Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Vanaf 27 juni j.l. is KLM overgegaan naar de Aspire op T3.

2. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Verbetering t.o.v. de No1 Lounge?

3. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben er nog niet geweest.

4. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb recent nog de no.1 lounge op T3 bezocht. Vreselijke lounge. Oud, druk, weinig aanbod. Gelukkig gaf mijn Amex toegang tot de Centurion Lounge vlak bij de no.1. Ik kan de amex lounge aanbevelen, een verademing. Mooi. Nieuw. Rustig. Luxe. Prima aanbod f&b.

5. Ctk

Ctk Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Is LHR T3 vrij toegankelijk? Dus niet zoals schiphol afgezonderd dmv schengen/non-schengen?

6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Jij bent toch Ulti?
    Bizar dat je dan voor een dichte deur komt te staan...

7. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    In de UK heb jij bij vertrek geen paspoortcontrole, men controleert alleen als je het land binnen komt.
    Wat wel kan is dat er 'undercover politie' (Tussen aanhalingstekens omdat ze wel heel zichtbaar zijn in hun 'plain clothes', die na de beveiliging eventueel wat kunnen controleren, maar die hebben dan specifieke informatie over vertrekkende passagiers.
    Je komt in LHR Terminal 3 gewoon allemaal bij elkaar in de terminal terecht.

Ik vond de Aspire lounge niet heel goed, de blikjes frisdrank hebben ze nu niet meer in de koelkast (ik vrees dat die teveel werden meegenomen) maar vervangen door sodafountains en het aantal zitplaatsen is beperkt, al helemaal als je geen Engelse oplader hebt, er zijn wel europese en USB aanslutingen maar niet overal.

Ctk vindt dit leuk.
  8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Helaas is dat binnen ST nog steeds elite plus. Amerikaanse airlines hebben nou een maf beleid dat je alleen toegang krijgt als je ook zelfde dag internationaal vliegt of een van de flagship routes in bc. (delta one JFK-LAX bijv). Beste manier is dan met een Amex plat card naar binnen mits je die hebt.

Ruut vindt dit leuk.
  9. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Bij de promo awards van 1/8 was 1 long haul bestemming, Houston vanaf 15.000 miles. Gisteren zijn 3 AF bestemmingen toegevoegd:
    Fort de France vanaf 38.000 miles
    Pointe à Pitre vanaf 38.000 miles
    Réunion vanaf 49.750 miles

noppie en Ruut vinden dit leuk.
  10. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Ik snap de vanaf prijzen niet want Fort de France en Pointe à Pitre kan je retour boeken voor 65k miles in business en Réunion 84k dacht ik.

Carel1 vindt dit leuk.
  11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Zou mooi zijn als dit kan! De algemene voorwaarden hierover, zijn vaag:

1.1 During an online check-in taking place no earlier than 30 hours before departure or at one of the kiosks at the airport, KLM can offer passengers the option of a paid upgrade from Economy Class to Business Class for part of their trip. From time to time, this option is available at a reduced rate. It is also possible to purchase an upgrade to Business Class for that part of the trip during the online check-in, at the check-in desk at the airport, in our KLM Crown Lounges at Amsterdam Airport Schiphol or on the boarding gates. If you buy an upgrade to Business Class after having reserved an Economy Comfort seat, preferred seat or seat with extra legroom, the amount you already paid will be deducted from the upgrade price.

1.2 After you have purchased an upgrade to Business Class for part of your trip, you have the same advantages as any other Business Class passenger for that part of your trip. For Flying Blue members, the number of Miles earned and XP gained will remain the same as stated in your original ticket. If the upgrade is paid in cash, you will earn additional Miles based on the total amount in euros you spend on the upgrade.

https://www.klm.nl/en/information/l...#upgrade-from-economy-class-to-business-class

Zoals ik het lees, zou je dus geen XP moeten krijgen. Maar echt duidelijk is het niet, omdat expliciet wordt gesproken over een upgrade voor OLCI. Maar de optie 'bellen naar KLM en en je ticket upgraden' staat hier niet tussen. Misschien wordt dan als een 'wijziging' gezien in de AV en krijg je dan juist wel de upgrade?

Ruut vindt dit leuk.
  12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Mij werd inderdaad verteld dat als ik de upgrade koop er dan ook meer miles kwamen. Over XP's zei ze niks.

If you buy an upgrade to Business Class after having reserved an Economy Comfort seat, preferred seat or seat with extra legroom, the amount you already paid will be deducted from the upgrade price.

Nu is de prijs voor de comfort stoel die ik had 170Euro. Voor de upgrade vroeg men 910,--Euro.
    Veel te veel, dus ben voor betalen met miles gegaan.

Carel1 vindt dit leuk.
  13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63

Vandaag berichtje naar FB gestuurd om te vragen of ik nog XP zou krijgen voor mijn upgrade naar BC. Antwoord was nee, maar gaven ze aan dat het verschil in Miles nog zou worden overgemaakt. Een aanzienlijke hoeveelheid, waarvan ik me afvraag waarom ik die krijg omdat ik die Miles al al heb gehad bij het boeken van de upgrade. Snap er niets van, maar goed!

Godenzoon14 en Carel1 vinden dit leuk.
  14. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Scannen boardingpass, rood lampje. ‘U krijgt een andere stoel van ons’. Je hoopt altijd stiekem op dit scenario :D

Vandaag als Platinum geüpgraded naar BC op de vlucht AMS-JFK! Het kan dus nog steeds :)

Bijgevoegde bestanden:

MoonJ, FlyingFonz, Daeni en 18 anderen vinden dit leuk.
  15. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    :D:D

Wat had je betaald voor je eco ticket?

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63

Nice!! :cool:

17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Mijn vlucht met de upgrade als terugreis heb ik betaald met miles. Omdat ik op de site niet kon zien hoeveel miles/XP's deze vlucht oplevert heb ik KLM gebeld.

In systeem gekeken en het werd 40 XP in totaal, 10 voor AMS-AUA (EC) en 30 voor AUA-AMS (upgr. WBC)

Misschien even bellen naar KLM en vragen hoeveel je totaal krijgt?

18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb de Miles al binnen :cool:

Het is meer dat ik me verbaas over de hoeveelheid! Zoveel kostte die upgrade niet.

19. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    832,60 (we waren laat met boeken) voor eco comfort (al zit comfort natuurlijk bij plat inbegrepen). Moet wel zeggen, dat het een multi city trip is, dus terug vanaf SAN-SLC-AMS.

Waarschijnlijk een paar Amerikanen die hun transfer gemist hebben wellicht? Had de dag ervoor nog gebeld voor een upgrade, maar toen zei de plat line dat het ramvol zat.

Urbanjazz, Ruut en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  20. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Is het nieuw dat je niet meer hoeft in te checken voor een vlucht? De afgelopen maand krijg ik iedere keer mails dat ik ben ingecheckt terwijl ik dat zelf niet heb gedaan.

Super handig opzich alleen vreemd dat het opeens niet meer hoeft… :cool:

Deel Deze Pagina