Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. LordH

LordH Newbie

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Ik moet over drie weken naar Belgrado... Die dubbele XP zal ik wel krijgen als ze die bestemming schrappen, moet ik waarschijnlijk via CDG...

2. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Veel kamerleden hebben ook FB status. Ga eens uitzoeken waar zij vaak heenreizen of hun 2e huizen hebben en ga die bestemmingen dan maar lekker schrappen. Kijken hoe lang het duurt..;)

Urbanjazz, MollyMoon, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dat zal vast niet in Belgrado of Kiev zijn :)

MichaelNight en MollyMoon vinden dit leuk.
  4. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik weet dat mevrouw Kaag een chalet heeft in Zwitserland. Mevrouw van de milieupartij D66 ...Gaarne haar aanvliegluchthaven ook schrappen.

MVA20, Urbanjazz, Pictor en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Marcusfly

Marcusfly Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Voor het boeken van een reward ticket met miles ben ik aan het zoeken naar het meest gunstige tarief. Nu was er een paar dagen geleden een tool die vrij snel weer online werd gehaald.
    'flying-blue-introduceert-gratis-stopovers-nieuwe-award-tool'

Soms krijg ik een maandschema in mijn beeld (meestal als er staat dat vluchten niet beschikbaar zijn op die datum) waar dan alle Miles-tarieven op staan weergeven. Kan echter niet een vaste knop vinden om die maandschema naar voren te halen. Is deze er wel? Zo ja, waar kan ik deze functie vinden?

6. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    De tool is inderdaad weer offline, maar wellicht vind je wat informatie uit dit artikel: https://insideflyer.nl/flying-blue-introduceert-gratis-stopovers-nieuwe-award-tool/
    Screenshot 2022-10-07 at 15.14.52.png

Bijgevoegde bestanden:

• image.png
      image.png
      Bestandsgrootte:
      24,4 KB
      Weergaven:
      7
    Counterfire vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Als je geen datum invult krijg je heel de maand te zien.
    Al heb ik geregeld dat mijn datum al in ingevuld en ik bovenstaande optie dus niet kan gebruiken, want de datum weghalen lukt niet.

8. Marcusfly

Marcusfly Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Dank! Dit zocht ik.

9. EDUARDUS

EDUARDUS Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    eigenlijk al lang lid van flying blue, maar ik vloog te weinig met Flying Blue om er veel voordeel mee te hebben. Sinds een paar jaar werk ik in Luxemburg en maar ik regelmatig de trip Lux-Amsterdam. Nu al bijna twee jaar platinum en het is heel fijn om naar de lounge te kunnen gaan.

LordH vindt dit leuk.
  10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik vertrek zometeen van CUR naar AMS en zie dat de twee stoelen naast mij geblocked zijn / unavailable. Weet iemand of er een kans is dat deze alsnog bezet zijn of kan echt niemand deze kiezen/hebben gekozen? Anders verplaats ik mijzelf naar een andere rij gezien het toestel toch niet vol zit. :p

11. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Mijn ervaring is dat ook al is er geblocked, ze kunnen dat zo weer veranderen. Overigens zou ik nooit de 1e rij na Y+ kiezen, Y+ heeft veel meer recline waardoor je krap komt te zitten.

Urbanjazz, Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  12. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    De enige manier dat je het zeker weet is het aan de gate te vragen. Had een keer met ernstige storm op Schiphol dat veel connecting passagiers Schiphol simpelweg niet konden bereiken, ik net voor boarding vroeg of ik achterin het toestel een rij voor mijzelf kon krijgen met geblokte stoelen.
    Dat kon, en er werd ook een aantekening gemaakt.

Personeel aan boord dacht nog even humor te hebben om mensen aan mijn rij toe te wijzen, maar daar reageerde ik toch wat minder positief op, ik bedoel ik snap dat ik geen recht heb op een hele rij, maar om nou mijn rij op te vullen terwil de middenplekken ook gewoon vrij waren onder het mom van dan kunnen we andere mensen ook meer ruimte geven, ongetwijfeld, maar de passagiers in kwestie hadden al 4 plekken voor 2 hadden dus er geen noodzaak was. (Ze wilden zelf eigenlijk ook helemaal niet verplaatsen), en dan zou ik dus zo ongeveer als enige in die sectie wel direct iemand naast mij hebben...
    De purser die wist niet hoe snel deze moest ingrijpen om het 'brandje te blussen' want hij begreep ook wel dat het nergens op sloeg de stoelendans die ze aan het voorstellen waren. Ik had het vermoeden dat ze andere 'kennisen' de gehele middenrij wilde geven per persoon, want die dropen teleurgesteld af toen de passagiers weer op hun aangewezen plek gingen zitten. Betreffende crewlid heb ik ook niet meer in mijn rij gezien.

MVA20, MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  13. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij betekent geen X ook daadwerkelijk vrij. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat die stoelen defect zijn of er een ander probleem is waardoor ze niet beschikbaar zijn.

14. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Klopt, ze waren 2 dagen geleden gewoon beschikbaar maar nu +-2 uur voor vertrek staan ze nog steeds geblocked. De twee stoelen erachter staan wel vrij. Ik neem denk ik het risico want anders kan ik altijd nog een stoeltje zoeken na opstijgen. En die recline van Eco Comfort had ik op de heenweg niet veel last van, was sowieso positief verbaasd over de beenruimte op de front row seats.
    Hopelijk betekent dus wat Rick zegt dat geen kruisje = vrij ook daadwerkelijk zo is…

15. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Geen kruisje betekent inderdaad dat ze niet bezet zijn, je ziet het ook wel eens als mensen met een baby reizen dat dan een gate agent de middenstoel blocked.

Het kan ook de reden hebben dat de stoelen defect zijn en om die reden niet uitgegeven mogen worden, of bijvoorbeeld weight and balance, maar dat zie je vooral in Embaraer toestellen en dan vooral achterin en zeker niet rij 15 in een widebody.
    Het probleem is dat de geblokte seat wel door de gate agent kan worden vrijgegeven, dus als er een stel is dat samen reist en niet bij elkaar zit dan kan men dus die stoelen alsnog vergeven als de stoelen verder in orde zijn.

Air France doet het bij mij vaak goed, dan zijn de stoelen stiekem geblokt, ik kan ze selecteren, maar andere passagiers zonder status dus niet waardoor de kans ook wat groter is als de vlucht niet vol zit dat je niemand direct naast je hebt.

ErwinLansing en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  16. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    203
    Hoe beviel german airways? Nog wel een soort van EBC service gekregen?

Ben in december voor het segment AMS-DUS door KLM omgeboekt naar een german airways toestel. Daar zit geen EBC in, dus mijn boeking levert nu ook ineens 10xp minder op. Dat wordt weer bellen.

Overigens geen mail gekregen van KLM over deze downgrade, moest het zelf weer ontdekken in de app.

17. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Er is geen EBC service, wel hebben de stoelen voorin echt heel veel beenruimte en die zijn vrij te selecteren.

Je zal het de 30 minuten moeten doen met een flesje water en koekje of zoutje. Het koekje is in ieder geval beter dan de gore kokosmacroon waar KLM stug aan vast blijft houden….

18. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Mijn platinum status loopt af op 02/2023.

Nu zat ik me zojuist te orienteren op een vlucht naar Colombia half maart en bij stoelkeuze bleek ik nog steeds platinum te zijn...

Zijn alle boekingen die ik maak tot 02/2023 platinum of zou m'n status nu toch een jaar zijn verlengd?

19. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Vandaag kreeg ik deze e-mail van FB. Iemand enig idee wat er aan het lounge beleid veranderd is sinds 12-10-2022?

Bijgevoegde bestanden:

20. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Ik kreeg een andere mail als Platinum. Er stond dat je "Naast een gratis gast hebben al uw meereizende kinderen onder de 18 jaar nu ook toegang tot de wereldwijde KLM en Air France-lounges*." Voorheen was dat alleen bij KLM zo, fijn dat nu ook bij Air France is.

Deel Deze Pagina