Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Vlucht naar CDG is geannuleerd. Langer dan 45 minuten wachttijd bij de platinumlijn... o_O

Snap niet waarom ze de vroege vlucht (6.40) naar CDG eruit halen want die gebruiken veel mensen voor een vroege overstap lijkt mij...

Edit: voordeel is wel dat ik nu rechtstreeks op AGP vlieg, wel een dag eerder maargoed.

Laatst bewerkt: 24 sep 2022
    lloydje33 en Frankb vinden dit leuk.
  2. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Op een HV gezet? of die ene KL?

3. E**

E** Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
  4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Bepaalde betaalmethodes mogen wel belast worden, en de link gaat over Nederland dit ging over tickets uit België.
    Sommige betaalopties kosten geld dus niet meer dan logisch dat daar dan kosten uit voortvloeien.
    In België moeten er verplicht gratis betaalopties zijn die breed toegankelijk zijn zoals ideal, bankoverschrijving of credit card. Betalen met paypall kan je dan prima belasten.

5. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Hoe lang van te voren heb je deze melding gekregen? Ik vraag het voor een vriend :rolleyes:

6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    18 dagen. Dat is dus 4 dagen te vroeg om te kunnen cashen.. :rolleyes:
    KL, ga natuurlijk niet met HV vliegen... :p

MichaelNight en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  7. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ja dat dacht ik ook, maar ik geloof bijna niet dat elke vlucht naar Curacao deze week opeens helemaal volgeboekt zijn terwijl twee weken geleden nog voor een aantal Eco boekingsklassen 9 of meer stoelen beschikbaar waren. Ook zie ik dat de terugvluchten vanaf Curacao nog volop stoelen available zijn, en het zou ook gek zijn natuurlijk als KLM bomvolle toestellen heen heeft, en halfvolle terug. Waar blijven al die mensen? :p

8. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het dichtzetten van ica vluchten kan natuurlijk wek, maar dat is wat anders dan annuleren natuurlijk.
    De opdracht is passagiers beperken en dat kan je op deze manier bereiken. Daarnaast wil men ook wat capaciteit overhouden om mensen te herboeken, bijvoorbeeld voor mensen waarbij hun ‘feeder’ vluchten zijn geannuleerd.

Het kan natuurlijk ook dat vluchten echt vol zitten. En de theorie dat terug ook vol moet zitten aks heem dat klopt niet dat zijn 2 verschillende markten met vraag en aanbod.

9. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    406
    Trofeepunten:
    308
    Het is nu mogelijk om bij Flying Blue een gratis stopover te boeken met een KLM of Air France vlucht, de award chart is terug en er is een nieuwe rewardsmap waarmee je kunt zien vanaf hoeveel miles je een reward ticket kunt boeken. Alle info staat op de voorpagina.

Urbanjazz, Amsterdam, noppie en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    https://rewardsmap.flyingblue.com/ vraagt hier om een login.

Ruut vindt dit leuk.
  11. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    406
    Trofeepunten:
    308
    De aankondigingspagina is ook offline, wellicht waren ze er toch nog niet helemaal klaar voor.. :confused:

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Virgin Atlantic komt naar SkyTeam. Betekent dat dat zaken als SkyPriority etc. daar ook gaan gelden? https://www.skyteam.com/en/about/virgin-atlantic
    Ik heb er nog nooit mee gevlogen. Goed alternatief t.o.v. AFKL richting Amerika, of een mindere ervaring?

ErwinLansing vindt dit leuk.
  13. mitchelldejong

mitchelldejong Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Onderaan de pagina staat een FAQ:

Yes, SkyPriority services will be offered to Elite Plus customers along with benefits including additional baggage allowance and guaranteed economy booking on sold out flights.​

lloydje33, Carel1 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  14. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Aankondiging van Virgin:
    Heads up. There’s an exciting change coming. Virgin Atlantic will soon be joining SkyTeam, an alliance of airlines working together to provide a more seamless travel experience, at every step of the journey.

This powerful partnership opens up a huge global network beyond our own, flying to 170 countries across six continents, with more than 10,000 daily departures to over 1,000 destinations. Which is great news for us, and even better news for you.

It’s also a mutually rewarding loyalty programme, with opportunities for people who are part of our Flying Club to earn and redeem points across all the SkyTeam airlines, and with extra benefits like priority boarding, extra baggage allowance, lounge access and more.

These changes are still on the horizon, and we’ll let you know when the benefits of travelling with our SkyTeam partners kick in.

15. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Wat maakt KLM het allemaal nodeloos ingewikkeld zeg met een claim ivm geannuleerde vlucht, na 4 maanden deze reactie:

Thank you for your communication, from which I am sorry to learn of the difficulties you encountered on your trip.
    As per EC Regulation 261/2004, this is a situation where there is an entitlement to compensation.
    Furthermore, as per your given bank details, I would require a signed written authorization stating that you have no issues receiving compensation into the given bank account along with a copy of your photo ID.
    I look forward to hearing from you soon
    Best regards,

Met eerdere claims kreeg ik gewoon het geld, klaar.

Daan3 vindt dit leuk.
  16. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Of ze willen het je lastig maken. Of er zijn in de periode van vele klachten een paar handige figuren geweest die er misbruik van gemaakt hebben. Als je ziet wat mensen allemaal delen op Soc Media zou me dat niet verbazen.

17. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Mijn claims zijn allemaal binnen een week afgehandeld, mijn voordeel is dat ik wel altijd een voucher wil.
    Ik zeg altijd maar echt claimen is voor mij alweer lang geleden, toevallig 2x in 1 week waarbij de eerste meeviel en men daar ook nog extra miles aanbood en de 2de ik gebroken aankwam en een hele korte reactie kreeg.

Voordeel van vouchers is ook dat je dan geen boekingskosten hebt, de hoofdreden dat ik altijd zorg dat ik ook een minimale hoeveelheid probeer over te houden, ik had hulp nodig en moest pa er echt van overtuigen om niet de €3,74 voucher te gebruiken.
    En ja ik ben bekend met het boeken via de Belgische site maar door belastingregels kam dat in mijn geval niet altijd als het vertrek niet uit Brussel is.

18. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    De nieuwe miles prijzen (15.000 enkeltje NYC) zijn nu ook verwerkt in het systeem van Flying Blue. Dit was eerder deze week nog niet het geval.

Screenshot 2022-09-29 at 17.07.22.png

FlyingFonz, LordH, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. PJOTR

PJOTR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik wil een vlucht boeken met miles van MSP naar YYZ. Op de KLM website krijg ik alleen een late vlucht van Delta aangeboden, terwijl ik juist een vroege nodig heb. Als ik probeer bij AirFrance.fr in te loggen met mijn FB nummer + wachtwoord, wordt mijn login niet herkent. Twee vragen: Zou AirFrance andere vluchten van Delta kunnen aanbieden dan KLM, of vissen ze in dezelfde database? Zo nee, is er een andere mogelijkheid om een Delta vlucht met FB te boeken?

20. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Dit moet je hebben met Live Miles prijzen per datum zoals met Google Flights

Dat zou pas echt een hoop ellende schelen!

lloydje33, Bjorn, Tim82 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina