Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Weet je zeker dat je rechtstreeks vliegt?

2. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik herinner me iets dat je extra 5 XP krijgt bij je eerste vlucht na koppeling maar ook 5XP bij je eerste hotelovernachting na die koppeling.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  3. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dat klopt!

4. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Die overnachting staat toch los van de vlucht. Je krijgt bij de 1e overnachting inderdaad 5 XP, maar dat staat niet in “mijn reis” zoals @Daan3 al opmerkte.

5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Dat is logisch, maar die hogere brandstofkosten worden toch verrekend doordat er nu een hoger aantal miles gevraagd wordt voor een award ticket? En luchthavengelden zijn inderdaad wat duurder, maar een paar 100,- meer vind ik wel erg enthousiast.

6. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Die extra toeslag en salarisverhoging voor de baggage afhandelaars en security medewerkers moet toch ook ergens van betaald worden?
    Nu boeken, het wordt alleen maar duurder.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  7. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Vraagje over de EU261/*2004 vanwege annulering.

Op 8 juli 13:00 te horen gekregen dat mijn vlucht op 22 juli van 12:00 geannuleerd is. Recht op € 250 compensatie; met voucher € 350.

Het is dus 13 dagen en 23 uur vóór de vlucht geannuleerd. In mijn optiek valt dat 'binnen 14 dagen voor vlucht vertrek'. Nu krijg ik van AFKL een mail dat het 'exact 14 dagen zijn' en ik dus 0,0 ontvang.

Heeft wel veel gedoe opgeleverd want ik kon daardoor pas met een vlucht mee van 2 dagen later. (za vertrek ipv do). Als het om een uurtje eerder/later gaat zou ik er niet teveel stampij van maken. Maar wat is in dit geval nuttig?

8. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Heb je een mailbericht met het tijdstip van 13.00 uur? Want dan valt het in mijn optiek ook binnen 14 dagen voor vertrek.

Je zou dit kunnen voorleggen aan een claimtoko, die hebben er wel ervaring mee, die kunnen gelijk aangeven of ze er brood in zien, daarna moet jij akkoord gaan en kan de claimtoko aan de slag of je kan met die informatie het zelf alsnog proberen op te lossen.

Bij mijn vader in het verleden bleef Air France aangeven we hebben je vooraf geinformeerd, liet het uitdraaien op een rechtszaak, waar de rechter simpelweg vroeg, wat het claimtoko ook meerdere malen had gedaan, waar is het bericht van tijdige informering dan, die was er niet, dus werd het gewoon betalen. Dit is toen wel via een claimtoko afgehandeld, simpelweg omdat je dan een lange adem moet hebben.

noppie en Ruut vinden dit leuk.
  9. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Thanks voor je uitleg.

Ik heb inderdaad een mailbericht met de tijd van 13:08. Vluchtvertrek is 2 weken later 12:00, dus 1 uur en 8 minuten minder dan 14 complete dagen.
    Dan is het de vraag of er officieel in kalenderdagen gerekend wordt (want dan is het op 14 dagen), of in tijd (dan is het minder dan 14*24 uur). Is dit ergens vastgelegd?

Heeft het zin dit ook via de PA/Ultimate desk nog door te nemen, of zijn zij vooral doorgeefluik naar customer service?

10. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Je kan het ook aan de PA desk vragen, ik zou dan in het bijzonder benadrukken dat het minder dan 14 dagen voor vertrek was en dat de opties echt veel later vertrkken was.

Wel bijzonder van KLM, ik heb namelijk ook wat annuleringen gekregen, maar ze waren alijd ruim op tijd, is ook onnodig van KLM, want de beslissing om te moeten annuleren doet men echt wel op tijd normaliter om verplicht uit te betalen vergoedingen te kunnen voorkomen.

11. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Kun je de klm crown lounge gewoon in en uit lopen? Met andere woorden: kun je de klm crown lounge opnieuw betreden op Schiphol als je deze verlaten hebt? Ik ben binnenkort namelijk een stuk eerder op Schiphol dan mijn gast met wie ik ook in de lounge wil.

12. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    de zelfscanners weigeren als je een tweede keer binnen wilt, maar als je het even uitlegt aan een medewerker kan je weer naar binnen.

ErwinLansing en noppie vinden dit leuk.
  13. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Mocht je een lange overstap hebben en je wilt allebei de crownlounges bezoeken, dan moet je bij de eerste lounge die je bezoekt de boarding pass van de aankomende vlucht scannen en bij de 2de lounge de uitgaande vlucht.

Uiteraard kan je het ook vragen en mag je er ook gewoon in maar voorkomt vragen.

MRB en noppie vinden dit leuk.
  14. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben laatst ook even naar buiten geweest om wat te kopen. Ik had het wel aan de balie gezegd. Dezelfde zat er nog dus hoefde me niet te verantwoorden.

15. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Moet je zo'n compensatievoucher per se zelf gebruiken op je eigen account? Of kan je hem ook "weggeven" of gebruiken als je niet de hoofdboeker bent maar wel medereiziger op iemand anders zijn account?

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Zo doe ik het ook altijd, nog nooit problemen mee gehad.

noppie vindt dit leuk.
  17. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Zolang je zelf op de boeking reist of dezelfde achternaam hebt als op de voucher staat kan het. Ik heb in het verleden wel eens een voucher gebruikt van mijn zus.

MichaelNight en Carel1 vinden dit leuk.
  18. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Alhoewel er nog medewerkers zijn die dat niet accepteren, die vroegen of Mrs. aanwezig was om toestemming te geven dat ik haar voucher gebruik. :eek:
    En dat terwijl de oorspronkelijke boeking moet mijn creditcard was betaald. Je zou maar een boeking voor een collega betaald hebben, zie je dat geld nooit meer terug :(

Ruut vindt dit leuk.
  19. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Carel1 vindt dit leuk.
  20. Okeww

Okeww Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Op het moment heb ik een Platinum status ik ben bang dat ik de 300xp niet ga halen ik heb er nu 160 dus val waarschijnlijk terug naar goud. Weet iemand wat er gebeurt met de 160 xp die ik nu heb

Deel Deze Pagina