middelste twee stoelen die nog vrij waren uit de dummy boeken gelukkig hadden.

Zelf dacht ik dat dit misschien komt doordat ze last minute nog van toestel gaan wisselen. Een Franse medewerker zei dit ook al. Op de heenvlucht was de 787-9 een paar dagen voor vertrek ook gewijzigd naar een 777-200.

7. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Bij KLM kan je binnen 24 uur je boeking annuleren, dan krijg je alles gerestitueerd.
    Ik snap alleen niet waarom dit zo lang moet duren, de systemen zouden toch zo moeten zijn dat dit gewoon (bijna) automatisch zou moeten kunnen.
    Het is alleen de datum en annuleringstijd controleren...

Klantenservice van KLM zegt dat het wel 1 tot 3 weken kan duren!
    Beetje vreemd.

8. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Je moet er wel voor zorgen dat het FB nummer van de "ontvanger" niet in de boeking staat, anders gaan die perks voor de perks van de "gever".

Ik had laatst voor mijn vrouw geboekt en haar geselecteerd uit mijn vaste mederreizigers lijst, maar toen werd ook haar nummer uit die gegevens overgenomen. Na een berichtje via messenger is dat nummer gewizigd en toen had ze direct mijn perks.

9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Sommige rijen zijn geblokkeerd en alleen beschikbaar voor houders van minimaal platinum status. Die worden pas bij inchecken vrij gegeven.

10. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Voor wie het wil weten (waarschijnlijk niemand hier):

Bij RO is eindelijk de catering terug...

Voor economy dan wel tegen betaling van voor Roemenie belachelijke prijzen...
    Ik zal ongetwijfeld dit jaar nog eens meemaken hoe de service in Business is geworden...

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  11. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.352
    Trofeepunten:
    508
    Zo kwam ik er gister achter dat idd op AMS-BON heel rij 1 nog beschikbaar was, terwijl er toch al flink wat stoelen gekozen waren, dit kan bijna niet anders dan dat de andere reizigers geen platinum status hebben want rij 1 is in alle opzichten beter dan 2 t/m 5 in de 77W...

12. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Sinds een aantal maanden heb ik echt alleen maar top ervaringen bij m’n blauwe vrienden :)

Persoonlijke kaartjes, Business maaltijden en/of drankjes in eco, lege midden stoel. Bij ongeveer drie kwart van de vluchten. Uiteraard mits het kan (maaltijden over / stoelen beschikbaar).

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 11 jan 2023
    MoonJ, Tim82, Amsterdam en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Wie dacht bij KLM / Air France dat het een goed idee was om departure en arrival tijden niet te tonen. Dit is echt al maanden zo.. Boeken via de app is echt onmogelijk geworden zo.
    12BB4D05-C10B-4440-A699-0D1BA829794C.jpeg

ErwinLansing vindt dit leuk.
  14. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Ik ervaar dit soms wel soms niet.
    Vanmiddag kreeg ik online zelf geen vluchten. Alleen de datums. Rond geklikt, opgegeven.

15. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    Ik zoek meestal gewoon via google en klik vanuit daar door naar KLM.nl, dan zit ik meteen goed en scheelt me een hoop ergernis op de KLM website zelf.

16. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Wie verzint het he. Elke website handelt de auto-fill van Apple correct af. Maar dan heb je altijd KLM nog..

Voor wie het niet begrijpt: als je een iPhone en een Macbook hebt, worden SMSjes automatisch naar je Macbook gestuurd. Vervolgens kun je op websites waar een SMS code wordt gevraagd met één klik deze invullen. De code wordt dan netjes ingevuld (verdeeld over je vakjes) zodat je dit niet meer zelf hoeft te doen. BEHALVE BIJ KLM

BartF, Urbanjazz, Amsterdam en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hi allen, ik heb sinds een korte tijd Flying Blue Silver status (stiekem wel trots op :)). Nu ben ik een behoorlijke noob wat betreft statussen en weet ik nog niet alles, maar loop ik nu tegen het volgende aan.

Ik wil nu voor het eerst met mijn Flying Blue Silver status een vlucht boeken voor mij en mijn medereizigers. Bij het kiezen van de vlucht kan ik kiezen uit Light en Standard. Omdat ik Silver status heb, heb ik bij light ook gratis stoelkeuze en ruimbagage. Nu is mijn vraag: als ik voor 3 personen een light ticket kopen via mijn Flying Blue Silver account, krijgen ze dan alle drie de voordelen (dus gratis stoelkeuze en ruimbagage)? Of moeten ik voor hun 2 wel een standard ticket kopen?

18. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    240
    Trofeepunten:
    33
    De gratis koffer is alleen voor jezelf, de rest moet hem bijkopen. Bij al mijn vorige boekingen hadden mijn reisgenoten wel gratis stoelkeuze.

19. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Gratis stoel inderdaad en jullie boarden allemaal in dezelfde zone (zone 3 voor zilver)

20. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor de reactie. Helaas is de bagage niet gratis voor iedereen :( haha

Deel Deze Pagina