Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Het woord armoede mag je eigenlijk niet gebruiken als je gratis eten en drinken krijgt. Maar ben voor eerst in tijden weer eens de KLM Schengen lounge ingelopen. En het woord armoe is toch op zijn plek.

Geen zitplek, 5 minuten rij voor de ene biertap en eten wat lijkt op een Olvarit potje wat nog net niet gepureerd is.

Ben blij met de Non-Schengen Privium Lounge.

MoonJ vindt dit leuk.
  2. LordH

LordH Newbie

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Ik begrijp je gevoel. Ik ben na twintig jaar opeens opnieuw frequent flyer, en die KLM Schengen lounge (maar meer nog de kleine lounges in Europe waar je als FB Gold+ of business in mag) is nu niet echt wat ik me herinner van lounges "vroeger". Paar jaar geleden op Heathrow nog de goedkoopste(!) BA lounge bezocht, met tientallen open wijnen en koks die ter plekke eten bereiden was dat van een andere klasse.

3. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik kreeg die mail ook. Dat zinnetje "Vanaf 12 oktober betalen voor een 2e gast" Begrijp ik niet. Je mocht immers toch altijd alleen 1 gast gratis meenemen als Gold?

4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ik zit dus vaak aan die bartafel achter die tap en het mooie is dat 90 procent dan vervolgens ook nog een schuimkraag van 10 cm in het bierglas creëert.. :p

rickbeerendonk, Ruut en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben bang dat dit een verkapte manier is om een verdere verschraling van de benefits mee te delen....

6. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Verschraling van benefits lijkt me lastig, je hebt ze eigenlijk al nauwelijks. Ze kunnen de eisen voordat je Gold/Plat word gaan aanscherpen. Maar schrappen uit benefits is bijna onmogelijk. Gold heeft Lounge toegang, bagage en korting op stoel. Plat heeft hetzelfde maar dan gratis EC stoel.

Meer zit er eigenlijk niet in of heeft geen/nauwelijks waarde. Ik vlieg BC intercontinentaal een paar keer per jaar, die boek ik gewoon. Intra-Europa natuurlijk niet en heb als Plat al minimaal 100 vluchten zonder upgrade gehad, ook met volledig lege cabines. Daar hoef je het ook niet voor te doen dus :D

Daeni vindt dit leuk.
  7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Als ik het goed lees is in ieder geval veranderd dat introducés nu ook op dezelfde vlucht moeten zitten als degene die introduceert:

oude tekst (circuleert nog wel):
    "Gratis toegang voor u en één gast als u gezamenlijk op dezelfde dag vertrekt, op internationale vluchten uitgevoerd door KLM, Air France, Air Mauritius, China Southern Airways, GOL, Qantas, Virgin Atlantic of een SkyTeam-partner (inclusief aansluitingen op een internationale vlucht van een SkyTeam-partner)."

nieuwe tekst:
    "Gold- en Platinum-deelnemers hebben gratis toegang tot de lounge wanneer ze dezelfde dag reizen op een internationale vlucht die door KLM, Air France, China Southern Airways of een SkyTeam-partner (inclusief aansluitingen op een internationale vlucht van een SkyTeam-partner) wordt uitgevoerd. Platinum-deelnemers mogen 1 gast (volwassene of kind) en al hun kinderen onder de 18 jaar gratis meenemen in de KLM- en Air France-lounges als deze op dezelfde vlucht zitten. Gold-deelnemers mogen 1 gast (volwassene of kind) gratis meenemen naar de KLM- en Air France-lounges als deze op dezelfde vlucht zit."

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63

Waar vind je de nieuwe tekst?

Ik lees net de e-mail die ik van FB heb gehad. De link in de e-mail, verwijst naar de huidige (of oude) informatie. De manier waarop dit gecommuniceerd wordt, bevreemdt me. Wat is dat Loungetarief waar over wordt gesproken? Het leest als: "Vanaf nu moet FB Gold voor loungetoegang betaald worden, maar we blijven hier heel vaag over."

Wat een armoe zeg, als dat inderdaad zo is.

9. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Het artikel van @Christian op de front page verwijst naar die voorwaarden

lloydje33, Dan1 en Christian vinden dit leuk.
  10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie het nu, ja. Dank!

11. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Altijd handig dit soort websites even te archiveren op web.archive.org, dan kun je altijd nazoeken hoe de voorwaarde voorheen waren.

12. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Graag jullie advies bij het volgende:

Ik heb met FB miles een reward ticket in KLM Premium Comfort geboekt voor begin november.
    Nu heeft klm het vliegtuig gewijzigd naar 777-300, waardoor er geen Premium Comfort meer is. Ze hebben me daarop teruggezet naar Economy.

Wat nu?
    Ik had heel bewust deze tickets in promo deals geboekt vanwege de skypriority en extra cabin baggage, naast natuurlijk de betere stoel.

Nu zou ik verwachten dat ze me om zouden kunnen boeken naar een andere vlucht (bijv Delta) met Comfort +, of me upgraden naar Business, maar NIET terugzetten naar Economy.
    Zeker niet omdat ik zo kort op de vlucht geen andere redelijke alternatieven heb om iets anders voor een redelijke prijs te kopen.

Flying Bllue wil me verder op geen enkele andere manier tegemoet komen, behalve laten vliegen op een andere dag. Hetgeen voor mij geen optie is...

Heb jullie ervaringen? andere ideeen?

13. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Iemand hier had een tijdje terug op een golfbaan van een FB medewerker gehoord dat er grote veranderingen op til waren binnen FB. Zouden dit die "veranderingen" zijn of komen er nog meer versoberingen?

Menno vindt dit leuk.
  14. bob84

bob84 Newbie

Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Zag dat AE met de 787 vloog tussen Ams-Mad.
    22.500 miles + 40euro enkele reis.

mooie deal denk ik.

bedeve vindt dit leuk.
  15. Raul

Raul Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    836B5123-58F1-4003-B65C-ADABBE417809.jpeg DE6A5B7C-8D0F-4363-9D16-F0A50A908041.jpeg
    1e screenshot: verlenging van niveau-periode;
    2e screenshot: geldigheidsduur eenmalig inkorten naar 9mnd?

Oud nieuws? Weet iemand hier het fijne van?

noppie vindt dit leuk.
  16. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Dit is inderdaad oud nieuws en alleen van toepassing op FB klanten in Azie (en een paar andere gebieden waar de coronamaatregelen langer in stand werden gehouden).

Raul vindt dit leuk.
  17. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Gek genoeg staat nog steeds op mijn pasje een geldigheid die 3 maanden langer is dan de kwalidatum..o_O

18. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Wat ik me iedere keer weer af vraag is wanneer jullie je tickets meestal kopen als je wil gaan vliegen?

Ik ben er inmiddels achter dat last-minute boeken vaak niet voordelig is.
    Maar ik kom er nu ook achter dat te vroeg boeken vaak ook niet verstandig is!

Ik heb een vlucht voor 20 december staan naar Bonaire vanaf Brussel met overstap op Amsterdam met KLM (was destijds 300 euro goedkoper dan rechtstreeks vanaf AMS)
    Nu zie ik dat de rechtstreekse vlucht veel goedkoper geworden is voor dezelfde datums.
    Ik heb al 31 juli geboekt omdat ik bang was dat de EC snel vol zou raken maar dat valt nog aardig mee.

Het is en blijft natuurlijk altijd een gok wanneer je vliegtickets moet boeken maar ik ben wel benieuwd wat jullie ervaring hierin is?!

19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Retour? Dat is een goede prijs! Goed voor de XP's ook ;)

20. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Mensen moeten meer van die goede deals delen.. ik kom ze namelijk nooit tegen :(

Deel Deze Pagina