Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Nou ik niet..mijn internationale werk stond 2 jaar lang nagenoeg stil (Irish dance optredens en mijn reguliere baan..). Ben wel blij daarom met statusbehoud voor als ik weer kan optreden...

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Het was niet voor niets zo rustig op de luchthavens natuurlijk.
    Dus statusbehoud is voor sommigen inderdaad noodzakelijk, zeker ook omdat het advies van de overheid was om op veel bestemmingen alleen noodzakelijke reizen te maken dus dubbele xp of niet, niet iedereen kon daar gebruik van maken.

Ik overigens wel, werk was drukker dan ooit, op de eerste 7 weken in 2020 na… en hoewel veel vluchten werkgerelateerd, niet allemaal natuurlijk, want het reizen leek ingewikkeld, zo was de beeldvorming, maar het viel allemaal mee.

3. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Blijf ik erbij dat het een beetje lullig is voor mensen die wel 300XP halen (zoals ik :D ). Vorig jaar 300XP gehaald en dit jaar waarschijnlijk weer. De vorige 300XP zijn gewoon afgeschreven, mochten ze verlengen, gebeurt dat dus weer.

Kan je wel 50% bonus geven, maar die ben ik dus ook kwijt. Terwijl mijn vrouw sinds 2020 niet meer echt gevlogen heeft en volgende maand voor de 3de keer Platinum verlengd krijgt. Ook als je bijvoorbeeld AMEX FB hebt, gooi je elk jaar 60XP weg als je rond of onder die 300XP zit.

Ik lig er verder niet wakker van. Mijn perk is dat ik wel gewoon lekker op weg ben, maar ze hebben er wel iets beter over na moeten denken.

Ja grappig hè. Mensen denken dat het heel moeilijk was (of nog is). Terwijl het voor de meeste landen alleen betekende dat je een PLF moest invullen. Verder was het reizen als normaal. Eigenlijk alleen de eerste 2 maanden van de lockdown waren lastig, daarna ging het prima.

4. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Er waren ook testverplichtingen. Maar dat was in veel landen beter en goedkoper geregeld als hier. Maar dat is wel een drempel natuurlijk.

Meer dan 100 testen negatief verder en ik geloof er niet meer in dat ik vatbaar ben, de hele week met een achteraf besmette collega samen gewerkt zonder maatregelen en nog geen symptomen of positieve test…

5. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Heeft iemand ervaring met deze kaart? Kreeg een advertentie op Instagram maar echt nog nooit van gehoord!

Bijgevoegde bestanden:

6. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Lijkt een corporate card oplossing voor de zakelijke markt. Hebben ook een tankpas achtig iets. Ik ken het verder ook niet, is een Frans bedrijf met een Belgische licentie. Soort Amex concurrent want hebben ook verzekeringen etc maar met een VISA card.

7. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ziet er wel interessant uit, 1 FB punt per euro en een goede dekking. Handig voor bij de Sligro ed.

8. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Klopt - is een company card met systeem waarbij medewerkers makkelijk hun onkosten kunnen declareren. Er zijn drie versies
    - Mooncard Mobility, een soort tank kaart. Kost € 7.90 per maand per werknemer en levert 5 FB miles per €10 uitgegeven
    - Mooncard Corporate kost € 19.90 per maand. 7.000 welcome FB miles en 10 FB miles per €10 uitgegeven - inclusief verzekering
    - Mooncard X kost € 49.90 per maand. 21.000 welcome FB miles en 15 FB miles per €10 uitgegeven - inclusief verzekering, concierge service en "member benefits"

lloydje33 vindt dit leuk.
  9. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Is het dan inclusief Huurauto verzekering? Da's 1 van de mooie perks van FB Amex Corporate. Die kost maar iets van 120,- per jaar en dekt meteen alle huurauto's.

10. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Kun je het ook als ZZP’er aanvragen? Of echt alleen voor grotere bedrijven? Als dat 1e zo is dan best interessant want in heb nu alleen Amex en grijp dan soms mis!

11. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Lijkt het wel op, echter moet je ook hun service afnemen en dan kom je afhankelijk van de kaart op 50-80 euro per maand. Huurauto dekking is het vergoeden van het eigen risico,
    upload_2022-2-20_20-57-29.png

12. RickFlyer

RickFlyer Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Voor de goede orde is de reden niet gelegen in de zogenaamde versoepelingen voor reizen buiten de EU, maar vanwege het feit dat de eindbestemming DUS is en derhalve de Duitse regels gelden. Ook als de reisadviezen veranderen blijft de testplicht bestaan voor iedereen uit een gebied buiten de EU/Schengen.

13. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Nu nog wel, maar daar zullen we snel vanaf zijn.
    Want alle landen om ons heen laten die test verplichting voor gevaccineerden vallen, daar is fijntjes op gewezen en hoewel d66 niet wil, daardoor is de testplicht er juist, gaat men toch overstag in verband met nog meer onnodige schade bij de Nederlandse reisbranche.

14. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Ik hoop het ook, maar ben er minder zeker van. Er heerst nogal een negatief sentiment rondom internationaal reizen en de testverplichting wordt vooral als een luxeprobleem ‘van onnodige pretreisjes’ gezien. Daarom is het een makkelijke manier voor de regering om nog ergens daadkracht uit te stralen zonder teveel tegengas. Ondanks dat het 0,0 helpt.

lloydje33, MoonJ, michiel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Zojuist kwam de stewardess even naar mij toe (als enige). Bedankte me voor m’n loyaliteit. Verontschuldigingen voor de catering (gebrek aan). Ze hebben alleen water koffie/thee en een mars/snicker/granola bar op deze 3 uur durende vlucht. Bevoorrading kon niet vanwege de wind (die liften zijn dan minder safe).
    Of ze iets kon betekenen, of ik geen hinder had ondervonden met reizen nr Schiphol, of ze bij boarden als iets hadden gezegd over de andere catering.

Ze doen het niet heel vaak binnen de EU zo’n praatje maken. Maar als ze het doen, doen ze het goed.

FlyingFonz, lloydje33, MoonJ en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik zit weer vol spanning. Morgen vliegen met vrouw en 2 kinderen (<10 jaar). Dus Upload@Home gedaan:

Heb hem nu de 5de keer ingediend en steeds verdwijnen er weer BP's en het totaal wat ik wel krijg veranderd ook:

• Eerste keer 2 van de 4
    • Tweede keer 3 van de 4

Dus ik dacht, nog 1x en we zijn klaar. Doch:

• Derde keer 1 van de 4 (ik)
    • Vierde keer 1 van de 4 (mijn vrouw)

Benieuwd wat de KLM de vijfde keer besluit te doen. Een ding moet je ze wel meegeven: De falen wel lekker snel. De eerste 4 foute waren binnen het uur binnen.

Bijgevoegde bestanden:

17. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Het is uiteindelijk 7x geworden. 7x hetzelfde opgestuurd, maar nu 4 BP's :eek:

Bijgevoegde bestanden:

18. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Dat negatief sentiment wordt inderdaad vanuit een bepaalde hoek gebracht. Feit is dat internationaal reizen, ook tijdens lockdown gewoon mogelijk was.
    Alle landen om ons heen gaan uit van de vaccinatie, er is vandaag zelfs een oproep vanuit de diverse branches, iets wat de regering niet kan negeren omdat er nogal wat economische gevolgen aan hangen.

En wat nog belangrijker is voor een regering, is dat maatregelen ook worden gerespecteerd, als men keihard kiest om te vertrekken vanuit Duitse of Belgische luchthavens, wat men toch al doet, maar door een testverplichting enkel in Nederland nog meer, dan is dat economisch niet zo verstandig, zeker ook als de regering zich niet meer kan verschuilen achter Europese regels die een andere richting in gaan.

Het is allemaal niet zo lastig, op zeer korte termijn gaat dit aangekondigd worden.

Bosbewoner, FlyingFonz, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand waar je de wereldwijd aangesloten lounges vind voor SkyTeam? Vroeger was er altijd een optie op op de site van zowel KLM of SkyTeam een airport in te vullen en weergaven ze de lounge opties, maar lijkt nu niet meer te kunnen:

https://www.skyteam.com/en/lounges/lounge-finder

20. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Jawel, met die link maar op je telefoon is het een beetje stom. Je moet linksonderin op het knopje Lounges drukken. Het knopje zie je alleen als je helemaal naar boven gescrolt bent

MoonJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina