Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28

Okee op zich wel aardig duidelijk.
    maar; als ik dus 1/8/23 platinum ben dus 300XP heb. dan gaat de XP teller t/m 1/8/24 niet naar 0? dus dan telt die dat jaar door tot bijv. 360XP... dan mag ik na 1/8/24 dus 60XP houden.

Ik vind het overigens wel vreemd dat die op 1 augustus blijft staan.
    Ik heb 3 januari 2023 me laatste vlucht gehad, je verwacht dat die datum dan ook wijzigt en niet op 1/9/23 blijft staan of zie ik dat verkeerd.

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Voor de eerste keer dat je 300 xp haalt wordt die maand je nieuwe datum. Stel je maakt op 18 mei de vlucht dat je boven de 300XP komt dan is je plat status geldig tm april jaar erop en is je kwalificatieperiode ook veranderd. Bij iedere verhoging/verlenging wordt namelijk het benodigd aantal gemind. upload_2023-1-6_22-4-41.png

Zie ook het plaatje, in mijn geval haalde ik op 1/8/22 gold en werd mijn nieuwe jaar tm 31/7/23. De statusperiode is altijd 12 maanden.

3. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Okee, dan gaat er naar mijn idee iets niet helemaal goed in mijn Flying Blue account.

Ik had t/m 19 december 2022 168XP. en al een gold status (geldig t/ 31/7/2023)
    Ik heb toen 20 december 2022 2 tal vluchten gemaakt en 15XP behaald.
    dan kom ik totaal op 183XP.

Omdat ik dan 20 december 2022 weer de gold status behaald heb zou toch de datum 1/8/2023 aangepast moeten worden naar 20/12/2023??

upload_2023-1-6_22-14-56.png
    Ik zat er 1 dag naast, het is 31/7/2023 :p

4. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Nee dat is juist het maffe, doordat je al Gold bent, heb je nog steeds tot 31/7/23 de tijd. Je zit al op Gold dus alles tussen 180-300 neem je mee naar je periode 1/8/23-31/7/24. Haal je 300 voor 31/7/23 dan wordt je vanaf het moment dat je 300 haalt platinum en daarna start automatisch je nieuwe kwalificatiejaar.

5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Je kwalificatie datum wijzigt alleen als je een level omhoog gaat. Je hebt nl tot eind juli de tijd om naar plat door te stromen.

In jouw gedachtengang kom je nooit op platinum als je elke keer bij 180XP een nieuwe datum krijgt.

6. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Okee dat is inderdaad wel wat maf.

omdat ik april 2023 ga vliegen en dan de Platinum zou halen dan wordt me kwalificatie periode ook gewijzigd naar april 2024 (12 maanden geldig). maar start ik eigenlijk wel een soort van op 0XP. enig voordeel is dat je eigenlijk 2 jaar de tijd hebt om 180XP te halen om in ieder geval gold te blijven. omdat na terugval van platinum je nog een extra jaar hebt om gold te blijven.

Blijft natuurlijk ook jammer dat Platinum zo weinig extra voordelen heeft, al waren ze wel bezig hier naar te kijken toch? om de privileges per status te herzien.. ik hoor er alleen vrij weinig over.

lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Op mijn platinumkaart staat als einddatum 02/23. Moet ik dit lezen als tot of als tot en met?

Gisteren kreeg ik namelijk een mailtje dat ik nu gold ben geworden...

8. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Op de fysieke kaart werd altijd 3 maanden toegevoegd aan je kwalificatieperiode. Nu met de overgang van fysiek naar digitaal ben je wsl de klos. In het systeem staat dat je gold bent, dus geen plat perks meer.

9. RamonKr

RamonKr Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik kreeg dezelfde melding en inderdaad ook een geldigheidsdatum van 02/2023. Het grappige is dat de KLM app nog wel platinum laat zien (ook de digitale kaart). Ik vermoed dat er een aantal flyinblue systemen een check op wanneer iemand Platinum is geworden (voor of na de wijziging voor de 3 maanden extra) niet wordt toegepast.

Ruut vindt dit leuk.
  10. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Inderdaad die 3 maanden is er afgehaald. Dat dit met terugwerkende kracht ook is gebeurd voor accounts die al een bepaalde datum op de (digitale) kaart hadden vind ik op zn zachtst gezegd niet netjes.

11. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Zojuist weer een Business class vlucht geboekt bij KLM.
    BUD - AMS - BON.
    BON - AMS - BUD.

Business class: 1.908 EUR totaal. best een mooie prijs toch? ;) en effe 90 XP erbij.

Laatst bewerkt: 7 jan 2023
    MoonJ en michiel1 vinden dit leuk.
  12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Mijn kwalificatie datum is 30 november en in december hoorde ik niets. Dan vind ik het vreemd dat je de 1e week van januari die mail krijgt terwijl ik die eigenlijk een maand later pas zou moeten ontvangen.

In de app en online ben ik nog wel platinum...

13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    223
    Dan is er dus wsl tot eind februari niets aan de hand. Ik ben nu wel benieuwd, dus houd ons op de hoogte.

14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Yep, ik hou jullie op de hoogte

15. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    Deze moet je aanklikken:

Hulp nodig?
    Liever inloggen met uw paswoord?

16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Onthoud ik voor de volgende keer. Opeens werkt het weer;)

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  17. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Heeft er iemand ervaring met het behouden van FB status tijdens ouderschapsverlof zonder het benodigde aantal XPs bij elkaar te vliegen?

18. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb een keer gemaild. Kreeg na 3,5 maand een reactie. Inmiddels was de termijn al verstreken, maar had ik verlenging toch alsnog gehaald. Op tijd aanvragen dus. Ze vragen kopie van de geboorteakte.

ErwinLansing vindt dit leuk.
  19. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Voor Explorers, was gratis stoelselectie geen officieus voordeel van een Reward ticket? Net zoals ruimbagage inbegrepen is. Een familielid moet nu in ieder geval betalen voor een standaard stoel.

noppie vindt dit leuk.
  20. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    :mad: Jeetje...daar gaan we dus al...was inderdaad gratis voor zover ik rewards boekte! (voor explorer reisgenoot dan. ik weet niet of explorer los boeken zo was_)

Deel Deze Pagina