Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik gebruik helemaal geen Booking.com sinds covid; schurken toestanden daar. Achterlijke commissie vragen aan hotels, irritante banners op mijn computer/telefoon etc, tijdens de eerste covid golf totaal onbereikbaar voor klanten, staatssteun binnenharken, bonussen uitbetalen aan topmanagers etc etc etc.

noppie, Daan3 en michiel1 vinden dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Dit heeft te maken met load en balance.

Als er echt een beperkt aantal passagiers is wil je er zo min mogelijk voorin zodat je daar wel de bagage kunt inladen.
    Doe je dat niet, dan heb je grote kans op veel passagiers voorin zitten en moet je de bagage achterin inladen, echter bij aankomst moet je dan eerst bagage achterin uitladen voordat je begint met laten uitstappen omdat het vliegtuig anders naar achteren kan overhellen.

Gezien de prijsstelling willen ze ook echt niemand voorin want de kans dat je echt veel toehappers hebt op deze betaalde upgrade mogelijkheid is klein.

3. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Nou naar bv Parijs zie ik vaak deze verdeling. 3 dagen voor vertrek vervallen er alsnog 4 of 5 rijen business. Ik denk in tegenstelling tot jou dat ze er bij Air France en KLM vanuit gaan of hopen dat op sommige routes er ontzettend veel vraag is voorin.

4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Dat zou idd een goede verklaring zijn ja, want je gaat mij niet wijs maken dat ze zoveel rijden BC gaan vullen. Ik zal morgen laten weten hoe vol het vliegtuig zat ;)

5. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ja een flex ticket is zo 400 euro duurder, je kan dan wel je geld terug krijgen.
    Ik ben echter nog steeds wel benieuwd of je met een standaard ticket de mogelijkheid hebt een voucher aan te vragen. In principe zou dat wel een goede service zijn.

6. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Promo Rewards voor november:

Screenshot 2022-11-01 at 09.01.31.png

Robinho, noppie, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Weer geen business class dus.

8. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    In principe krijg je nu geen voucher meer, en zijn de tickets wel te wijzigen tegen een fee maar krijg je niet zoals in Corona tijd een voucher. En daar heb ik wel echt gebruik van gemaakt, bewust zaken geboekt zonder de echte overtuiging om te gaan, nu moet ik echt weer wat 'zekerder' plannen.

Al doet KLM nu vooral zichzelf in de voet schieten door allemaal schemawijzigingen door te voeren en vluchten eruit te gooien, dat is namelijk ook een ideaal moment om gratis ticketwijzigingen af te dwingen.

9. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    BC is met miles is echt nog nooit zo slecht geweest..

10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Toch niet afgeschaft volgens deze FB pagina, zolang je via KLM de SAF doet krijg je nog steeds de XP en UXP upload_2022-11-2_15-11-11.png

TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  11. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Dat klopt, ik heb in December ook alweer een vlucht die gewijzigd was.
    Ik was op een vlucht later gezet en had dan maar een overstap van 1h45 minuten op Schiphol... toch wat treaky voor de heenreis! vandaar maar gekozen voor een overstap van 6 uur. wordt dan maar goed gebruik maken van de KLM Lounge op Schiphol.

12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ik gebruik de wijzigingen ook om dagen aan te passen of zelfs routes naar dezelfde eindbestemming, want ik ben vaak tijdgebonden en kan niet opeens even 4 uur eerder vertrekken.
    En inderdaad, een aanpassing op een vlucht dat ik nog 45 minuten gepland hebt van aankomst 2F naar terminal 2K of 2L met paspoortcontrole in Parijs met maar één vlucht per dag, dat gaan we natuurlijk niet doen, ik heb ook een verantwoordelijkheid om ergens optijd te komen en risico's afdekken.

13. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    O dat red je prima in 1u45!

Ambtenaruh en Elgertje vinden dit leuk.
  14. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Ik kreeg op DUS-AMS-BON voor december een annulering van DUS-AMS en kreeg de latere vlucht met maar 50 minuten overstap aangeboden. Vermoed dat het toestel naar BON wel blijft wachten, maar kans is groot dat ik dan zonder bagage op BON sta. Even gebeld met plat line en de rechtstreekse vlucht vanuit AMS gekregen. Scheelt me weer tijd, maar helaas wel minder xp's.

lloydje33 vindt dit leuk.
  15. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Ik kan bij mijn boekingen het ook nog steeds selecteren.
    Het is een makkelijke manier om je XP aan te vullen dus ik hoop dat het blijft.

lloydje33 vindt dit leuk.
  16. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Je kan achteraf de XP's claimen van de DUS-AMS vlucht toch?

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  17. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Geen idee hoe dat precies zit. In januari ook al een dergelijke wijziging gehad na een annulering van DUS-AMS. Dan zou ik in totaal nog 60xp kunnen harken, dat zou niet vervelend zijn in een poging om ultimate te halen volgend jaar.

18. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Met een annulering mag je de XP claimen aan de hand van je originele ticket. Plat lijn kan dit regelen of anders een claim indienen bij Flying Blue.

19. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Geldt dat ook als je, in plaats van de door klm voorgestelde omboeking naar een ander tijdstip vanuit DUS (waardoor er een lange overstap op AMS ontstaat), na aandringen bij de plat lijn de rechtstreekse vlucht weet te bemachtigen?

20. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Volgens mij wel omdat ze je de vlucht niet kunnen aanbieden waar je in eerste instantie voor betaald hebt(DUS-AMS).

Deel Deze Pagina