Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Voor mijn reis deze maand AMS <> GRU was zowel voor de heen als terugreis enkel de Wi-Fi gratis voor één uur, daarna hield het er automatisch mee op.

2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    De KLM bot moet nog veel leren. :D

Urbanjazz, FlyingFonz, BartF en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Heeft overigens de hele longhaul vloot nu wifi aan boord? Het ergens gelezen dat dit in 2022 het geval zou zijn maar laatste paar keer zat ik steeds in een 773 waar nog geen wifi was geïnstalleerd.

Edit:
    Ze hebben nog een maand de tijd dus..
    KLM biedt al wifi aan aan boord van de Boeing 787- en Airbus A330-vloot en is bezig met het inbouwen ervan bij de Boeing 777-toestellen. Op dit moment is 81 procent van de intercontinentale vloot voorzien van internet. In het eerste kwartaal van 2022 hebben passagiers aan boord van alle intercontinentale vliegtuigen naar verwachting toegang tot internet.

4. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben echt een ouwe lul met dat Wifi. Vond het heerlijk zonder. Intercontinentaal vlieg ik altijd Business. Dan had ik 6-11 uur voor mijzelf. Ik kon al mijn mail die in de inbox stond wegwerken, rustig filmpjes kijken op de IFE en mocht het aanbod mij niet bevallen, pakte ik mijn iPad waar ik mijn favoriete series op had gedownloadt. Heerlijk rustig.

Nu krijg ik appjes van mijn vrouw dat ik mijn schoenen midden in de kamer heb laten staan :rolleyes:

En nee, je HOEFT het niet te gebruiken. En Ja, ik snap dat ze het doen, zeker in economy is het mooi tijdverdrijf.

Urbanjazz, JosEnrafNonius en MoonJ vinden dit leuk.
  5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Je mail wegwerken zonder Wi-Fi? HOW? :p

6. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk old school. Hij print ze allemaal uit voor vertrek, leest ze door en gooit de papiertjes weg

Urbanjazz, MoonJ, rickbeerendonk en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Het wegwerken lukt toch prima :) Als ik klaar ben, staan er ~20 in de Outbox te wachten. Zodra geland, gaan die er uit.

Heerlijk, een compleet lege inbox, zolang het duurt.

Urbanjazz, MoonJ en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Weet je wat ook drama is als je geen wifi hebt? Een dag voor je vlucht een nieuwe telefoon kopen en vergeten je spotify lijsten te downloaden:mad:

Urbanjazz, MilesHunter en MoonJ vinden dit leuk.
  9. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Hier ook. Echter kon je alleen een messaging pas kopen en geen zwaardere bundels, dus wellicht hebben ze het zo gedaan ter compensatie.

10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    In principe is de WIFI messaging pass bij KLM maar 1 uur geldig, maar niets weerhoud je ervan om deze, ook al is het op hetzelfde device, nog een keer te activeren.
    Bij Air France is dat beter, daar is deze standaard gewoon de hele vlucht, en waar KLM het doet met de verwachte aankomsttijd, doet Air France tenminste een kaartje met waar je bent en aantal kilometers. (Alleen de verwachte aankomsttijd dan weer niet).

Er moet worden gezegd dat het een charme had dat je onbereikbaar was, ik heb nog lopen backpacken in Australasia en dat het contact met het thuisfront een internetcafé was.
    Tegenwoordig kan ik middenin een woestijn voor een Pyramide in Egypte een whatsapp met foto sturen, mijn vlucht omboeken en een collega in Nederland helpen iets te regelen....

Amsterdam en Ruut vinden dit leuk.
  11. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Dat verschilt dus tegenwoordig per vlucht. Zie onderstaande voorbeelden van verschillende vluchten afgelopen week

B89916FB-0520-4D6C-BAE9-CB2FD974ABEF.png CE8EE43B-4D2B-4795-8592-A8F98DF00407.png

12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Serieus, jij backpacken?

Ozzietukker en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb de tijd nog meegemaakt dat de enige mogelijkheid bellen was. Dat deed je niet te vaak, want dat kostte een vermogen. Een paar minuten bellen uit de VS was duurder dan nu een high speed internet abonnement van een maand.

Amsterdam en Urbanjazz vinden dit leuk.
  14. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    haha, can relate.. ik gebruik Spotify altijd offline en soms zijn je gedownloade lijsten dan toch niet beschikbaar, je moet af en toe online zijn ..

15. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Misschien een gekke vraag maar ik neem sinds lange tijd mijn vrouw weer mee op reis en krijg het natte gevoel dat ze als gast niet meer mee kan in de KLM schengen lounge? Kom bij het boeken ineens een keuze tegen " lounge access 40 euro". Ik Platinum zij niets. Iemand?

16. FlyBlue

FlyBlue Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    13
    Dat is geen enkel probleem. Afgelopen zaterdag heb ik m'n dochter (Explorer) nog meegenomen.

17. FlyBlue

FlyBlue Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    13
    Website Flying blue:
    Hopelijk gaat er toch nog iets komen :confused:

18. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Dat staat los van jouw lounge toegang. Op het moment dat je zo toegang voor haar koopt, heb jij alsnog de mogelijkheid een extra gaat mee te nemen.

Kort gezegd: je hoeft geen toegang te kopen en kan haar als plat gewoon gratis meenemen.

19. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb zelfs tijdens het backpacken nog gebruikt gemaakt van poste restante. Geweldig om onder andere op het postkantoor in Bangkok een kerstpakket en brieven op te halen. Op naam zoeken in alle bakken.

Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Vroegâh. Nu niet meer, dat ben ik wel ontgroeid, hoewel een beetje budgetminded ben ik nog wel. Dit is trouwens wel de reden geweest om te kijken wat de mogelijkheden zijn om hier werk van te maken, waar het voor mij wel duidelijk was dat het vanuit Nederland moest, want hoe graag ik ook in het buitenland ben, thuiskomen is voor mij uiteindelijk toch Nederland.

theflyingrobman en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina