Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Dat klopt en ik las dat ze de 787-serie als eerste deze zomer gaan aanpassen.

Nu wilde ik in november een reis naar AUA boeken en zag dat ze vanaf 30 oktober opeens met de 787-10 vliegen. Tot die datum wordt er als altijd met de 777 gevlogen.

Helaas is dan Economy Premium nog niet beschikbaar... Ben ook benieuwd wat de prijs dan wordt voor Platinum-leden.

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Premium Economy zal exact hetzelfde kosten voor Platinum leden als voor Explorers, in tegenstelling tot Economy Comfort.

Wat je wel vaak ziet is dat in de overgangsfase de stoelen als Eco Comfort verkocht worden, met Eco service. Dan zijn ze wel gratis voor Platinum leden uiteraard. Daar hoop ik dus een beetje op, maar heb tot op heden geen seatmap kunnen ontdekken met aangepaste configuratie.

3. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Werkt hier ook vlekkeloos en ben zowaar meteen gepromoveerd tot family manager :)
    upload_2022-3-30_19-16-5.png

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Nou inerdaad, ik boek gewoon die rij 11 als Platinum en betaal er niks extra's voor.
    Ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen...;)

5. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Op mijn recente vluchten uitgebreid gesproken met de crew. Behoudens dat de triples als eerste omgebouwd gaan worden weten ze formeel nog niks. Niet eens hoe het nieuwe product eruit komt te zien - dit alles om lekken via social media te voorkomen. Volgens de crew die ik sprak was het niet eens zeker of Eco Comfort nog wel als product blijft... De nieuwe BC voor de triples gaat een soortgelijke stoel als de 789-78X worden.

Blijft allemaal gespeculeer, maar we horen binnenkort meer via officiële kanalen.

Ruut vindt dit leuk.
  6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Volgens mij las ik het op Luchtvaartnieuws.
    Eerst worden de 787's omgebouwd (deze zomer) en daarna volgen de 777's...

Dat het personeel nog niet op de hoogte is daar kijk ik eigenlijk niet meer van op:confused:

7. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Hmmm... nog even over de Flying Blue Family. Wees voorzichtig met het overboeken van de miles als je nog niet van plan ben een reward ticket te boeken. In de FAQ staat namelijk dit: "After each transfer, all Flying Blue Family Miles will be valid for two years."

michiel1, lloydje33, MichaelNight en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Hoor net via twittert van cabin crew dat het ingaat per augustus.

9. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Een (groot) voordeel voor mij is dat ik, als FB Platinum, een reward ticket boek voor een gezinslid deze persoon ook de FB platinum voordelen geniet tijdens de reis.
    Ik heb het nergens gelezen maar neem aan dat deze voorwaarden ook blijven gelden met een Family Account?

10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Dat geldt toch voor alle miles? En bij nieuwe vluchten verleng je dat weer.

11. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Weer een pareltje van een afschrijving van KLM op mijn Amex account. Ticket gedeeltelijk met vouchers betaald. Restbedrag was 516 euro en dat ziet er dus zo uit.
    Als ik dan moet annuleren moet het weer naar 'backoffice' omdat de ticketprijs niet meer duidelijk was. Begrijp wel waarom :cool:

upload_2022-3-31_19-6-52.png

Urbanjazz, Amsterdam, Ruut en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bij de transfer vanwege amex partner was dit ook zo
    Zo'n regel staat ook bij de transfermogelijkheid partnerkaart FB amex. Dat vind ik via die weg op zich ook raar want daar heb je dankzij FB amex toch ook die miles permanent?

En die keren dat ik transfer heb gedaan via Amex heb ik nooit een speciaal asteriskje bij die miles gezien met de vermelding dat dit "transfermiles" zijn en precies alleen deze miles 2 jaar geldig.

Bij AH/Shell Airmiles zie je op je account echt een datum staan per milesgroepje maar bij FB niet.

ik heb echter wel ooit begrepen dat deze regel een middel is om te voorkomen dat je onder die 2 jaar uit kan komen via het switchen tussen accounts. In die gevallen dat je 2 jaar niets koopt via amex of niet vliegt..

Toch zal ik voor de zekerheid pas die family account miles toevoegen als ik ze ga gebruiken..dat zinnetje "all miles" vertrouw ik niet. Alsof dan in een keer al je miles 2 jaar geldig zijn ondanks dat je nu vliegt of Amex FB hebt..

Carel1 vindt dit leuk.
  13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De nieuwe promo awards zijn bekend:
    Long Haul:
    Atlanta
    Boston
    Houston
    Los Angeles
    San Francisco

Amsterdam en MichaelNight vinden dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Over Premium Economy bij KLM gesproken, ik zit te kijken voor een ticket in november en daar zie ik PE er al tussen staan:
    Uitgevoerd door: KLM, KL0809
    Toestel: Boeing 777-300
    Reisklasse Premium Economy

Deze optie krijg ik overigens alleen als ik met Miles betaal, met cash zit de PE optie er nog niet tussen.

Ruut vindt dit leuk.
  15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Wat is het verschil in miles tussen eco, premium en business?

16. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    36k voor Eco, 124k voor Business en daar komt ie.... 186k voor PE..
    Ik vermoed dat dit weer een typische KLM glitch is. :D

Edit: bij een andere dag is PE en BC hetzelfde, ik vermoed dat er dan weinig mensen PE kiezen boven BC.. ;)
    klm.JPG

Urbanjazz, Amsterdam, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. MaxJ91

MaxJ91 Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Als ik wil zoeken komt er op elke dag te staan dat er geen tarieven beschikbaar zijn. Nog meer mensen last van?

18. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    in de app zie je bij de datum inderdaad niets staan, maar als je even geduld hebt komen ineens de beschikbare vluchten eronder tevoorschijn.

19. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ben echt wel nieuwsgierig naar die PE, en met name hoe hier met OP-Ups wordt omgegaan.

20. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Een dag als vandaag zou prijzig kunnen worden als mevrouw Rintel overstapt naar KLM. Vergoeding bij vertraging NS: u krijgt uw betaalde kaartje terug. Vergoeding bij KLM: 600 euro, hotel, eten etc.

Urbanjazz, Pictor, Menno en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina