Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Kan een FlyingBlue veteraan hier mij aub zeggen dat ik iets over het hoofd zie?

    Ik zag Djibouti als promo award staan. Ik natuurlijk heel blij. Ik wil availibility nagaan en wat zie ik? Air France vliegt pas vanaf Juli naar Djibouti. De Promo award dient wel geboekt te worden voor een reis t.e.m. eind juni. Wat mij betreft puur misleidend, zodat hun pagina van long-haul niet te leeg staat? Ben er niet van te spreken als dit echt zo is.
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.811
    Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    7 juni gaat de eerste vlucht, alleen kan niks voor de beloofde prijs van 18500 miles vinden, laagste die ik zo snel kan vinden in 37000 miles.
     
  3. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    144
    Trofeepunten:
    43
    Ja, dit zijn volgens mij de nieuwe. Althans deze kreeg ik in oktober ook. Ik vond persoonlijk die "oude" leuker. Maar het gaat om de inhoud :p
     
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.228
    Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Zal wel weer een paar dagen duren voordat de prijzen online zijn aangepast...
     
  5. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Voor degene die het wellicht nog niet gezien hebben, hierbij de indeling van de KLM (Nieuwe) Business class van de Boeing 777-300.
    [​IMG]

    Van de 200 versie heb ik de indeling nog niet kunnen ontdekken.
    Ik wordt er in ieder geval erg blij van, verbaasd me dat er zoveel stoelen in de Business class passen.
    Echter rij 8 en 9 ben ik geen fan van omdat daar ook de trolleys van de economy class doorheen gaan en je constant toch mensen hebben die niet lezen wat er op het bordje van de gordijnen staat.
     
    Frankb, Ruut, Vliegende_Keep en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.228
    Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Zat toevallig gisteravond even te kijken voor AUA in november en inderdaad de nieuwe WBC.

    Dat wordt boeken en dan terug via PTY met de 787-10...
     
  7. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Haha kijk al heel vroeg plannen aan het maken zeg!
    Ik ben ook al aan het kijken voor WBC naar Bonaire dit jaar maar ik vind de prijzen een beetje te hoog.. ook als ik zoek op alternatieve routes. komt misschien ook dat ik niet compleet flexibel ben dit jaar.
     
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.228
    Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Deze is via Brussel en kost 2300 euro. Leek mij een goede prijs en denk niet dat ie veel lager gaat worden.

    Maar goed, zit over twee weken ook weer op AUA:rolleyes:
     
  9. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Oh dat vind ik nog wel een vrij fors bedrag.
    Doorgaans als je redelijk op tijd boekt kost rechtstreeks tussen de 2200 en 2400 euro.

    Vorig jaar vloog ik Curacao Business Class via Warschau rond de 1800 euro. echter komt daar nog wel een extra vlucht bij omdat je startplek Warschau is en 1x hotelovernachting is ook nodig ondanks dat scheelde het onder aan de streep alsnog een paar honderd euro.
    Nu zijn via deze luchthaven de tickets niet meer zo aantrekkelijk.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Zo te zien 1 stoel meer dan op dit moment. Doordat ze een beetje gedraait zijn heb je waarschlijnlijk iets minder ruimte nodig in de lengte richting voor dezelfde hoeveelheed beenruimte. Persoonlijk hou ik hier niet zo van, een business cabine met een hele rij stoelen achter elkaar, het oogt dan toch wat massaler.

    Ik vind 2400 ook best een ok bedrag, voor zo'n route. Beetje spelen met heen of terugweg in Premium Comfort kan de prijs ook flink drukken, vaak is ofwel de heenweg of de terugweg de boosdoener van een heel hoog business tarief. Als je die dan op Premium boekt, kan de prijs voor mij wat dragelijker worden.
     
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.228
    Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Zie hem nu ook direct vanaf AMS voor 2300,--. Wil in ieder geval vliegen op m'n verjaardag, de 19e... ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tim82 vindt dit leuk.
  12. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ja als je echt een specifieke datum zoekt.. dan is het al lastiger.

    Is via Panama vaak ook wat goedkoper dan? ik heb wel is bij Curaçao gekeken en dat was vaak duurder dan rechtstreeks terug naar AMS.

    Het kan trouwens ook echt wel schelen welke dag je boekt. ik zie het wel bij Google Flights. kan soms wel een paar honderd euro schelen per dag.
    Gek genoeg is vaak het weekend boeken goedkoper. misschien niet handig dat ik het hier zet maar OK :p
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2023
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.228
    Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Het varieert nogal. De ene keer is via Panama naar AMS goedkoper en dan weer veel duurder en dan vraag ik me af waarom je daarvoor zou kiezen.
    Daarnaast je vertrekt dan begin middag dus je bent ook nog een halve dag kwijt...
     
  14. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Nee ik zou er zelf ook niet zo snel voor kiezen eerlijk gezegd.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.811
    Leuk Bevonden:
    2.638
    Trofeepunten:
    428
    Zou wel lekker zijn als die uitrol van premium economy een beetje opschiet in de 777.
    Aan de 787 heb ik niks want die vliegen haast nooit naar mijn bestemmingen.. :p
     
  16. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik kan je vertellen dat ze pas net aan de 787-9 zijn begonnen.
    Verwacht pas echt augustus-september dat de eerste 777's uitgerust zijn met de Premium Economy.
    Zal echt zo rap niet gaan.. en in de 777 moeten ze ook de Business aanpakken dus dat duurt ook langer.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Neehoor dat maakt niks uit. Het eerste toestel duurt altijd het langst van een serie productie, daarna maakt het verder niet zo veel uit of je alle stoelen of alleen 1 bepaald deel vervangt.
     
  18. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Nou het lijkt me toch langer duren als je meer stoelen moet vervangen.
    Ik heb het zelf bij KLM nagevraagd en ze komen zelf ook met deze indicatie.

    Tuurlijk zijn er eerder ook al toestellen gereed maar de meeste echt pas Q3/Q4 2023.
    Ze zitten ook met certificering en dat schijnt nogal een issue te zijn
     
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.228
    Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Zag gisteren tijdens het boeken dat er nog geen premium was maar wel de nieuwe business...
     
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.491
    Leuk Bevonden:
    3.456
    Trofeepunten:
    483
    Dat doen ze om geen downgrade compensatie te hoeven betalen als er onverhoopt geen PE is. Voor het ontbreken van de nieuwe Business Class speelt dit probleem uiteraard niet.
     
    MoonJ, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina