Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Even heel iets anders: ik zie toevallig dat je nu ook miles kan verdienen met het kopen van tickets via Ticketmaster - 10 miles per EUR10.

2. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Heb van horen zeggen, wellicht kan iemand anders het hier bevestigen, dat de voordelen blijven gelden zolang er geen frequent flyernummer (van de echte passagier) wordt toegevoegd. Als je dat wel doet, zou de passagier reizen volgens zijn/haar eigen status. Dat lijkt bevestigd te worden door je screenshot.

Dan1 vindt dit leuk.
  3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Hey da's interessant.... Geldt dit alleen voor reward tickets of ook voor normale boekingen?

4. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Flying Blue rewards tickets inderdaad, voor gewone tickets maakt het niet uit wie er boekt.

Dan1 vindt dit leuk.
  5. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    @arjen05 heeft gelijk, je moet het FB nummer laten staan van degene die boekt. Ooit ook deze fout gemaakt maar een belletje met de platlijn heeft dat weer opgelost

westi en Dan1 vinden dit leuk.
  6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  7. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Haar gegevens stonden als mede passagier in mijn profiel. Mss had ik idd het FB nummer eruit moeten halen.

Ik heb via FB bij KLM nagevraagd en zij bevestigen dat er perks niet overgaan naar de ontvangende passagier, maar ze hebben wel de stoel aangepast zodat we naast elkaar zitten. Goed geregeld.

Ruut en Daan3 vinden dit leuk.
  8. vlieger76

vlieger76 Newbie

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Goedemiddag,
    Ik ben gold en mijn reisgenoot silver. Samen geboekt. Ik weet dat ik in de lounge 1 gast mee kan nemen, maar geldt dat ook voor sky priority ?

9. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Hang net de platinum lijn op om award ticket te wijzigen en er wordt 50 euro in rekening gebracht. Kijk minuut later hier op de site en zie dat er geen kosten in rekening gebracht zouden moeten worden. Dat wordt weer klagen.

10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Daar geldt het helaas niet voor. Wel kan je reisgenoot die Silver is naar de SkyPrio check-in op Schiphol.

11. vlieger76

vlieger76 Newbie

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Als we samen inchecken? Helpt dat?

12. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Nee want het priority security wachtgebied heeft verder niks met de incheck balies te maken. Wel kan je even de persoon die 'skyprio' checkt op je boarding pass voordat je het wachtgebied binnenkomt, even lief aankijken/vragen.

13. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Door de drukte op Schiphol heeft Schiphol weer personeel bij de opgang naar boven, de priority security, een Schiphol medewerker neergezet die controleert op de juiste status.
    Die was er toen ik nog silver was, en daarna is deze heel lang weggeweest, maar nu dus weer terug.
    Want als er niemand staat, dan kan je natuurlijk gewoon naar boven lopen en gaan de poortjes open. Maar op de drukke momenten zal dat niet zijn omdat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Dusseldorf Schiphol nog wel aan priority doet.

14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Bij het samen inchecken vragen of ze de reisgenoot ook SP willen geven helpt ook soms.

bedeve vindt dit leuk.
  15. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Zou iemand me willen helpen door uit te leggen hoe ik het beste niet geboekte XP/miles kan claimen? In oktober moest ik een week naar Riyadh voor een klant en kwam bij SV uit. Op zich verder okay. Na drie weken eens op m'n account gekeken en zag niets staan. Claim formuliertje ingevuld. Dat is inmiddels ook alweer twee weken geleden en er is niets gebeurd.

16. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Flying Blue chat werkt heel snel
    Bij mij, ook met een SV vlucht, stond het er met een paar minuten op.

Sandor vindt dit leuk.
  17. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand ervaring met een downgrade op een reward ticket? Wat is de compensatie? 75% refund Of is het voordeligere om te annuleren en een nieuw ticket te boeken?

18. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Dan zal ik dat eens proberen. Thanks.

19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik kreeg net een uitnodiging voor het KLM X-Mas event:

Met veel plezier nodigen wij u als gewaardeerde Flying Blue Elite-deelnemer, samen met uw family, uit voor het exclusieve KLM X-mas Family Event op woensdag 28 december 2022 in Rotterdam Ahoy.

Het KLM X-mas Family Event is voor de hele familie. Na een feestelijke KLM-ontvangst, met een hapje en een drankje en leuke activiteiten voor de kinderen, kunt u genieten van een besloten voorstelling van Kerstcircus Ahoy. Met deze uitnodiging willen wij u bedanken voor uw loyaliteit en u samen met uw kinderen, kleinkinderen of neefjes en nichtjes een verrassende ochtend of middag aanbieden. U kunt voor de ochtend- of de middagvoorstelling tot vijf kaarten aanvragen. Doe dat snel, want op is op! Komt u met de auto, dan bieden wij u graag een parkeerkaart aan.

Ochtendprogramma

10.00-11.30 uur
    KLM X-mas Family Event.
    Ontvangst met een hapje en een drankje en een reeks aan verrassende activiteiten voor de kinderen, zoals schminken, glittertattoos zetten en een ballonvouwer.

11.30-13.00 uur
    Aanvang Kerstcircus Ahoy, een klassiek circus met spectaculaire acts. Ter gelegenheid van de 50ste verjaardag van het circus verzorgen de allergrootste circushelden van de afgelopen jaren een onvergetelijke show. De voorstelling is exclusief voor klanten van KLM.

13.00 uur
    Einde programma.

Middagprogramma

14.00-15.30 uur
    KLM X-mas Family Event.

15.30-17.00 uur
    Kerstcircus Ahoy.

17.00 uur
    Einde programma.

Geen kinderen, dus ik heb mij maar afgemeld

20. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Je appt dan neem ik aan het gewone klm app nummer? Of is er een ander chat kanaal?

Ik ben aan het proberen om de xp's te krijgen van de oorspronkelijke boeking, dit na annulering van een vlucht + omboeking op rechtstreekse vlucht. Na de geautomatiseerde vraag & antwoord ronde in de app zou ik een agent toegewezen krijgen, dat duurt nu al 3 dagen...

Deel Deze Pagina