Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Oh dankjewel voor de uitleg. Weer iets geleerd :) Ik blijf erbij dat hopelijk de PA service blijft bestaan, ik vind het ideaal.

2. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Toch apart dat jij nog geen Ulti bent dan ;)... hoor of spreek ze nooit meer :p

Urbanjazz vindt dit leuk.
  3. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Zou de PA service ook klachten in behandeling nemen? Ik had op een zondag een klacht en compliment ingestuurd, en kreeg maandag reactie. Dat ging onverwacht snel.

4. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    De Ultimate lijn wel. Werd de vorige keer zelfs op de vingers getikt dat ik geen normale klacht meer mag indienen maar alles vis hun moet laten lopen.

Over het algemeen zijn de compensaties wel hoger bij de normale klantenservice voor mijn gevoel :) Of misschien denken ze die heeft al genoeg Miles…

Al hebben ze wel een keer een pak voor een trouwerij geregeld bij de PA toen mijn koffer vertraagd was!

5. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb eind mei een tripje naar Dubai geboekt met Miles. Heen in La Premiere - terug in economy… :cool:

175.000 miles voor de heenreis vond ik best een redelijke prijs. Ik heb een overstap van 5 uur op Parijs om de first class lounge te proberen (champagnes, eten, Spa) en krijg op Schiphol ook de VIP service!

Eerste keer First Class ben heel benieuwd!

Bijgevoegde bestanden:

SvnKngs, Escape, Ambtenaruh en 13 anderen vinden dit leuk.
  6. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Ja je kunt hun zelfs gewoon mailen of bellen ipv dat vervelend formulier.

7. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Cool! Ga eind september twee vluchten in LaP maken, waaronder deze naar DXB. Al aardig wat tripjes in F gemaakt maar velen vinden LaP de beste. Ben benieuwd! Ook een lange layover in Parijs.

En grappig: ik heb ook 1L gekozen op deze vlucht naar DXB, omdat de zonsondergang waarschijnlijk mooier is in 1L dan in 1A.

Veel plezier alvast!

Daan3, Urbanjazz, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Je uitzicht op DXB is ook beter als je rechts zit. Het is al wel donker als je aankomt maar die lampjes blijven indrukwekkend.

Amsterdam vindt dit leuk.
  9. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik kan wel weer janken :mad:

Bijgevoegde bestanden:

10. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zie dat vluchten naar LAX in miles vaak goedkoper zijn in La premiere (390.000 miles) dan in in business met klm voor 409.000 miles. Waarbij dat laatste natuurlijk belachelijk veel is.

Amsterdam en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Wat was er gebeurd?

12. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    La P is te vinden voor 230k vanaf CDG.....

13. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Een kleine snelle vraag. Vorig jaar hebben wij onze KLM-vlucht naar Amerika geannuleerd in ruil voor een Voucher. Nu willen wij een reis boeken met onze voucher en staat bij de boekingsvoorwaarden dat er geannuleerd kan worden in ruil voor een niet-restitueerbare voucher. Geldt dit ook wanneer ik de vlucht boek met mijn voucher? Ofwel ik krijg een nieuwe voucher bij annulering, ondanks dat ik mijn vlucht heb geboekt met een voucher?

Iemand die hier het antwoord op weet? In de voorwaarden kan ik hier niks over terugvinden.

14. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Je krijgt weer een nieuwe voucher.

15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De nieuwe voucher is dan ook weer 1 jaar geldig.

16. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Oke, bedankt voor de snelle reacties. Vanmiddag 1,5 uur met twee KLM medewerkers met als eindstand dat de èèn zegt dat ik een voucher krijg en de ander zegt dat ik me geld dan kwijt ben….

Dan maar de hulp inschakelen van jullie expertise ;)

Update: Net nogmaals met KLM gesproken met de opmerkingen van jullie in mijn achterhoofd. De medewerker geeft aan dat, wanneer ik een vlucht boek met mijn voucher, ik geen nieuwe voucher kan krijgen bij annulering...

@Carel1 en @RobertFB Hebben jullie zelf ervaren dat je weer kan annuleren na een boeking met een voucher?

Vind het allemaal erg onduidelijk, mede doordat KLM ook niet kan verwijzen naar de voorwaarden (die zijn er waarschijnlijk niet)...

Laatst bewerkt: 15 apr 2022
  17. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb wel vaker geannuleerde vluchten waarvan ik een voucher kreeg opnieuw geboekt, en enkele daarvan heb ik daarna weer moeten annuleren door aanpassingen in reisplannen.
    In alle gevallen kreeg ik dan weer een voucher, de geldigheid zal ongetwijfeld een jaar geweest zijn, maar gezien mijn boekingspatroon zijn ze binnen een maand wel gebruikt.

18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb een maand geleden vluchten geboekt en daarvoor vouchers van vouchers gebruikt. Dat ging zonder problemen.

19. bob84

bob84 Newbie

Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb ongeveer 190k Miles, mijn vriendin ongeveer 160k Miles.
    We willen graag een reis met onze zoon boeken. Zijn er tips om de Miles goed te besteden?
    We gaan in augustus met KLM naar Thailand (ec), wellicht mogelijkheden voor een upgrade? Zie op de website geen opties.

20. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    De beste value-for-miles is in principe altijd van huis uit een business class ticket boeken, er zijn uitzonderingen als je bijvoorbeeld last-minute een enkeltje binnen Europa nodig hebt, kan dat weleens gunstig uitpakken.

De vanaf prijzen (enkele reis) bij KLM zijn als volgt:

Eco: 36k pp
    Premium Economy (vlieg je dus met AF via CDG): 81.5k pp
    Business: 90k pp

Zolang Thailand niet in de promo awards zit, kun je dus alleen eco vliegen met deze hoeveelheid miles. (mocht je zoon jonger dan 12 zijn krijg je 25% korting op zijn awardticket)

Wel zou ik altijd even kijken naar het boeken van twee enkeltjes, mochten 1 of meerdere mensen alleen met handbagage (kunnen) reizen, loont het vaak om bijvoorbeeld de terugreis als BKK-AMS-PRG te boeken en dan op AMS uit te stappen (mits je dus geen koffer hebt of een nachtelijke overstap of overstap van meer dan 24u), dat drukt de prijs in miles vaak iets.

Deel Deze Pagina