Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    ErwinLansing, michiel1, Hailstorm en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Enig idee wanneer dit gebeurt? Ik ben Gold en zie bij AMS CUR over 2.5 maand dat er nog 3 stoelen op Rij 1 vrij te selecteren zijn voor mij (waarvan 2 naast elkaar), terwijl toch een aantal rijen erachter bezet zijn. Ik zou zelf ook altijd Rij 1 of Rij 6 kiezen ivm de stuk grotere footwell... Maar ben dus niet Platinum en kan het wel kiezen.

3. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    het is niet altijd zo dat stoelen geblokkeerd worden voor Platinum reizigers. Ik heb dit wel is nagevraagd bij een KLM crew medewerker. Die gaf mij aan dat dit ook te maken heeft met de balans in het vliegtuig en last minute wijzigingen en soms ook voor crew leden.
    Soms komen ze tijdens de online check in of een aantal dagen ervoor wel beschikbaar.

In de A330 zijn altijd 2 stoelen gereserveerd voor de piloten omdat dit toestel geen slaapplaatsen heeft voor crew

MoonJ en ErwinLansing vinden dit leuk.
  4. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Iemand enig idee tot hoe kort van tevoren een flexibel KLM ticket geannuleerd kan worden met terugkrijgen van de ticketprijs?

5. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Mijn ervaring is na incheck maar voor boarden en dat was geen probleem. Ticketprijs-boekingskosten teruggehad.

noppie vindt dit leuk.
  6. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb een wat vreemde situatie.. ik had een ticket geboekt en dit binnen 24 uur geanuleerd (had hier zo mijn redenen voor).. echter die terugbetaling duurt best lang nu 1,5 week. Normaal is dat niet lang ik weet het maar ik heb vaker meegemaakt dat dit binnen 48h geregeld was.

Nu heb ik gevraagd of ze het verzoek alsnog kunnen annuleren en me ticket laten houden. Dus eigenlijk me verzoek te laten vervallen.
    Dit schijnt niet mogelijk te zijn (zegt KLM op whatsapp), zelfs niet als het verzoek nog niet in behandeling is genomen.

Hebben jullie hier wel is mee te maken gehad? Rechtstreekse contactgegevens van de claim afdeling heb ik niet.
    Oftewel, zijn er nog mogelijkheden?

7. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Zodra je het verzoek doet om het ticket binnen de 24 uur te annuleren is dat het proces wat in gang wordt gezet en is dat verzoek leidend, dat staat ook als je de annulering doet.
    De reden hiervoor is dat het niet vrijblijvend is en op de achtergrond al wel stappen zijn genomen en vooral de afdeling die het moet afhandelen natuurlijk duidelijke regels heeft en niet ook nog eens moet nagaan of iemand wel echt wil annuleren.

ErwinLansing, lloydje33, NLAviation en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Dus de volledige kosten teruggehad? En hoe snel stort KLM het terug?

9. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik snap het op zich ook wel, maar ik begrijp niet zo goed waarom de terugbetaling zo lang moet duren.
    als je binnen 24 uur annuleert lijkt me daar niet heel veel onderzoek voor nodig en zou dit toch snel geregeld moeten zijn lijkt mij. (is toch wat anders dan als je vlucht geannuleerd is, vertraagd of andere kosten declareren)

maar dat kan ook aan mij liggen..

10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Dit was vrij snel, aantal dagen erna al teruggestort op de AMEX.

11. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het 'onderzoek' zelf kost ook niet zoveel tijd, maar de medewerkers die dit 'onderzoek' doen handelen natuurlijk ook andere zaken af en het zal ongetwijfeld op basis van volgorde van binnenkomst gaan.
    Zo had ik het ingediend via de website, voor ze zekerheid toch nog even KLM PA gemailed, en voila direct het bedrag retour, 4 dagen later een melding dat er helemaal geen ticket geboekt was als reactie op mijn ingediende claim via de website.

Waar het voor mij om ging was dat ik binnen de 24 uur wilde aangeven dat ik moest annuleren, maar goed, ik had gewoon toen PA moeten bellen, want die hadden zelf ook al gezien dat ik niet op dezelfde data op nagenoeg dezelfde tijden naar 2 bestemmingen kan en die hadden me zelf al gebeld maar ik was onbereikbaar...

12. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand of klasse 'comfort+' XP credit als Premium Economy?

Buiten dat als je een Premium Economy ticket bij KLM boekt, je op een DL domestic narrowbody ook daadwerkelijk geplaatst wordt in Comfort+ (DL heeft op narrowbodies geen Premium Select), is op long haul de vlucht toch echt in Premium Select. Echter op de foto hieronder geeft hij klasse 'Comfort+' aan, terwijl 2-3-2 opstelling etc toch echt Premium Select is.

Vraag me af of zowel longhaul (wat daadwerkelijk Premium Select is) als domestic (Comfort+) in PE credit.

13. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Comfort plus is eco met extra beenruimte. Vergelijkbaar met Economy Comfort bij KLM. Premium Economy heet Premium Select bij Delta. Dit hebben ze longhaul en daar krijg je ook de PÉ XP voor. Voor comfort plus krijg je de Economy XP.

14. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Klopt, maar als je kijkt naar t product wat op de screenshot staat is het toch echt Premium Select. Want Comfort+ is in de normale economy opstelling (3-3-3) en het product wat ze aangeven is 2-3-2. Dan zou toch als klasse 'Premium Select' en niet Comfort+ moeten staan en ook aan de hand daarvan PE gecredit moeten worden?

15. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Bizar..geen enkel reward ticket in 2023 te vinden naar CPT voor het minimum aantal miles 89k..
    Daar gaat toch echt iets mis lijkt me:confused:

Edit:
    Gebeld en de mevrouw van Flying Blue vindt het ook heel raar (Ze ziet nergens meer de O klasse voorkomen), is blij met de feedback, gaat het doorzetten en bericht mij als ze iets hoort.
    Ben benieuwd..

Laatst bewerkt: 19 jan 2023
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  16. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Dat zou je idd wel zeggen ja, de indeling is overigens 2-4-2 aangezien het een A330 is

MoonJ vindt dit leuk.
  17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
  18. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik zou graag beroep willen doen op jullie ervaring. Wij willen een vlucht boeken voor 3 volwassenen in Premium Economy. Nu is de prijs voor een enkele vlucht € 552,- p.p.. Alleen staat eronder de prijs: 'laatste twee stoelen voor deze prijs' en wanneer wij voor drie personen willen boeken schiet de prijs ook ineens omhoog.

Is er een optie om toch voor alle drie de personen de prijs van € 552,- te krijgen? Bijvoorbeeld door twee losse boekingen tegelijk te maken voor de prijs van € 552,-?

19. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Zou eerst de 2 tickets voor die prijs boeken daarna 1 ticket in de hogere klasse.

20. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Alleen dan is het afwachten naar welke prijs die ticket schiet voor die ene persoon..Dat kan ook ineens het dubbele zijn natuurlijk toch?

Deel Deze Pagina