Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Ik zal binnenkort even een poging wagen en hier de uitkomst melden.

2. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Iemand anders die naar het KLM X-MAS family event gaat? Of hebben alleen Ultis de uitnodiging vooralsnog ontvangen?

LordH vindt dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Voor een nachtvlucht in de 777-200 van KL, zouden jullie dan de voorkeur geven aan stoel 1D of 4D en waarom?

4. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Ik zit persoonlijk het liefst op 1D als ik alleen ben. Net wat meer ruimte, vooral voor je benen. Last van galley of toilet heb ik daar eigenlijk nooit.

Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  5. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ok, ik moest ook denken aan de galley, het toilet zit iets verder weg. Ik reis inderdaad alleen vandaar dat ik gekozen heb voor de middenrij.

Ik ga wat verder naar voren. Dankjewel!

6. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    4D, het is even ver van een wc als je dat vergelijkt met 1D en de aanloop van mogelijk wc gangers is idem.
    Echter vanuit 1D krijg je gratis licht van de wc in je gezicht als die wordt gebruikt. Bij 4D krijg je licht uit je rug, omdat de wc achter de stoel staat.

Ruut vindt dit leuk.
  7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Dat licht gaat aan zodra de deur van binnenuit wordt afgesloten. Licht uit de galley is er wel voor stoelen rond het gordijntje.

Ruut vindt dit leuk.
  8. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ja dat had ik afgelopen jaar, toen ging ik ook rechtstreeks vanaf AMS. echter in december moet ik vanaf Brussel want ik heb een Park+Fly arrangement geboekt dus dan kan ik me auto gelijk parkeren bij het hotel.
    Ik heb dan liever maar een langere overstap dan zonder bagage aankomen! dat verpest gelijk weer een deel van me vakantie.

1h45m zou haalbaar moeten zijn maarja op Schiphol weet je het tegenwoordig niet hé!

9. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Ik kies ook altijd 1D, volgens mij is de ruimte voor de voeten op de 1e rij van de 777 breder, vind ik prettiger om te kunnen slapen.

Ruut vindt dit leuk.
  10. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren geboekt: AMS-BOS-PHL-BOS-AMS.
    De hele route op DL vluchtnummers.
    Ik kreeg ineens de schrik van hoe ik hier FB mijlen op verdien.
    Ik heb logischerwijs een Delta account aangemaakt voor stoel keuze en check in.
    Worden de miles nu als Skymiles op dit DL account bijgeschreven?
    Maar wellicht nog erger: verdien ik wel XP op deze reis?
    Ik begin te vrezen dat ik hier een (grote) fout heb gemaakt.
    Ben nog 10 XP verwijderd van Plat, en die had ik toch graag binnengehaald, plus nog een beetje extra om 2023 goed te beginnen ...
    Wie kan mij adviseren?

11. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Als je FB nummer in de boeking staat krijg je XP+Miles, staat je DL nummer erin dan spaar je Delta Miles. Als je inlogt met je boekingscode bij KLM/Delta is er als het goed is een mogelijkheid om FF nummer aan te passen.

michiel1 vindt dit leuk.
  12. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Mijn FB nummer staat zowel in de boeking als in mijn Delta profiel, dan zou het dus goed moeten komen.
    Bedankt @lloydje33!!

lloydje33 vindt dit leuk.
  13. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Dat is inderdaad het geval. Rij 1 daarom ook bij mij favoriet. Rij 6 heeft het ook, maar daar komt de hoi polloi je ook gedag zeggen bij het instappen; daar moet je tegen kunnen ;)

ppt en Ruut vinden dit leuk.
  14. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Is dit een vermoeden of bekend gemaakt? Had ergens anders ook iets gelezen over een wachtlijst…

15. OllieD

OllieD Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    ^^
    Een vermoeden, en hoop dat ik er naast zit! Maar helaas niets meer vernomen van KLM op mijn vraag hierover.

16. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het zou mij niets verbazen door de dubbele of 1,5x XP er nu opeens iets teveel mensen gekwalificeerd zijn.
    Wat ik persoonlijk goed vindt, ik heb immers al PA dat ze niet blijven toevoegen zonder de poppetjes te hebben en dat de service daardoor minder wordt.
    Maar mijn plekje is inmiddels weer vrij, heb tegenwoordig een echte persoonlijke assistent die zelf ook moedeloos wordt van alle KLM aanpassingen, maar nog voor de mail zit ik al op een gewijzigde vlucht.

17. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    update over bovenstaand, ik heb op jullie advies gewacht en na 4 weken is vandaag het bericht gekomen dat ik een voucher van 800 Euro aan mijn account mag toevoegen. Bedankt voor het advies om te wachten dus!

Kleine kanttekening: de claim start met het invullen met het boekingsnummer. We hebben de reis met z'n 2en gemaakt dus ik ging ervan uit dat de claim dus 2x werd uitgekeerd. Dat was helaas niet het geval dus nu mag ik nog een aparte claim indien voor mijn vrouw. Lesson learned!

18. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Ik schrijf meestal een kommentaar dat de claim voor alle reizenden op deze boeking geldt. Is altijd goed gegaan.

Laatst bewerkt: 8 nov 2022
    cvr vindt dit leuk.
  19. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dit neigt een beetje naar het Blowhards topic van het forum.

Nico91, DirkOnTour en Ozzietukker vinden dit leuk.
  20. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ticket voor vrouwlief op punten geboekt. Kan volgens de legenda een EC stoel gratis selecteren, maar bij het aanklikken van de stoel moet er toch nog 50% betaald worden (ze heeft gold status).
    Voordelen gaan dus toch niet (meer) over naar de passagier?

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina