Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Je mist idd een deel. Tussen ticketnummer en vlucht wijzigen zit bij mij nog een blokje insurance en een blokje met de miles en XP. Wel apart.

2. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Zat opeens te bedenken, ik boek altijd via AF.be...
    En daar ziet het er net iets anders uit maar geen XP's...

Bijgevoegde bestanden:

• AFxp.PNG
      AFxp.PNG
      Bestandsgrootte:
      80,7 KB
      Weergaven:
      27
  3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Je kan altijd op Amsterdam of Parijs als dat een tussenstop is de koffer inchecken, sterker nog, bij een 20 uur overstap zou je zelfs de koffer uit Brussel in Amsterdam weer van de band kunnen doen toekomen omdat het een nachtstop is.

Wel is het zo dat je zelf verantwoordelijk bent om op tijd bij de incheckbalie te zijn, dus ik heb wel eens 1.5 uur overstap gehad en moest als een razende wat op Schiphol in ontvangst nemen om daar in te kunnen checken naar de eindbestemming.
    Dat was overigens niet mijn voorkeur, maar wat ik nodig had kon niet in Dusseldorf zijn en was te groot voor de handbagage.
    Bij 20 uur is dat uiteraard geen probleem, maar bij 1.5 uur en dan ook nog vertraging, dan is het allemaal wel wat krap, dan heb je ook bij normale tijden wel de fijne gedachte dat er sky priority bestaat.

MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Heb maar even gebeld voor deze simpele vraag.
    Kreeg een heel aardige dame aan de telefoon, Mireille, en ze vond het inderdaad vreemd dat ik het niet kon zien.

Volgens haar krijg ik voor deze vlucht AMS-AUA-AMS ruim 5000 miles en 40 XP.
    dat is dus 10 XP voor de heenreis in Ec. en nog eens 30XP voor de terugreis in WBC.
    De terugreis heb ik ge-upgrade met miles (50K) en dat vind ik, voor een nachtvlucht van 12uur, best wel een koopje, zeker nu er ook XP's en miles voor worden uitgekeerd.

5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Kreeg je XP na een upgrade? Had je toen al geboekt en daarna de upgrade gedaan?

6. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Sinds wanneer krijg je (extra) XP bij een upgrade?

7. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Kan dit ook andersom, als je dan weer terug vliegt (CUR-AMS-BRU), dan je koffer in Amsterdam van de band halen en het laatste segment skippen?

8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Had deze een paar maanden terug al geboekt, 2 weken geleden upgrade aangevraagd en betaald met miles.
    Zelf was ik in de veronderstelling dat je dan geen extra XP's krijgt, kennelijk dus wel.

9. Nico91

Nico91 Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Als je vliegt lastig. Met de trein easy. Je krijgt zelfs je xp. Dan moet je wel je ticket ophalen bij de ns balie

10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    63
    Interessant! Heeft dit misschien nog te maken met je ticketklasse? Recent nog een upgrade gedaan naar BC en toen kreeg ik helaas geen extra XP. Heb je die upgrade overigens via je Mijn Reis gedaan door je ticket te wijzigen of kreeg je de upgrade aangeboden?

Ik vraag dit, omdat het mij namelijk nog nooit gelukt is - Tenzij ik het bij inchecken kreeg aangeboden.

11. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Nee, ik heb KLM gebeld hiervoor.

Er waren nog 2 stoelen vrij voor betaling met miles, ééntje in Z voor 116K en de ander in O voor 50K. Uiteraard de laatste genomen.

Dan1 vindt dit leuk.
  12. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Een paar jaar geleden toen ik ook een aantal maanden vooraf met miles AMS-SIN en DPS-AMS een upgrade nam, kreeg ik daarvoor ook de XP uitgekeerd.

Dit is echter de enige keer dat ik dat gedaan heb, dus N=1.

Ik heb nu voor oktober wederom vooraf (net als @Ruut ) telefonisch een upgrade met miles gedaan voor BON-AMS.

Mijn theorie is, dat als het voor OLCI gedaan wordt, de kans dan aanwezig is, dat je wel de J XP's krijgt (miles zijn op basis van ticketprijs dus normaal gesproken niet relevant).

Uiteraard rapporteer ik hier terug na de vluchten medio oktober. :)

Urbanjazz, lloydje33, Tim82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb het zoals @Godenzoon14 omschrijft 5x gedaan de afgelopen 2 jaar en telkens worden er extra XP en miles bijgeschreven. Ik boek meestal in economy long haul, en kijk dan later af en toe wat mijn reis in business zou kosten als ik op dat moment zou boeken. Als ik een gunstig tarief zie, bel ik KLM om te vragen wat het kost om te upgraden. Meestal is dat dan min of meer het bedrag van wat ik dan zie in business -mijn oorspronkelijke economy tarief. Voor bv Texas, de westkust van de VS of Canada hap ik toe als de gezamelijke ticketprijs zo rond de 2200/2300€ ligt en ik mezelf dat op dat moment gun. :)

Urbanjazz, Carel1, Vliegende_Keep en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Als je voor OLCI een upgrade koopt, heb je in feite een BC ticket gekocht, dus krijg je de daarbij behorende XP.

15. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Klopt het dat je bij een domestic flight met delta als platinum / ultimate geen lounge-toegang hebt? Werd vandaag geweigerd bij de lounge :eek:

16. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Klopt, alleen met een aansluitende internationale vlucht mag je de lounge in.

Maar Delta lounges kom je met Amex wel vaak binnen toch?

Urbanjazz vindt dit leuk.
  17. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Dan neem ik aan dat je geen business/delta one/first vliegt. Meet een dergelijk ticket heb je wel toegang volgens mij. Niet met een economy ticket, ook niet met een fb plat in geval van domestic.

18. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Welke lounge wordt op dit moment gebruikt op London Heathrow voor KLM pax?

Volgens de Heathrow-website wordt T3 gebruikt. Daar zijn twee lounges: Club Aspire en No1 Lounges.

Volgens de No1 Lounges website worden KLM pax daar wel toegestaan.
    Volgens de SkyTeam site mag je alleen de Aspire in.

Welke is het nou? :D.
    En mag je ook eerst naar No1 Lounge gaan en daarna nog naar de Aspire?

19. Thom

Thom Newbie

Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Volgensmij is KLM zeer recentelijk naar de Aspire over gegaan in LHR

20. dvanurk

dvanurk Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Met First mag je er ook niet in, ook al ben je Platinum.. Gelukkig was de baliemedewerker zeer behulpzaam en mocht ik de ene keer dat ik een domestic had zonder internationale vlucht er achteraan gewoon naar binnen.

Deel Deze Pagina