Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Het probleem is dat het niet perse gelogen is dat een bepaalde crew in quarantaine moest.
    Wat je dan doet is bekijken welke vlucht je het beste eruit kunt halen en het toestel + bemanning dan op een andere route inzetten.
    En dan kies je uiteraard voor de vlucht waar de minste mensen op zitten of waar je gemakkelijk de mensen op andere vluchten kunt krijgen. Op die manier bespaar je natuurlijk op de operationele kosten als overnachtingen, eten en drinken en eventuele EU Compensatie.

Want het annuleren doet men zo kort voor vertrek ook niet zomaar, want jouw vlucht kan wel een lage loadfactor hebben, de terugkerende vlucht kan wel vol zitten, die mensen moet je ook kwijt kunnen en je bent sowieso verantwoordelijk voor kosten voor accommodatie en dergelijke.

arjen05, Ruut en FlyingFonz vinden dit leuk.
  2. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Maar als je mijn vlucht met beschikbare crew, annuleert om elders gaten op te vullen, ben je wel erg op zoek naar de randjes van "overmacht".

Heb 0 compensatie gekregen voor die 8 uur, omdat "corona". Die gaan ze nog lang gebruiken.

3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Uiteraard probeert KLM dat. Nu zijn mijn ervaringen positief bij de 2 claims dit jaar, maar je zou deze ook aan een commerciële claimtoko kunnen voorleggen dat zij wat doen.
    Heb in het verleden wel eens gebruikgemaakt voor mijn vader en in beide gevallen sputterende de maatschappijen tegen maar tijdens de rechtszaken kreeg de claimtoko wel gelijk.
    Ze vragen wel een flinke commissie, maar zelf ga je zo’n zit niet uithouden. Dat is ook het idee achter een afwijzing schat ik in.

4. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    175 naar New York met AF/Delta vanuit Cdg en 700 in Business. Dat zijn pas deals :) Kreeg ze in app van AF

Bijgevoegde bestanden:

5. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dat zijn toch tarieven voor een enkele reis?

6. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Yes, altijd in AF app. Maar dat is wel de helft dan KLM op dezelfde dagen

7. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Vanuit Parijs naar New York zijn de tarieven meestal lager dan uit AMS idd, ik zie bijna altijd tarieven van iets minder dan 1500€ retour. Zal wel wat meer concurrentie zijn daar? Ook United en La Compagnie zitten zo rond die prijs.

Ik zie ook 351€ voor CDG-SFO, heen direct, terug via AMS. Dat vind ik nog wel een leuke.

8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Dat zijn de promotarieven voor de komende 14 dagen:

https://wwws.airfrance.fr/deals

9. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Ligt het aan mij of zijn de opties om miles te gebruiken bij KLM echt dramatisch verslechterd. Ben aan het zoeken voor business class richting de US en voor een enkele leg vragen ze 600k tot 800k….

10. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Voor dezelfde vluchten ook al eens gekeken bij airfrance?

11. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik kom op 300k per leg, maar dat is natuurlijk nog steeds veel. Pre-Corona lukte het nog voor 120k retour.

Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan de bezetting. Het aantal vluchten is nog niet wat het was, maar het aantal passagiers stijgt wel hard. De laatste maanden zitten de vluchten die ik heb echt ramvol. Op mijn vlucht volgende week naar NY is bijvoorbeeld geen stoel meer over.

Hoop dat het weer wat aantrekkelijker word als we weer naar het normaal aantal vluchten gaan.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ja, het aantal benodigde miles is momenteel echt dramatisch hoog... dus al die miles die Flying Blue nu verkoopt voor alle Amex offers zijn echt hard nodig

13. Mathijstil

Mathijstil Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb FB gebeld voor een eventuele award vlucht met COPA van PTY naar DAV aankomende zomer. De mevrouw kon geen beschikbaarheid vinden (alleen met Delta via USA). Mijn gevoel zegt, dat er of niet goed gezocht is, of dat deze vluchten met COPA niet boekbaar zijn. De FB website geeft aan dat wel met COPA geboekt kan worden op basis van FB punten. Iemand hier ervaring mee?

14. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Een aantal maanden geleden heb ik ook gekeken voor een award vlucht van SCL naar PTY en zag toen ook redelijk voordelige COPA opties. Nu alleen maar dure opties met Delta via ATL. Die COPA vluchten waren dus wel degelijk boekbaar maar blijkbaar nu niet meer.

15. Mathijstil

Mathijstil Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Kon je deze opties 'digitaal' zien, of na bellen bij FB?

16. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Digitaal, heb niet met FB gebeld hierover.

17. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Woensdag naar JFK. Collega wilde op de vlucht mee, dus kijk even naar de ticketprijs: 7035,- :confused: Nu is vlak te voren wel duur, maar zoveel is toch wel opvallend? Ook nog 10+ plekken.

18. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Economy? Misschien op miles dan maar boeken?

19. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Economy is 2000.

Hij gaat maar lekker over Dublin ;)

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  20. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ik keek voor oktober, AMS-JFK, economy was 450 en business 5036. Volledig leeg vooralsnog. CDG-JFK direct was 349 en 1492. Ben niet zo'n overstapper en ook geen fan van CDG, dus AMS-JFK economy geboekt. Maar wat een prijzen business vanaf Schiphol.

Deel Deze Pagina