Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Dat heb je waarschijnlijk zo aangegeven in je Ultimate-voorkeuren. Dan doen zij het voor je. Ik heb dat zelf liever niet, dus ik heb staan dat ik het zelf doe.

2. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Het lijkt er op dat de mogelijkheid om als FB Platinum extra xp te kopen bij het CO2 programma niet werkt. Ik probeer al een paar dagen mijn impact te verkleinen door hier een aankoop te doen. Tot het moment dat ik deze tracht te betalen, dan zegt de klm-app " Oops, something went wrong". Ze maken het je ook echt niet makkelijk bij FB.

3. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Het werkt prima. Gewoon eventjes wachten tot alles is geladen in de app en dan lukt het vast.

4. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Het lijkt erop dat KLM een stokje heeft gestoken voor crosstickets. Ik moet veel naar dezelfde plekken (LHR, AAL, CPH, EDI). Voor die plaatsen had ik altijd wel wat crosstickets staan. Scheelde echt honderden euro's tov van nextday retouren. Als ik dat nu probeer, scheelt het niets meer, of euro's. Snap het wel natuurlijk, maar toch jammer :D

Vliegende_Keep en Dan1 vinden dit leuk.
  5. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Wat zijn cross
    Wat zijn crosstickets?

6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ticket 1 AMS-LHR-AMS
    Ticket 2 LHR-AMS-LHR

Dan ga je met ticket 1 heen naar LHR en met ticket 2 terug naar AMS, vervolgens ticket 2 weer naar LHR en dan weer met ticket 1 naar AMS.

Dus op een retour gebruik je twee verschillende boekingen.

Hierdoor kan (of kon volgens @pw1979 ) je goedkoper tickets kopen omdat retourtjes met 1 nacht er tussen duurder zijn. Op deze manier koop je retourtjes met met een paar weken ertussenin.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    En als je boekt zonder ingelogd te zijn? Je kan achteraf je FB nummer invoeren.

Ready2Board vindt dit leuk.
  8. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Ik krijg dezelfde melding zowel in de app als op de website (en ik ben geen FB Platinum), maar even contact gezocht via Whatsapp ... wachtend op reactie

9. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ik ken dit als tickets ‘nesten’. Of is dat toch iets anders?

10. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ik weet ook niet of er een officiële naam voor is, maar ik dacht iig dat dit bedoeld werd ;)

11. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik ken het ook alleen als tickets nesten.

12. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Het standaard verhaal: cookies weggooien en nog eens proberen.... dat werkte ook niet (ik had het al met meerdere browsers en met de android app geprobeerd).

In een laatste poging is het toch gelukt. Zoek Mijn Reis via de boekingscode en je achternaam (dus niet inloggen op klm.nl). Voeg vervolgens de SAF en/of herbebossing toe en dan vraagt de site om in te loggen in je account, log in en betaal -> dat werkte dus wel.

13. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ik neem aan dat je dus al 1 boeking gemaakt hebt met AMS - LHR - AMS en als je nu LHR - AMS - LHR wil boeken dat dit niet meer kan?
    En zijn het dan terugvluchten op dezelfde dag of een volgende dag? Of boekte je dit in één ticket?

Want dit nesten van tickets was door KLM inderdaad niet uitgesloten, sterker nog, als men het zou verbieden dan is het tegenargument dat je op veel routes dan natuurlijk gedwongen wordt met de 'concurrent' te gaan vliegen als men het actief zou verbieden.

Het zou voor mij wel een domper zijn, want ik heb al een pesthekel aan de CDG trips, en dit met de auto te moeten gaan doen wil ik al helemaal niet, want dan komt er ook nog een overnachting bij, en ik wil juist zo snel mogelijk weer thuis zijn. Maar als het economisch niet verantwoord is dan heb ik weinig keus.

14. Nico91

Nico91 Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dat zou impliceren dat tickets met longer stay duurder zijn geworden.

Zou het kunnen dat die tarieven gewoon niet beschikbaar zijn?

15. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
  16. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Tickets nesten en cross tickets zijn precies hetzelfde.

KieWie vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Dat denk ik niet want je kon tot voor kort, zeker ook na 28 mei, datum van dit artikel, nog vluchten kopen op deze manier. Voor mij liggen ze vast tot januari 2023. (Elke maand 1x naar Parijs en zo snel mogelijk weer terug).

Ik vraag mij nog wel steeds af hoe ze dit kunnen doen als het echt zo is dat als je al een retourvlucht hebt geboekt je geen tegenover gestelde retourvlucht kan boeken, ik bedoel als je één retour koopt en daarna nog een retour moet je systeem wel heel goed zijn wil je dat kunnen ondervangen, helemaal als je bij de 2de zoekopdracht niet ingelogd bent, en al helemaal als je dan het 2de ticket via een reisagent koopt.
    Want er kunnen mensen met dezelfde naam zijn, en bij een boeking zonder ingelogd te zijn of via een travelbroker heb je alleen de naam en geen andere personalia.

18. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    De KLM opslag voor enkele reizen en retour binnen 3 dagen is veel lager dan voorheen. Ik vind het wel een goede zaak dat je net als bij low-cost carriers gewoon een vast tarief per vlucht hebt en er niet allemaal trucs in de tarieven zitten.

19. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Er zit volgens mij een kleine bug bij Flying blue maar goed het is zeer gunstig voor mij geweest.
    Na mijn BC reis eind juni had ik 164XP punten.
    Ik dacht ik ga eens kijken op Flying blue op ontbrekende miles.. wellicht mis ik er nog een aantal.
    Tot mijn verbazing kwam er een hele lijst naar voren met miles/XP. deze direct bijgeschreven waardoor ik nu opeens ruim gold ben (nu 120XP en gold)

De reis van eind juni is wel gewijzigd geweest.. dit lukte mij niet zelf dus heeft een KLM medewerker dit gedaan.. ik denk zomaar dat ze de oude vlucht er op 1 of andere manier niet uit gehaald hebben.

Nouja ik heb een heleboel gratis XP en miles en ben sinds kort gold.
    Ik ga proberen voor 31 juli 2023 nog Platinum te worden gezien dit nu vrij dichtbij ligt.

Iemand anders dit ook wel is meegemaakt?

20. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Nooit tijdens flying blue programma, wel tijdens flying dutchman. Ik kreeg namelijk een dubbele upgrade qua level. Dat was pas lekker!

Deel Deze Pagina