Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Kopen, ze worden in de loop van de tijd alleen maar duurder.

2. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Je gaat voor 4 dagen niet de ticketprijzen vinden die ik gevonden heb, je moet echt heel flexibel zijn wil je gunstige prijzen tegen komen.

Dank voor de tip! denk dat ik dan maar niet al te lang moet wachten.
    Blijft natuurlijk altijd onzeker..

3. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Van vrijdag 7 of zondag 9 april heen en bv zaterdag 22 april terug voor 2158€.

Maar @NLAviation waarom zeg je niet gewoon op welke datum jij jouw tarief hebt gevonden? Misschien heeft iemand daar nog wat aan ipv ontwijkend te reageren ;)

bedeve en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  4. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Ik vlieg meerdere keren per jaar naar BON en zoek altijd de meest voordelige optie in WBC. Dit jaar 3x vanuit Polen gevlogen voor erg gunstige tarieven, maar voor 2023 is die circa € 1.850 vanaf BUD al langere tijd de meest voordelige optie die ik heb gezien. Gunstige tarieven vanaf Duitsland zie ik ook niet meer voorbij komen, is tegenwoordig vaak zelfs duurder dan rechtstreeks vanaf AMS. Als je sowieso naar BON gaat dan zou ik dit tarief boeken. Kans dat je later een voordeliger ticket gaat vinden is minimaal.

Urbanjazz en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  5. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Oh zo bedoel ik het niet hoor, ik kijk voor 19 april. en 29e terug.
    Ik heb dat dit jaar ook gedaan naar Curaçao vanaf Warschau naar Curaçao in WBC. wil het echter niet dat ik 1 vlucht had die gecancelde was waardoor alles een beetje in de soep liep en KLM niet echt wilde meewerken.
    Inmiddels al wel 250 euro ontvangen maar nog geen restitutie van me ticket van WAW -AMS gezien ik die vlucht niet heb kunnen uitvoeren.

Ik zie voor volgend jaar inderdaad dat Polen ook niet echt meer een gunstig tarief heeft. hooguit Krakau is wat goedkoper dan Warschau maar dat zijn ook slechts een aantal data.

6. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Ik boek de tickets altijd met een stopover in AMS op tenminste de heenweg zodat ik in elk geval op de vlucht naar BON geen risico op een annulering heb. De tripjes naar Polen heb ik steeds een weekendje weg van gemaakt, zo dit jaar Warschau, Krakau en Gdansk kunnen bezoeken. Doordat ik op die manier ruimte tussen de vluchten heb is er meer speelruimte bij de tegenwoordig veel voorkomende wijzigingen en annuleringen.

Dit jaar diverse annuleringen op de vluchten van en naar Polen gehad. Heeft me al 2x € 800 compensatie in vouchers opgeleverd.

Urbanjazz en Tim82 vinden dit leuk.
  7. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Vanuit Krakau à 1882€

8. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ja dat had ik ook hoor, altijd een tussenstop op AMS, maar helaas werkte KLM in eerste instantie niet echt mee.
    Ik had zelfs iemand aan de lijn die gewoon leuk zei dat ik een nieuw ticket moest kopen en mijn eigen risico was dat ik vanuit Warschau vloog! ongelofelijk..
    Gelukkig de volgende dag wel goed geholpen en heb ik de heenreis rechtstreeks vanaf Amsterdam kunnen uitvoeren.

800,00 EUR aan compensatie is lekker.. ik wordt moe van al die claims ook gezien je voor alles een aparte claim moet indienen.

9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Willen jullie aub stoppen met vliegen vanuit WAW? Nu worden mijn tickets duurder ;)

Erwin, Amsterdam, MoonJ en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Klopt maar het moet ook wel goedkoper zijn, als ik een berekening maak via Krakau dan kom ik ook op ruim 2300 euro uit (extra vluchten en hotel overnachtingen) dus dan zou ik ook rechtstreeks kunnen gaan.

11. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben bang dat tickets over de hele wereld alleen maar duurder worden!

westi vindt dit leuk.
  12. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Als je XP nodig hebt, prima. Maar waarom, zou je anders in godsnaam eerst naar BUD vliegen en dan BUD-AMS-BON nemen en ook nog 2100 betalen :eek: Business vliegen gaat toch om comfort en dat is het toch niet op deze manier.

Dan1, Urbanjazz, arjen05 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Met de vluchten vanuit Polen heb ik dit jaar elke keer meer dan 500 euro pp kunnen besparen ten opzichte van de rechtstreekse vlucht en het heeft ons 3 leuke citytrips opgeleverd die feitelijk gratis waren. Door het als stopover te boeken is de vlucht naar Bonaire gewoon rechtstreeks en lever je daar geen comfort in.

14. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    En toch valt het gezien de inflatie wel mee. Wat mijn voordeel wel is, ik kan in grote lijnen vooruit boeken en dat helpt, tot maart beperken in verkoop raakt mij dan ook niet direct, en doordat er de laatste tijd inderdaad zoveel vluchten worden uitgegooid kan ik gratis boekingen aanpassen waardoor ze meestal niet echt nadelig zijn voor mij, en ook met Air France zijn we vaak mogelijkheden dat we het hebben over 30-40 minuten eerder of later als ik wel op die dag moet.

Waar ik me wel zorgen over maak is het stopzetten van routes, want juist rechtstreeks terug ipv via Parijs is voor mij wel een hele belangrijke.

15. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Pfff een BC reward ticket vinden voor het minimale aantal miles terug naar AMS is echt onmogelijk..:mad:

16. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Ik was net even aan kijken naar een retourtje NCE op punten, maar ben gestopt met kijken toen deze aantallen verschenen voor economy enkele reis

upload_2022-10-25_22-7-22.png

Urbanjazz, michiel1, noppie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Het is echt drama... en bij KLM vraag je je dan ook weer af of alles wel goed gaat in het systeem..

18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik probeer te kijken naar award tickets in zowel Business als Economy naar Qatar. Volgens Expertflyer is de Business nagenoeg leeg en zijn er in klasse O nog 9 of meer stoelen, en in Economy is alleen G0. Echter is het boeken van een award ticket in 1 van de 2 cabines onmogelijk en krijg ik alleen opties met 2 overstappen (in Ryadh). Iemand enig idee hoe dit kan?

19. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
  20. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    O is zowel upgrade als een normale boekingsklasse, zodoende is er geen garantie dat er awardspace beschikbaar is (over het algemeen is het wél een goede indicatie, zeker wanneer O9)

Zal te maken hebben met het WK dat ze alleen maar revenue tickets willen verkopen denk ik.

Deel Deze Pagina