Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Waarom kan ik rij 6 in het midden niet selecteren? Die hebben tenminste toegang tot gangpad en een normale voetenruimte. In de rest kan ik mijn maat 46 niet kwijt.

Bijgevoegde bestanden:

2. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Geblokkeerd voor babybedje (hangt daar). Je kunt de stoel telefonisch aanvragen.

3. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Maar pas op - je kan de stoel kwijt raken als er iemand met een baby komt

4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Rij 1 (D en G) is toch nog gewoon vrij?

5. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb nog zo’n 58 BlueBiz punten die ik moet gebruiken voordat ik m’n account sluit. Heeft er iemand een goed idee om deze uit te geven aangezien dit te weinig is voor een vlucht?

6. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Koop een extra koffer, of stoelupgrade?

7. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Thanks, maar ben platinum dus dat is niet echt nodig. Upgrade naar business kost altijd nét iets meer.

8. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Wijzig je ticket na het boeken in dezelfde boekingsklasse en betaal met punten :D?

LucW vindt dit leuk.
  9. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Iemand nog een goede tip voor de zomervakantie om voor het minimum aantal miles naar zonnige plek buiten europa te vliegen?

10. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Als je belt kun je vaak met punten en centjes betalen.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Kijk, top! Dit geldt dus ook voor BlueBiz punten? En bel je in zo’n geval met BlueBiz of de PSL?

12. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Zo vervelend. Laatste tijd elke keer als ik een stoel heb gekozen, en wil hem daarna wijzigen, krijg ik dit scherm in zowel de AF als KL app.

Online lukt ook niet want dat 'pijltje' dat je op stoel selectie kan klikken is er niet en je komt dus niet op de seat map. Als ik KLM bel om mijn stoel te wijzigen lukt dat natuurlijk wel, en daarna kan ik opeens wel weer de seatmap in. Maar als ik dan mijn stoel wijzig, begint het riedeltje weer vooraan. Inmiddels meer dan 24 uur geleden en zie nog steeds bovenstaande. Zou dit een nieuwe manier zijn om te voorkomen dat je dus elke x van stoel wisselt (wat ik doe als ik zie dat er iemand is bijgekomen naast me) of puur een glitch?

Ruut vindt dit leuk.
  13. Wouterf84

Wouterf84 Newbie

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Hallo allemaal.
    Twee weken terug ging ik naar Berlijn. Mijn KLM vlucht werd ongeveer 36 uur van te voren geannuleerd en ik werd omgeboekt naar een ander vlucht. Door de annulering wilde ik beroep doen op de EU regulation 261/2004. Deze is afgewezen, met de volgende reden:

"As per our records, the aforementioned flight was cancelled due to crew reasons caused by health and safety reasons as a consequence of Covid-19."

Dit valt natuurlijk nooit te controleren, en je kan natuurlijk alles boeken onder covid-19. Daarnaast is er ook een stand-by crew die voor dit soort zaken juist zou invallen (maar daar is dus geen gebruik van gemaakt). Een paar dagen voor vertrek wilde ik een stoel selecteren en zag dat het al erg rustig was. Dus ik vermoed eigenlijk dat er gewoon te weinig passagiers waren en om die reden de vlucht annuleren (wat wel eens vaker gebeurd).

Ik ben niet akkoord gegaan met deze afwijzing.
    Maar komt jullie dit bekend voor? Overigens ook vreemd dat het in het Engels is ipv Nederlands, maar dat terzijde.

14. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Ook ik heb regelmatig dit probleem, maar mijn Samsung (Android) tablet biedt uitkomst, kan ik daar de seatmap zien, en voilà, daarna kan het ook weer in de iphone.
    Ik denk niet dat het om te voorkomen is dat je van je stoel wisselt, want ik doe dat regelmatig, ook kort voor vertrek, en dat gaat ook zonder problemen.
    Wel zijn er luchthavens, Istanbul bijvoorbeeld, waar je zo ongeveer 50 minuten voor vertrek niets kan wijzigen.

15. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Ik vlieg vanavond met KLM terug vanaf Bordeaux naar München en heb 10 flessen wijn mee om in te checken. Qua gewicht past het precies (had een lege koffer mee op de heenreis) en ik kon ook nergens een regel vinden dat er een limiet aan het aantal flessen zit (in de VS is het 5 liter, maar voor Europa niks). Heeft er iemand ervaring met of ze hier in de praktijk ook niet moeilijk over doen?

16. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Bij terugreizen vanuit een EU-land naar NL geldt een maximum van 90 liter wijn, waarvan maximaal 60 liter mousserend.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bagage/content/drank-meenemen-naar-nederland

arjen05 vindt dit leuk.
  17. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
  18. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Zolang het maar past en je bagage niet te zwaar is zou dat geen probleem moeten zijn.

Hoop vooral dat ze heel aankomen, want er wordt aardig gesmeten met die koffers!

19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Niet zo'n probleem, alleen KLM heeft / verstrekt geen 'breekbaar/fragile' labels voor ruimbagage, dus enige risico is breuk. Even aangenomen dat je binnen de EU vliegt, want de route die je beschrijft is geen KLM-route.

20. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Het mag, maar breekbaar spul, enkele flessen goed in kleding gewikkeld zou ik nog wel aandurven, maar als je wel eens rechts in het toestel zit en ziet hoe men met de koffers omgaat... Je kan zelf nog zo voorzichtig zijn, het van de bagageband op de bagagekar na het incheckproces, het laden aan boord, het halen van boord en vervolgens op de bagageband op de eindbestemming zijn al 4 risicomomenten, en als je ook nog moet overstappen komen daar nog 2 risicomomenten bij....

Deel Deze Pagina