Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Nee, chatten via flyingblue.nl, rechtsonder komt er een chat pop-up :)

Eagle vindt dit leuk.
  2. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Ik zie nergens een chat knop of pop-up. Misschien heb ik een overijverige pop-up blocker? Zit dit gewoon op de hoofd pagina nadat ik ben ingelogd?

3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Mijn ervaring met de chat is ook erg positief, maar... Deze is niet altijd beschikbaar/online heb ik gemerkt. Probeer het later nog een keer :)

Eagle vindt dit leuk.
  4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben zeker van de partij met mijn Flying Blue boys ;)

5. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Klopt idd, niet altijd beschikbaar.
    Ik keek net even en toen was het zichtbaar iig.

6. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Volgens mij is het alleen tijdens kantooruren beschikbaar

7. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben wel is benieuwd naar jullie mening over de volgende case;

Ik ben namelijk al lange tijd bezig om een gedeelte van mijn ticket terug te krijgen bij KLM maar tot op heden weinig succes.
    --------------------------------------------------------

Eind juni had ik een vlucht gepland van WAW - AMS - CUR, allen in Business Class. (als 1 tickets geboekt)
    Echter 4 dagen voor vertrek kreeg ik een mail binnen dat me vlucht van WAW naar AMS gecanceld was.
    Hierdoor kwam mijn vlucht van AMS - CUR in de problemen omdat mijn startpunt WAW was.
    1e keer bellen met KLM schoot niets op en ze zei dat ik alleen een nieuw ticket kon boeken en me eigen risico was dat ik via WAW zou vliegen, wat een slechte medewerker zeg!!
    Andere dag heb ik een medewerker aan de lijn gehad die wel meedenkend was en heeft op mijn verzoek een rechtstreekse vlucht van gemaakt van AMS - CUR.
    Ze zei mij dat ik restitutie kon aanvragen van het ticket van WAW - AMS.
    Ze kon mijn ticket ook wel omboeken maar dan zou dit een dag eerder of later worden wat voor mij niet te doen was (denk aan hotel, huurauto etc..)

Bij terugkomst heb ik direct restitutie aangevraagd voor het ticket WAW - AMS
    maar KLM zegt dat het ticket gewoon is uitgevoerd omdat het ticket gewijzigd is naar een rechtstreeks ticket.
    Dat is wel leuk maar ik heb oorsprokelijk toch gewoon betaald voor mijn ticket van WAW - AMS?!
    Meermaals een claim ingediend maar helaas tot op heden nog geen financiële vergoeding gehad van het niet uitgevoerde ticket.
    Wel heb ik de 250 EUR compensatie gehad maar dit heeft niets met het ticket te maken.

Ik blijf het uiteraard proberen maar wat is jullie ervaring hierin?

8. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat het probleem is
    Ik denk dat het probleem is hoe het ticket gewijzigd is.
    Als het ticket gewijzigd is omdat de klant dat wilde en een flexibel ticket had, dan is er geen restitutie voor WAW-AMS want de klant wilde zelf het ticket wijzigen. Is het ticket gewijzigd door KLM (involuntary ticket change) dan kan er waarschijnlijk wel een restitutie aangevraagd worden.
    Het lijkt er dus op dat het ticket 'gewoon' gewijzigd is omdat de klant dat wilde.

9. JRRM

JRRM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Ik vind dit een lastige, je boekt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een ticket WAW-AMS-CUR omdat dit een goedkopere optie is dan een rechtstreekse AMS-CUR vlucht. Vervolgens wordt de WAW-AMS vlucht gecanceld en kun je op eigen verzoek rechtstreeks AMS-CUR vliegen en nu wil je de WAW-AMS vlucht voor de volle mep gecompenseerd hebben. Ik zou al blij zijn met de extra XP's die je krijgt ondanks dat de vlucht niet doorging.

MoonJ, lloydje33, Carel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. LordH

LordH Newbie

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Klopt. Bij mijn laatste vlucht (Flying Blue Silver dus geen priority security) niet de trap/roltrap vanuit priority luggage drop-off genomen maar de lift. Geen controle :)

11. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    De laatste tijd staat er eigenlijk altijd iemand bovenaan de trap/lift.

12. LordH

LordH Newbie

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Ik zal het morgen opnieuw proberen. Ik heb Sky Priority (want economy flex ticket en ook nog eens check-in time upgrade naar business), maar voor de community hier probeer ik het graag uit. Ik heb ze alleen onderaan de (rol)trap zien controleren, er gaat immers bijna niemand met de lift naar boven. Nooit boven.

13. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Allereerst weet ik niet zeker of het een flex-ticket was, waarschijnlijk niet.
    Je geeft aan dat de klant het ticket zelf wilde wijzigen.. nouja ik wilde uiteraard niets wijzigen want ik heb niet gevraagd om een annulering.
    Een andere dag vertrekken was voor mij geen optie en daarbij komt dat de dame aan de telefoon zei dat ik mijn ticket WAW -AMS gerestitueerd kon krijgen.
    Ik begrijp ook wel jou gedachte dat het een wat grijs gebied is.

Het was zeker een goedkopere optie, maar dat moet in mijn optiek niet uitmaken.
    De volle mep ga ik nooit terug krijgen en is eigenlijk ook niet te controleren omdat je puur een ticketprijs hebt betaald voor het geheel WAW - AMS - CUR en KLM dus eigenlijk zelf kan bepalen wat ze terug betalen.
    Ik denk dat de XP's later weer aangepast worden ben ik bang.

14. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Gisteren paar vluchten in bc grmaakt met klm(1) en af (3). Blijft teleurstellend dat je als fb platinum exact dezelfde behandeling krijgt als alle andere ebc passagiers.

15. LordH

LordH Newbie

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Test geslaagd zoals verwacht: geen controle op SkyPriority als je bij de priority luggage drop off de lift naar priority security neemt. Met name interessant voor Silver members zonder full flex of business ticket.

noppie vindt dit leuk.
  16. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij is het hele Reward Tickets systeem helemaal naar de vaantjes..
    Zoek al heel lang een ticket AMS-CPT-AMS die zou per enkeltje 89k moeten kosten, tenminste zo af en toe dan tenminste..
    Heen is deze in 2023 zo'n 5x beschikbaar voor 89k
    En terug 2x...
    Zelfs alle nieuwe datums die erbij komen, vanaf 1 september 2023 t/m de laatst te boeken datum (nu 7 nov) is het ticket met KLM altijd 618.500 miles enkeltje per persoon!:eek:

michiel1 vindt dit leuk.
  17. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Heb je een idee of dit bij andere bestemmingen vergelijkbaar is? Ook al klopt de zogenaamde “vanaf” per definitie aangezien je deze minimaal 1 keer heen en terug hebt gevonden, ben ik het volledig met je eens dat dit niet is zoals het zou moeten zijn.

18. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    En dan nog maar te zwijgen over de afwezigheid van echt goede promo awards.
    Zoals bv met 50 % voor 62,5 K miles retour in WBC naar CUR, dat kon een jaar of 3 geleden nog.

19. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Azië redelijk vergelijkbaar. CGK en DPS allemaal belachelijke prijzen. Heel soms naar CGK voor 70/K, wat prima is, maar dat is echt schaars. Zijn wel een paar bestemmingen in Azië die nog lukken voor 70/75/K, maar is zoeken.

Van/naar Azië zijn partner vluchten ook aardig duurder geworden. Beetje klantonvriendelijk, want award tickets bij partners zijn relatief goedkoop voor Flying Blue.

20. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Uhm, waar is deze lift? Ik ken eigenlijk alleen de trap/roltrap als je na check-in in het SkyPriority gedeelte naar achteren loopt (dan is de trap/roltrap rechts van je).

Deel Deze Pagina