Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Hebben jullie tegenwoordig ook dat bij de live chat van Flying blue hij de hele tijd op onderstaand blijft staan?
    upload_2023-1-4_17-14-15.png

draait nu al een paar uur.. denk maar een mail sturen maar dan duurt het meestal heel erg lang voor je antwoord krijgt.
    Daarom vind ik die live chat functie ideaal.

2. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.314
    Trofeepunten:
    203
    Heb vorige week geboekt naar Bonaire voor december en kwam op € 2.160 voor rechtstreekse vlucht vanaf AMS. Normaal was vanaf Duitsland altijd goedkoper (meer xp's voor minder geld), alleen nu helaas niet meer. Vanuit Polen (en Budapest) zijn er ook in 2023 nog steeds mogelijkheden naar Bonaire voor circa € 1.760.

3. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    2.160 euro is niet zoveel voor December moet ik eerlijk toegeven.
    Ik zit inderdaad nu te kijken vanaf Budapest.. die prijzen hou ik al wat langer in de gaten. Warschau kan ook wel is goedkoper zijn maar dat is precies niet de periode dat ik die kant op wil.

Nadeel is dat de tickets van AMS naar BUD best prijzig zijn en 2x overnachting in BUD nodig is dus het voordeel is dan ook alweer bijna verdwenen.

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Nette prijs en als het een beetje meezit in de nieuwe WBC;)

MoonJ vindt dit leuk.
  5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Oei wat jammer dat ik nu pas leer van de WAW trick.

Heb voor €1475 heen Business en terug Economy geboekt in April voor AMS - CUR, maar zie nu dat ik vanaf WAW in totaal €1740 retour business had kunnen boeken. En dan heb ik dus ook nog flink wat XPs meer. Oh well...

Klopt het dat je origin/destination nooit kan wijzigen bij een ticket van KLM, maar alleen de datum? Als ik klik op 'vlucht wijzigen' en kies een ander airport geeft ie geen enkele andere optie dan AMS

6. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ja.. maar niet te veel mensen moeten van deze ''trick'' gebruikmaken want dan worden die tickets ook weer duur/onbetaalbaar :p

Volgens mij kan je alleen je ticket wijzigen qua datum maar niet vertrek luchthaven.

MoonJ vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    Meestal alleen binnen het land wat je kan wijzigen, maar KLM vliegt enkel vanaf AMS is NL dus je weinig veranderen ;)

MoonJ vindt dit leuk.
  8. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik zit te kijken voor een vlucht vanaf Boedapest via Parijs en Amsterdam naar Bonaire.

Overstaptijden zijn als volgt
    upload_2023-1-5_16-39-29.png

Is dit een beetje haalbaar? met name Parijs schijnt het nogal een probleem te zijn. maar Parijs naar Amsterdam is wellicht wel vanaf dezelfde terminal...
    Amsterdam 2h15 minuten kan ook nog wel is spannend zijn.
    Ik had vorige week een overstap van Bonaire naar Brussel had is 1h40min was maar net aan op tijd bij de gate!

Vlucht vanaf Budapest via Amsterdam is gecanceld merk ik dus daarom is dit de enige mogelijkheid.

9. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    Als alles goed gaat redt je CDG wel met een uur, maar of je koffer dat ook doet...? ;)

10. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.314
    Trofeepunten:
    203
    Het leuke is dat je ook kunt combineren met andere steden in Polen. Ik heb vorig jaar een ticket geboekt met vertrek uit GDN en terug naar KRK. Door het ticket met stopovers in AMS te boeken (kost wel iets extra) levert deze manier van boeken naast extra xp's eigenlijk gratis 2 leuke weekendjes weg op ten opzichte van rechtstreeks vanuit AMS boeken. Ik vond GDN (in zomer periode) een erg leuke stad voor een citytrip.

Deze methode werkt ook vaak voor vluchten naar USA/Canada door te vertrekken vanuit Spanje.

FlyRemco, Tim82 en MoonJ vinden dit leuk.
  11. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ja het is wel handig als de koffer mee gaat maarja die zekerheid heb je tegenwoordig nooit meer. gelukkig laatste keer alles perfect gegaan.

Liefste had ik de vlucht BUD - AMS - BON en visa versa. maar helaas gaat dat nu niet meer voor de heenvlucht omdat KLM schijnbaar de ochtend vlucht van Budapest naar Amsterdam heeft gecanceld voor diverse data.

12. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Laatste keer vanuit BCN naar AMS wat vertraging dus maar 40 minuten op CDG. Geen probleem, kon zelfs nog naar de AF lounge. Vertrek naar AMS vanuit F waar vlucht uit BCN aankwam. Easy peasy.

13. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Zolang het 2f-2f is dan is 1u wel genoeg is mijn ervaring, Andere terminals is best een eindje lopen 2g 2k 2l 2m etc dus dan kan het krap zijn.

14. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ja meestal is volgens mij KLM en Air France wel terminal 2F maarja die zekerheid heb je natuurlijk nooit volgens mij.
    BUD - CDG
    CDG - AMS
    Is natuurlijk wel beide schengen. weet nog of alleen 2F een schengen terminal is. ik heb 2x op CDG gevlogen.

Ik dacht afgelopen maandag ook niet door de security te hoeven vanuit Bonaire.. nou wel dus! en daarna uiteraard nog de paspoortcontrole dat ging gelukkig vlot anders had ik me vlucht gemist.

15. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Je hebt voor sommige vluchten ook de kans dat je op de 2G terminal Schengen aankomt.
    Het probleem is dan dat je met de bus naar 2F moet, die doet er 10 minuten over en je hebt wacht en looptijden.

Nu is de Budapest vlucht een relatief groot toestel waardoor je altijd op 2F aankomt, bij geen vertraging haal je de connectie met gemak, sterker nog, als je bij aankomst gate nog 25 minuten hebt dan haal je het wel.

16. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Okee, ja ik zat even te kijken op de site van CDG Airport maar daar zie ik niet echt welke gate de toestellen uit Boedapest aankomen.. alleen terminal 2F maar dat staat bij heel vele vluchten.
    Normaal kan je daaruit wel een beetje een logica halen.

Ik heb liever op Schiphol een wat langere overstap omdat ik daar door de paspoortcontrole moet. in principe zou dat bij CDG niet nodig moeten zijn.

17. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    2F bestaat uit twee pieren, als je van de een naar de andere pier moet redt je dat wel met 10 minuten.

Ik weet niet hoe ver je van Schiphol af woont, maar kan je niet eerst BUD-CDG-AMS vliegen, thuis slapen en de volgende dag naar je eindbestemming vliegen?
    zo heb ik dat wel eens gedaan, scheelt ook weer je hele koffer mee te nemen meer BUD.

Mark12 vindt dit leuk.
  18. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Nee helaas, enige mogelijkheid is een lange overstap dus overnachting in Parijs CDG. dus dan zit ik alsnog met me koffer die ik mee moet nemen.
    Wel een goede tip trouwens!

19. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Een vraagje: ik ben waarschijnlijk na 1 augustus 2023 a.s. platinum level en heb dan 303XP. ik ben dan tot in ieder geval 1 augustus 2024 platinum en zou dan terugvallen naar Gold als ik in de tussentijd niet de hoeveelheid XP behaald heb.

Stel ik spaar tussen 1 augustus 2023 en 1 augustus nog 30XP bij dus heb dan totaal 33XP.
    Ben ik die als ik terug val naar Gold dan kwijt? en moet ik dan weer op 0XP beginnen?

En geldt dit ook voor de andere level niveaus?
    Ik twijfel enorm om voor Platinum te gaan.. maar dan moet ik even wat minder vliegen of een andere klasse haha!

lloydje33 vindt dit leuk.
  20. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Correct

Jup die ben je kwijt, alles boven je niveau mag je houden de rest niet. Dus stel je hebt 200 dan halen ze 180 eraf en mag je 20 houden.

Voor silver alles tussen 100-180 mag je houden, voor gold alles tussen 180-300 en bij plat alles boven 300.

Kortom je bent nu plat tot 1/8/24 en dan val je terug naar gold tm 1/8/25. Eigenlijk kijken of je zoveel mogelijk kan meenemen en of je weer 300 XP kan halen dmv vliegen, amex, discountpass etc.

Deel Deze Pagina