Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Het gaat sinds dit jaar perfect. Op de valreep voor het weer wordt afgeschaft.

2. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Ik moest een week of wat terug nog langs de incheckbalie voor documenten check, maar kreeg toen ook al de boardingpass voor de terugweg (die ruim 40 uur later was). "Dat scheelt dan weer wat gedoe voor u op de luchthaven". Vond ik ook een duimpje waard.

Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  3. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Heenweg naar Praag waar geen Upload@Home voor was, kreeg ik gelijk bij inchecken mijn boarding pass in de app. Terug, waarvoor ik Upload@Home had gebruikt, kreeg ik dat natuurlijk niet en kon ik alsnog langs de balie gaan. Toch lekker dat SkyPriority want de rij was aardig lang!

Maar ook wat positiefs over KLM. Op 5 Februari een vlucht geboekt en deze op 6 Februari gecanceld voor een voucher. Deze voucher op 7 februari gekregen en gelijk een request ingediend voor een refund, welke op 9 Februari binnen was. Erg netjes en snel.

lloydje33, BartF, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    Op 14 februari 1e vlucht van DUS richting DBX geannuleerd :( nadat we al waren ingecheckt.

Gebeld met Plat lijn en gezegd dat we zelf naar AMS gaan de voor 2e vlucht. Geen probleem gelukkig. AMS is voor ons iets verder weg dan DUS. Claim ingediend voor de geannuleerde vlucht en voor de ontbrekende XP’s van de originele boeking..

Ff afwachten hoe die claim afloopt..

Carel1 vindt dit leuk.
  5. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Via een formulier kan dat een paar weken duren, via de Platinumlijn regelen ze het direct.

MilesHunter vindt dit leuk.
  6. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    Ik vul eea netjes in via de site en vervolgens stuur ik het door naar de PA’s. Die reageren over het algemeen snel en regelen het dan ook voor me.

7. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Het Flying Blue business model is wel heel bijzonder: als ik zonder bonus FB miles koop betaal ik 715 euro voor 26.000 miles. En wat lees ik op deze website? Als ik een ticket naar New York koop bespaar ik 119 euro als ik 26.400 miles inlever.... Hoe lang kan je mensen nog voor de gek houden?

Carel1 vindt dit leuk.
  8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    En als je dat ticket naar New York koopt voor 650 euro, is de kans groot dat degene naast je 950 euro betaald heeft, en degene daarnaast 375 euro.

MoonJ, lloydje33, DirkOnTour en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Volgens mij pretendeert fb ook helemaal niet dat het een even Exchange is hoor. Sommige Uit vluchten kan je veel betere value halen dan andere vluchten. fB is geen liefdadigheid, ze hebben een winstgevend businessmodel. Ze houden s hi dus niemand voor de gek.
    Als jij 119 euro kan besparen met 26K Miles dan weet je dat het geen goeie deal is. Soms kan/kon je in promo voor 25K een enkeltje business kopen naar dxb, dat is value.

10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Het reisadvies voor veel landen is op groen gegaan. Echter, als je bijvoorbeeld kijkt naar Engeland, dan moet je ondanks de groene kleur, wel een PCR test hebben om weer naar Nederland te komen, ook als je gevaccineerd bent. Benieuwd hoeveel mensen hiermee de mist in gaan.

11. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Geen pcr hoor, antigeentest is voldoende.

12. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Inderdaad, 48 uurs PCR of 24 uurs Antigeen. Maar als je geen booster hebt, moet je ook 7 dagen in Quarantaine als je terugkomt. Dat zijn toch zaken waar je geen rekening mee houdt als je naar een Groen land reist.

13. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    De quarantaineplicht is vervallen. Testplicht vervalt nog niet maar hopelijk 15 maart wel.

14. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Neehoor, die vervalt per de 25e. Granted, dat is over 10 dagen, maar daar zullen toch nog wat mensen verrast worden.

Ik ga nu met mijn gezin terug vanuit Londen over Kopenhagen. Doen we daar nog een dagje. Het gaat mij niet gebeuren dat we 10 dagen in Londen vastzitten na een positieve test. We hebben Corona in huis gehad, maar geen GGD test gedaan. Dan kan je nog weken pech hebben met een postieve test.

15. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    FlyingBlue miles nog verder gedevalueerd? BC tickets boeken met miles lijkt bijna niet meer te doen voor het minimum..
    Bv. Kaapstad heel 2022 maar handvol datums die voor het minimum (135k retour) kunnen.
    Uiteraard komen die paar heel slecht uit..

FlyingFonz vindt dit leuk.
  16. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb echt net met miles geboekt. Voor 4 personen retour naar Aalborg. Tickets waren 1100,- voor 4. Nu 48.000 miles + 40 euro betaald. Vind ik best prima :)

Ready2Board vindt dit leuk.
  17. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Totaal 48k + 40 euro voor 4 personen?

18. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Zat er slechts een beetje naast. 42.000 miles en 58,- voor de 4 personen :)

Bijgevoegde bestanden:

19. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Wellicht zie ik andere prijzen, want 4 personen AMS-Aalborg retour is 84k miles + 219,- bij mij het goedkoopst.

Laatst bewerkt: 16 feb 2022
  20. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Weet niet of het nog verschil maakt dat ik de AF site gebruikt heb?

Deel Deze Pagina