Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb exact dit gehad 2 weken terug, de reis naar Warsaw was gewijzigd naar een dag eerder, dat kon niet, dus op de oorspronkelijke dag met air feance via Parijs laten herboeken, krijg ik de heenvlucht die verplaatst was bijgeschreven, en naast de bijschrijving van de gemaakte boeking ook de oorspronkelijke reservering…. Bij mij gaat het om 6 vluchten teveel.

Ik reken mezelf niet rijk, verwacht ook een correctie. Ik heb het, zelfs om Ultimate te worden helemaal niet nodig, maar ga het niet actief navragen.

2. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Wel grappig want mijn vlucht had ook met Warschau te maken.
    Als ik in het activiteiten overzicht kijk zie ik ook hele andere vluchten staan, de vlucht die ik als eerste geboekt had maar later gewijzigd.

Ik denk daarom dat ze zowel me nieuwe als me oude vlucht erin hadden staan.
    Ik hoop uiteraard dat er geen correctie komt maar we gaan het zien.
    Ik ga geen slapende honden wakker maken :)

3. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Lekker handig dan om het op dit forum te posten en als het een bug is ook mogelijk anderen te benadelen wanneer KLM dit leest.

4. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk dat het wel mee valt. ik noem geen data en er zijn voor de rest geen gegevens bekend.
    Ik denk dat ze dit forum daar niet voor nodig hebben.

Ik denk trouwens dat KLM momenteel wel andere zaken te doen heeft zoals vele claims afhandelen

5. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik zie niet precies wat nou die "bug" is. De oorspronkelijke XP en nieuwe XP? Allebei gekregen lijkt me niet meer dan normaal. Je hebt niet om schedule changes gevraagd toch? Maar van een lijst op je FB account vinden van de nog niet gekregen XP's heb ik nog niet gehoord..

6. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik weet ook niet of het echt een bug is maar wist even niet hoe ik het anders kan noemen.
    Ik had trouwens een aantal weken eerder zelf me vlucht gewijzigd ook van bestemming.
    Enige is dat een vlucht van Warschau gecanceld was. waarvan ik nog steeds wacht op restitutie.

Ach, we wachten het af!

7. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Handbagage… staan al een half uur op LHR.

Met nog 25+ pax in de slurf waren de bagagebakken volledig vol. Mensen konden pas aan boord nadat of hun koffer was afgegeven of je m onder je stoel kon plaatsen.
    Best een afgang want zag in de bagagebakken veel kleine rugtassen staan.

noppie vindt dit leuk.
  8. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    De ‘bug’ is dat je voor zowel de daadwerkelijk gemaakte vluchten alsmede xp krijgt van de oorspronkelijke reservering waar ik geen van de vluchten heb gemaakt, en in mijn geval ook nog de xp van hoe KLM de vluchten eerst 1 dag naar voren had gehaald.
    En bij eerdere schemawijzigingen heb ik dat nog nooit gehad.

9. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik weet dat het druk is bij KLM met de claims maar ik moet zeggen dat het allemaal erg lang duurt.

Eind juni had ik een gecancelde vlucht van Warschau naar Amsterdam.
    Dit was een gedeelte van de vlucht want ik had nog een doorvlucht vanaf schiphol die uiteindelijk dus rechtsteeks is uitgevoerd.
    Ik heb echter wel recht op restitutie van een deel van het ticket en daar bovenop nog de extra vastgestelde vergoeding.
    Ik lees alleen op de consumentenbond dat de luchtvaartmaatschapij binnen 7 dagen moet terugbetalen.. dat gaat dus niet helemaal op in deze.

Zijn er hier meerdere die al lange tijd wachten?
    KLM verschuilt zich achter de drukte, daar heb ik begrip voor tot een bepaaldr hoogte.

10. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Gecancelde vlucht in april 2022 met zoekgeraakte baggage. De kosten van de geannuleerde tickets had ik na 2 weken terug. Baggageclaim en de vergoeding voor het cancelen op de dag zelf ontving ik na 3 maanden.

11. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik las op dit forum voorbeelden van claims uit december 2021 die ergens in mei/juni werden uitbetaald...

12. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Mijn claim van dec 2021 is tot op de dag van vandaag nog steeds niet uitbetaald…

13. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Even voor de verwarring die hier ontstond hoe @Ruut XP en miles kreeg na zijn upgrade:

- Hij deed het vóór online check-in en dan is het gewoon een ticket upgrade waardoor je J XP toegekend krijgt. Het is geen stoelupgrade.

Tijd terug had ik mijn terugvlucht MDE-AMS voor €450 geupgrade van te voren en kreeg daardoor J XP's. Als ik het bij check-in had gedaan, had ik pech

Urbanjazz en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  14. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Maar dan betaal je waarschijnlijk ook minder (met een stoel upgrade)

15. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Dat ligt er maar net aan, stoel upgrades zijn enorm verschillend zoals we hier zien. Het gedeelte CTG - AMS was als stoel upgrade toendertijd 899,-, en ik had dus door een aantal weken van te voren een ticket upgrade te doen, voor 450 euro de upgrade en dat was met MDE - BOG - CTG er nog bij, + meer XP en miles.

Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Enkele reis AMS - CUR op de 777... Dan maar even afzien in Eco en een halve Xanax poppen. :confused:

Urbanjazz, Ready2Board, michiel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Dan heb jij wel snel je kosten voor je geannuleerde vlucht terug gehad! ik denk dat je net op tijd was want na april is de grote ellende op Schiphol en dus ook KLM begonnen.
    Bagage wordt voor mij vrijdag overgemaakt dat is vrij snel (6 juli bagage zoek geraakt) dus dat heb ik dus weer sneller terug.

Ik hoop nu nog snel me vergoeding voor me geannuleerde vlucht.
    Blijft krom dat ze zich niet aan de wettelijke termijn houden maarja wat kan je doen...

18. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Net gisteren bericht van KLM gehad na een geannuleerde vlucht op 29 mei... Krijg alle kosten voor extra hotelovernachting, (riante) maaltijd, taxi's en extra parkeren op Schiphol keurig gecompenseerd. Geduld is een schone zaak en uiteindelijk netjes afgehandeld.

Ready2Board vindt dit leuk.
  19. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Dat is zeker netjes opgelost, echter hoor ik ook wel is andere verhalen helaas.
    Dan krijgen ze bijvoorbeeld wel de geannuleerde vlucht vergoed maar niet de hotelovernachting.
    Maar gelukkig gaat het bij sommige mensen wel netjes goed.

20. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Vandaag ook reactie op een annulering eind juni, volgens mij zijn ze ineens tempo aan het maken. Gekke is wel dat de reactie eergisteren in het Nederlands was en heel duidelijk (inclusief benoemen van de bedragen die ze vergoeden) en de mail van vandaag erg rommeling, in gebrekkig Engels en geen bedragen genoemd.

Deel Deze Pagina