Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Ben benieuwd per wanneer dit stopt, op dit moment wordt het nog gewoon bij KLM op de website getoond namelijk (met explicite vermelding "Flying Blue-leden verdienen XP.")

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  2. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Geen idee, maar KLM staat niet bekend om hun geweldige IT ;)

William, noppie, Daeni en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    630
    Trofeepunten:
    123
    Yikes... bedankt voor deze tip! Het stond nog steeds op de KLM website bij 'MijnReis' dus ik heb nog even snel een paar boompjes en een paar liter SAF besteld. 5 XP voor 44 euro is goedkoper dan een enkeltje reis over de grens. Overal screenshots van gemaakt voor de zekerheid dat ze niet eind volgende maand zeggen dat die actie niet meer geldig was.;)

theflyingrobman vindt dit leuk.
  4. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ben al ruim 2 uur bezig met het afronden van mijn boeking. Ruim een uur in de wacht, 3x een verbroken verbinding en nog steeds niet opgelost. Wat een puinhoop daar

noppie vindt dit leuk.
  5. OllieD

OllieD Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Inderdaad niet normaal. Platinumlijn hangt je zelfs gewoon op. Business class tickets geboekt die ik niet kan wijzigen. Ik begrijp niet dat je niet gewoon een mailtje kunt sturen met je vraag en dat ze daar dan later op terug kunnen komen.

Helaas ook geen PA meer bij 800 UXP. Dat vind ik toch wel een tegenvaller.

6. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Is bekend wat nu de norm is om een PA te krijgen?

7. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18

Bijzonder... gisteren met hoop bombarie aangekondigd dat ze een contract hebben afgesloten voor de aanschaf van SAF.

Vond het wel een mooie manier om wat extra xp te sparen.
    Ben benieuwd wanneer AF/KLM dit zelf gaan communiceren.

Voor de 2 retourtjes deze week ook SAF gekozen voor de xp.

8. OllieD

OllieD Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Geen idee! Ben ik ook wel in geinteresseerd mocht iemand het wel weten.

9. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb deze week voor 104 euro een retour geboekt met HV vanaf Eindhoven.
    Vertrek half mei. Nog nooit vanaf EIN gevlogen, ik kijk er naar uit.

arjen05, Tim82 en FlyingBlob vinden dit leuk.
  10. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik wil vliegtickets gaan boeken om de hoge prijsstijgingen voor te zijn.
    Ik vind echter een stukje flexibiliteit wel fijn maar een flex ticket kan ik niet boeken, nu zie ik tijdens het boekingsproces dat ik de volgende tariefvoorwaarden heb:

upload_2022-10-30_11-33-59.png

Ik kan dus kosteloos me ticket wijzigen met eventueel tariefverschil als dit van toepassing is.
    Dat is wel fijn, zeker gezien het business class tickets zijn.

Toch zit ik nog met een 2-tal vragen;
    1. Het ticket is dus wijzigbaar maar zou je ook de bestemming kunnen wijzigen en de vertrek luchthaven?
    2. Kan je ook de klasse wijzigen? bijvoorbeeld van Business naar Economy Comfort?

Kan iemand hier misschien helpen? bij de klantenservice van KLM kom ik niet echt verder helaas!
    Helaas is dat niet meer zoals vroeger...

11. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Volgens mij kan je gewoon alles wijzigen wat je wilt. Datum, bestemming, reisklasse.

Als ik bij een boeking bij mezelf kijk en ik klik op reis wijzigen, dan krijg ik gewoon het zoekveld en als ik AMS-JFK verander in AMS-DTW om maar wat te noemen krijg ik ook gewoon weer bedragen te zien, bv +89€ is mijn geval.

Waarom kan je een flex ticket niet boeken?

Laatst bewerkt: 30 okt 2022
  12. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Bij een flex ticket die ik heb kan ik de bestemming wel wijzigen maar moet het wel hetzelfde land blijven.

13. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Maar je kan bijv. niet ipv. AMS vertrekken vanaf BRU bijvoorbeeld? dus de vertrek luchthaven aanpassen. ik vertrek vanaf BUD vandaar.
    Geen idee waarom een flex ticket niet te boeken is, ook al vind ik het prijsverschil vaak wel groot hoor voor alleen als extra optie restitutie.

Ben trouwens wel benieuwd of je bij een standaard ticket eventueel wel een voucher kan aanvragen..

Ik denk trouwens als je een ticket wijzigt en geen wijzigingskosten hoeft te betalen altijd wel een kleine meerprijs hebt.

14. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Nee sommige opties kosten niks extra. Of bv +3€.

Maar je wilt een ticket boeken vanaf Budapest om het vervolgens aan te passen naar AMS? Is dat niet omslachtig? Ik snap in ieder geval niet de logica van je vraag/actie om dat zo te doen.

15. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Het is niet zo dat ik het persé wil aanpassen maar het gaat om tickets voor volgend jaar april. er is nog wat onzekerheid maarja nu zijn de tickets ''aantrekkelijk'' geprijsd. zou het liefste wachten maar om 500 euro meer te betalen is ook zonde.

Ik ben dus puur zoekende wat de mogelijkheden zijn, om later niet voor verassingen komen te staan.
    Omdat me reisplannen dus ook nog enig sinds kunnen wijzigen ben ik ook benieuwd of rechtstreeks van AMS mogelijk is.

16. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Voor wat het waard is, ik boek altijd de goedkoopste niet wijzigbare tickets en altijd zonder annuleringsverzekering.

De reden hiervoor is dat al die extra zekerheden geld kosten en bij de aantallen tickets die ik boek is het af en toe de hoofdprijs betalen simpelweg ingecalculeerd, sterker nog, juist met miles kom ik last minute enkele reis een eind.

En als je nu een flex ticket boekt is het ook maar de vraag of straks korter voor vertrek een non flex ticket echt wel veel duurder is.

noppie vindt dit leuk.
  17. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Kan iemand mij hier het nut van uitleggen waarom ze het gordijntje niet een stuk of 4 rijen naar voren schuiven?

Bijgevoegde bestanden:

18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    michiel1 vindt dit leuk.
  19. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Was mij ook al opgevallen, en toen ik voor deze zomer een aardig aantal accomodatie's boekte was Booking inderdaad even niet te gebruiken via Earn online.
    Maar momenteel maakt het dus niets uit, want je krijgt op beide boeking sites toch hetzelfde aantal mijlen: 2 FB mijl per euro.
    Is alleen interessant waneer ze (af en toe) 32 mijl per tientje geven.

Dan1 vindt dit leuk.
  20. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Ja, of 36 zelfs! Valt mij ook op dat CoolBlue ook regelmatig verdwijnt en weer terugkomt. Kan mij zo voorstellen dat er sprake is van onderhandelingen over affiliatie, of iets dergelijks.

Wat ook opvallend is: via de Earn Miles Online website, moest je alleen hotels boeken om de Miles te krijgen (net gekeken, geldt nog steeds). Via de andere website kreeg ik die echter wel op appartementen en vakantiehuizen.

michiel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina