Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb nu ook al foutmeldingen op de website als ik een retour wil zoeken/boeken. enkele reis werkt prima.

2. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik kreeg vrijdag, 01-04 een mail van KLM dat mijn vlucht van 14-04 AMS-BCN geannuleerd is.

1. Dit is minder dan 14 dagen, kan dat zo maar?
    2. Snel gekeken wat de mogelijkheden zijn, een vlucht via CDG gevonden. Deze via de plat lijn laten boeken. Eerst kon hij hem niet vinden :confused:, maar uiteindelijk toch geboekt. Nu zie ik op de seatmap heeft veel plaatsen die ik niet kan reserveren, zowel op AMS-CDG als ook op CDG-BCN. Dit is de 1e keer dat ik dat zie, komt dat vaker voor?

3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Annuleren kan op elk moment door de airline, echter het moment bepaald of er een vergoeding moet worden betaald. Tot 14 dagen kan jij enkel van je reis afzien, dan krijg je geld terug, maar je hebt geen recht op compensatie als je eerder of later vertrekt danwel aankomt. Vanaf 14 dagen heb je recht als het alternatief 2 uur eerder vertrek of 4 uur later aankomt, bij 7 dagen voor vertrek bij 1 uur eerder vertrek en 2 uur later geplande aankomst.

En dar bij AF veel zitplaatsen geblokt zijn klopt, die komen bij het inchecken beschikbaar, maar als de vlucht niet vol zit dan voorin niet allemaal…

ErwinLansing en westi vinden dit leuk.
  4. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Kwam om 11.00 op MCO. Sta nu, 13.00, halverwege de Skyprio rij. Dan is Schiphol zo erg nog niet.

En security schijnt ook 120 minuten te zijn.

Ready2Board vindt dit leuk.
  5. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Heeft er iemand wel eens de KLM route naar Istanbul gevlogen? Hoe is de service daar in BC? Is dat vanwege de langere vlucht een warme maaltijd of gewoon de salade?

En krijg je op deze route ook een huisje of krijg je dat alleen naar Tel Aviv?

6. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je krijgt helaas geen huisje, naar Tel Aviv overigens ook niet meer.

7. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Met de grootgebruikers op het forum valt het nog wel mee, maar voor mij een mijlpaal :) Voor het eerste 1000XP over

Bijgevoegde bestanden:

8. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het huisje krijg je niet. Je krijgt wel een warme handdoek, maar verder is het gewoon Europe Business Klasse met een salade.
    Ik vlieg die route 1 of 2 x per maand, dan wel economy, en de vlucht met mijn vrienden van Turkish van Istanbul naar Antalya (die ik af en toe neem) is qua catering in economy beter dan KLM...
    Neemt niet weg dat door loungetoegang en plaatsen in EC met meestal wel een stoel vrij naast me de vlucht prima te doen is, verwacht er niet teveel van.

KLM vliegt deze route overigens vooral met een 737-900 of met de nieuwere 737-800 toestellen waardoor er wat meer bagageruimte is, want dat is wel noodzakelijk voor deze route, want een downsize van een 737-900 naar een 737-800 oude stijl vlak voor vertrek is gegarandeerde vertraging omdat de handbagage simpelweg niet past.

jphorn en ErwinLansing vinden dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Wat is eigenlijk je reden om deze route toch met KLM te vliegen? Ik vraag dit omdat ik dit ook nog zo'n vier keer naar IST moet boeken. Hoewel ik Platinum ben bij Flying Blue en dus een gratis EC stoel kan kiezen blijf ik eigenlijk weinig redenen zien om KL boven TK te verkiezen. Widebody, prima catering, IFE, meerdere vluchten per dag, etc.

Wellicht zie ik iets over het hoofd, vandaar dat ik het vraag.

10. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    De hoofdreden, bij irregular ops us KLM qua service en mogelijkheden zoveel beter dan TK.
    En DAT heb ik nodig, daarnaast doe ik alles in principe met KLM of Air France.

Dat gezegd hebbende in Toerkei doe ik alles met TK en als het zo uitkomt wil ik nog wel eens een TK vlucht naar Dusseldorf boeken.

Want bij irregular ops dan is de ervaring dat je beter zelf iets kan boeken omdat je anders, ook al ben je gold, gewoon ergens niet weg komt.

11. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Ah ja helder! Is inderdaad een heel geldig argument, vooral als je onder enige tijdsdruk reist.

12. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Voor diegene die de voorpagina niet in de gaten houden, "Tijdelijk 40 XP voor €299 met Air France Discount Passes" (aanbieding is t/m vandaag)

Zelf direct gebruik van gemaakt, hikte hier al een tijdje tegenaan. Die 40XP in de reserve komen mij volgende periode goed van (discount *ba dum patsj*) pas voor de herkwalificatie :)

13. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Die KLM PA e-mail optie lijkt een beetje op de KLM Whatsapp. De eerste mail werd na 5 werkdagen beantwoord (voor een vlucht die inmiddels achter de rug was). De tweede mail wacht nu al 4 werkdagen.

Geef dan die optie niet....

14. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Werkelijk? Ik kreeg vanochtend binnen 20 minuten een reactie met een vluchtvoorstel. Vorige week duurde het iets langer, een kleine twee uur, toen betrof het een annulering en terugbetaling...

Tot dusver ben ik erg tevreden over de PA dienstverlening.

15. Hailstorm

Hailstorm Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Voor iedereen waarbij het niet lukt om Miles over te boeken binnen de Flying Blue Family; via airfrance.com werkt het wél...

RobertFB en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  16. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    405
    Trofeepunten:
    308
    Deze promotie is nu geldig tot 14 april 2022.

theflyingrobman vindt dit leuk.
  17. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Ik heb niks te klagen. Ze kennen me al helemaal en stellen “persoonlijke” vragen. Gaan echt de extra mile! Vorige jaar was er soms een dagje vertraging, net na lockdowns toen alles weer begon aan te trekken.
    Heb de nieuwelingen “gedrild” met wat super irritante vragen en boekingen. Dus die zijn nu ook up to speed :D

Carel1, jphorn, Ambtenaruh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Kreeg gisteren een e-mail nadat ik met Personal Assistance gebeld had 2x op dezelfde dag.
    Of ik de Ultimate Service Lijn wilde beoordelen :confused:

1 persoon was zeker van PA. De andere ben ik niet zeker van, misschien bij drukte doorverbonden?
    Hoop niet dat PA stopt en alleen nog Ulti’s dit soort service krijgen bij KLM :(

Carel1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  19. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Dankje! Het werkt!

Hailstorm vindt dit leuk.
  20. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    PA & Ultimate Team zijn precies dezelfde mensen ;)

jphorn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina