Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Die ben je dan kwijt, worden aangevuld tot 180 ivm soft landing van plat naar gold

michiel1 en Okeww vinden dit leuk.
  2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De nieuwe promo awards zijn er weer, deze keer voor long haul uitsluitend USA bestemmingen:
    Austin
    Chicago
    New York
    LA
    Seattle

3. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    en het goede nieuws is ondanks dat er staat dat het alleen om economy gaat, business ook beschikbaar is (uitzondering: NYC)

Ambtenaruh, Urbanjazz en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Over 2 weken vlieg ik met KLM naar Bonaire gewoon economy comfort samen met mijn ouders in verband met een oplevering daar.
    Ik ben Flying blue Gold deelnemer maar me ouders explorer. Hebben jullie ervaring met de volgende situaties:

- zou ik iedereen kunnen inchecken bij de skypriority check in? Gezien ik Gold ben. Is het te proberen? Je boarding pass wordt meestal wel gecheckt. Ik vind het zelf wat onzinnig om beide apart in te checken. (Zijn wel 2 boekingen)
    - ik mag 1 iemand meenemen in de lounge en moet dan voor 1 iemand bijbetalen, kan je als Flying blue gold deelnemer goedkoper een lounge toegang kopen dan een Flying Blue explorer deelnemer? Ik zie overigens nergens waar ik lounge toegang kan kopen.

5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Het is nu wat rustiger op Schiphol, dus mss laten ze je gezamelijk inchecken. Door SP security zal niet gaan, daar zijn de controles nog strict. Je kan wel bij chceckin vragen of ze ook SP aan je ouders willen geven, kleine kans, maar mss doen ze het.

Lounge bijkopen heb ik geee ervaring mee.

6. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    loungeaccess.JPG loungeaccess.JPG
    25 % korting voor extra gasten buiten die ene gratis
    Op de KLM site over de Lounge hebben ze een link met "lounge toegang kopen"
    KLM Crown Lounges op Amsterdam Airport Schiphol - KLM Nederland

En voor wat betreft check in. Gisteren bij de SP Arc de triomphe stond een grote boze man te controleren en ik zag hem mensen weigeren. Maar toen wij aan de beurt waren keek hij naar mijn SP logo en toen ik zei "zij hoort bij mij" hoefde hij de hare niet te zien (had wel SP maar hij controleerde het niet) ..het kan dus lukken denk ik. Maar ik las hier ergens dat ze wel gaan kijken bij meer dan 1 persoon meenemen...

Laatst bewerkt: 4 sep 2022
  7. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou nou progressie. Op de Domestic BP van Tarom staat nu ook je status..en Sky Priority. Helaas nog niet het rode Logo maar text..maar dat is al iets.. bp ro.png upload_2022-9-4_13-25-6.png

ErwinLansing vindt dit leuk.
  8. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb het inderdaad ook gezien ja, echter als ik inlog om de loungetoegang te kopen kom ik uit bij Mijn Reis maar zie ik nergens de mogelijkheid dit vooraf te kopen, Een beetje vreemd!

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, ik vind het toch ook vreemd hoor dat als je bijvoorbeeld een stel bent en 1 iemand wel Gold is en de ander Silver of Explorer je eigenlijk apart moet inchecken.
    Hetzelfde geldt eigenlijk voor je koffer! dat zouden ze van mij wel wat mogen versoepelen. m.u.v. grote groepen natuurlijk anders loopt de SP ook helemaal vol!

9. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63

10. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou de silver hoeft niet apart die mag daar ook inchecken. Mijn vriendin is silver en mag wel daar inchecken als ze alleen reist, maar uiteraard dan weer niet door de security.
    Ik herinner mij iemand hier op dit forum die ook zei dat hij vooraf geen toegang kon kopen via "mijn reis" voor zijn medeboekers. Gek genoeg bij mij in mijn reis lukt dat wel.
    Voor wat betreft dat "nee verkopen" wegens drukte, dat is vaak aan de balie maar niet vooraf. Via de "invitatie link" regel ik lounge toegang voor mijn vriendin en dan staat er in de app "twee keer loungetoegang" . Dan kunnen ze brullen wat ze willen maar die paal gaat op "groen"...

11. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Silver mag volgens mij normaal niet bij SP inchecken hoor! dit is alleen voor Business class en Gold-platinum deelnemers.
    Maar toen ik Silver was en een mede reisgenoot wel gold heb ik ook nooit problemen gehad om in te checken bij SP.
    Echter reis ik met Explorer reizigers.. maargoed, ik ga ik het gewoon proberen en we zien wel.
    Tevens even kijken of ik voor hun SP kan regelen bij de balie. nee heb je ja kan je krijgen :)

12. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Silver is wel SP incheck. Staat op de boog/banners als in we also welcome SkyPriority and Flying Blue Silver/ Skyteam Elite

Tim82 vindt dit leuk.
  13. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Okee, dat is dat nieuwe info voor mij. ben jaren Silver geweest en nu eindelijk Gold. Als ik dat geweten had...

FlyingFonz en lloydje33 vinden dit leuk.
  14. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273

15. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Mss heeft dat te maken met een andere PNR, bij jou zitten ze mss op dezelfde?

16. PJOTR

PJOTR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik wil goedkoop naar Chicago dus ik boek met mijn FlyingBlue miles drie tickets. Op het einde kan ik stoelen kiezen, vanaf €24,50 voor een economy stoel. Is nogal, €75 om bij elkaar te zitten, dus ik sla dit over om te overleggen. Boeking afgemaakt en betaald etc. Na overleg toch maar besloten om te doen, dus ik log weer in op Mijn Reis. En dan zijn de economy stoelen ineens gratis. De andere stoelen zijn dezelfde prijs als een half uur eerder………….

17. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Het gaat ook zelfs mij voor het eerst lukken om Plati te worden in november.

Nu heb ik wat boekingen staan en bij sommige al betere stoelen gekocht
    met miles voor vluchten die gaan na het behalen van de status.
    Als ik Plati ben zijn ze opeens gratis. Krijg ik dan miles terug of is het pech gehad?

(Voor die vliuchten waar ik het toch voor gedaan heb wilde ik niet wachten omdat als ik tot het laatst wacht de comfistoelen bezet zijn)

Daeni vindt dit leuk.
  18. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Lekker!

Meestal komen er een aantal dagen voor de vlucht nog een aantal comfort rijen vrij om te boeken omdat ze deze niet als BC verkocht krijgen. Dus je kan daar ook op wachten.

MichaelNight en ErwinLansing vinden dit leuk.
  19. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Meestal is miles gebruiken voor stoelen oid niet echt een gunstige besteding, ieder moet het natuurlijk voor zich bepalen maar ik huil altijd een beetje van binnen als iemand zich laat verleiden door een ongunstig gebruik van miles ;)

Urbanjazz, FlyingFonz en bedeve vinden dit leuk.
  20. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bedankt voor je input. Maar voor mij is het een heel nuttige besteding. Ik heb verder niets aan die miles. Bijvoorbeeld rewardtickets o.i.d. zijn alleen goedkoop voor reizen naar plekken waar ik niet naar toe hoef.
    Maar mijn vraag was krijg je die miles (of geld ) terug nadat je status hebt en ze eigenlijk gratis zijn...

Deel Deze Pagina