Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Omdat jouw gratis koffer door je status telt als koffer 1, en een tweede koffer (ook voor Explorers) is duurder. Een Explorer heeft echter geen gratis koffer dus betaalt nog de prijs voor de 1ste koffer. Ik vlieg in J naar Colombia volgende maand en daar krijg ik 2 koffers bij (geen 3de omdat 1 van de 3 legs met een non-SkyTeam airline is) en als ik eentje wil bijboeken kost dit €165,- one-way, t.o.v mijn reisgenoot zonder status in Economy die 'maar' €50,- hoeft te betalen. :eek:

Ruut vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Ja ze beginnen natuurlijk bij 2 met tellen idd.
    Maar ik dscht ff een goede daad te doen door voor een vriend maar ff een extra koffer te kopen. Dat mag ie nu mooi zelf doen zoals hierboven ook al wordt gezegt :D

MoonJ vindt dit leuk.
  3. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Hangt er een beetje vanaf hoe Groep 1 heavy zo'n vlucht is. Naar CDG of LCY is de halve kist Skyprio, dus dan heeft het wel zin om dat nog een beetje te verdelen.

4. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Flying Blue nummer uit de boeking halen, koffer toevoegen, Flying Blue nummer toevoegen. Dan betaal je hetzelfde. Of ipv 'light' een 'standard' tarief boeken, dan is de prijs voor de koffer gelijk voor iedereen, ongeacht status.

5. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Silver vorige week links en nu weer rechts. Van KLM/AF krijg je het heen en weer. 49A53EA3-2F94-4623-AC32-F2773CA0214C.jpeg

FlyingDutch, MoonJ en Carel1 vinden dit leuk.
  6. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Vorige week kwam ik vrij laat aanlopen bij de gate en stond er bij het poortje 3 en hoger een kluitje mensen te wachten. Bij poortje 1+2 niemand. Op de poortjes brandde het groene licht en ik dacht dat de 1+2 reizigers al geweest waren dus scande mezelf door het poortje. Bleek het boarden helemaal nog niet te zijn begonnen :(

MilesHunter, Ruut, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    In het kader van inconsistentie:

Ik krijg een mail van KLM over 'belangrijke Covid19 informatie voor uw reis'. Dit gaat over naar Praag. In de mail staat het volgende:

Nu staat op KLM TravelDoc dat als je volledig gevaccineerd bent + booster dit niet hoeft

Ook de website van BiZa ministerie van Tsjechië interpreteer ik het als dat ik uitgezonderd ben op de tests.

Lekker stom dat KLM dan een mail stuurt met dat je écht een test moet doen...

PS: Doet bij jullie flyingblue.com ook niks?

Laatst bewerkt: 6 feb 2022
  8. Rutger

Rutger Silver Tier

Leuk Bevonden:
    191
    Trofeepunten:
    268
    Nee, de FB website doet het hier ook niet.

MoonJ vindt dit leuk.
  9. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    De mail is volgens mij standaard. Als je op de link klikt dan ga je volgens mij naar de klm.aero website waar je de specifieke informatie voor jouw bestemming kan opzoeken.

10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Die mail is wel bestemmingspecifiek qua tekst.
    Wel bijzonder is als ik naar Dusseldorf reis 9 van de 10x de link uitkomt met helaas deze service geldt niet voor uw bestemming.
    Handmatig de link opzoeken werkt dan weer wel.

Mooi systeem wel reizen naar Duitsland om verplichte testen of quarantaine te omzeilen.
    Want de rijksoverheid en hun adviezen hebben niets maar dan ook helemaal niets meer met bestrijding te maken. Leuk om Turkije toe te voegen aan de zeer hoog risicolanden, maar welke risicovolle variant kan je meenemen die hier in Nederland niet is.
    Of is het de bedoeling dat de boostergraaf bij de Turkse inwoners in Nederland wat omhoog te krijgen? Zeg het liever eerlijk dan deze poppenkast.

Ruut vindt dit leuk.
  11. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Het is op dit moment sowieso een chaos met regels. Het ene land schaft het allemaal af terwijl het andere een vaccinatieverplichting doorvoert en strengere eisen stelt aan QR codes.

Omikron is minder ziekmakend, maar een booster wordt wel verplicht om te reizen zonder gedoe.

In Nederland moet je om de haverklap met je QR code zwaaien terwijl hier in Spanje de bars open zijn zonder QR, vol zijn en waar iedereen door elkaar loopt zonder masker (buiten wel nog verplicht een masker op)

Wie het nog begrijpt mag het mij uitleggen :)

12. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Ik stoor mij inderdaad aan het willen vasthouden van de ingeslagen koers van beperkingen om het virus te kunnen controleren.
    Dit terwijl de ‘gewone’ burger ziet dat het allemaal wel meevalt.
    Daar hoort ook de quarantaine bij, doen we ook niet bij verkoudheid maar nu kennelijk wel…

ik begrijp wel waarom men nu wat extra landen op de zeer hoog risico lijst plaatst, vakanties komen eraan dus is dit een mooi ‘drukmiddel’ om de booster te halen, maar met volksgezondheid hebben de reisadviezen echt niets meer te maken, en dat is een kwalijke zaak.

Sterker nog, het nu krampachtig vasthouden en niet maatregelen opheffen zorgt er voor dat als het wel echt nodig is men het ook niet gelooft… Want ook de herziene cijfers, 800 mensen op de ic, dan mag je wel beginnen met verplicht alle bewoners van bejaardentehuizen in stadsbussen met stsanplaatsen te gaan vervoeren en die mensen verplicht 4 uur op 1,5 cm van elkaar in nachthoreca te laten dansen, want anders krijg je helemaal geen stijging meer, laat staan dat je die 800 kan bereiken.

Ruut vindt dit leuk.
  13. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Kan dit svp in Coronacafé?

Urbanjazz, Ready2Board en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  14. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Niet om op te scheppen… ;)
    Maar vandaag de 1 miljoen Miles gehaald, vond ik toch wel een momentje.. :D

Nu kan ik ze eindelijk gaan uitgeven!

Bijgevoegde bestanden:

Urbanjazz, Daeni, LucW en 17 anderen vinden dit leuk.
  15. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    Proficiat .. en 2100XP :eek: jeetje, dat zijn onhaalbare getallen voor mij hoor..o_O

MoonJ vindt dit leuk.
  16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Is dat Upload @ Home alleen te gebruiken voor vluchten naar Nederland toe? Ik krijg nu een mail om mijn documenten te uploaden voor mijn reis naar Amsterdam, maar de outbound moet eerst nog plaatsvinden...o_O

17. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Op dit moment bieden we de service aan op vluchten naar Canada, Curaçao, Dubai, Duitsland, Istanbul, Lima, Nederland, Sint Maarten, Spanje en Verenigd Koninkrijk.

Carel1 en MoonJ vinden dit leuk.
  18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Wat een erg gelimiteerd aanbod, haha. Maar thanks, zag dit zelf nergens staan!

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  19. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Ik ga donderdag met 4 "FB ontdekkertjes" ( ;) ) vrienden vliegen, nu loopt iedereen weer te klooien qua aankomsttijd etc., maar als we onze BP's allemaal al hebben dankzij "Upload@Home", kan ik toch al eerder mijn koffer inchecken en in de lounge gaan zitten werken?
    Kunnen zij dan later nog een koffer inchecken of moet ik daar per se bij aanwezig zijn, omdat ik alles geboekt heb..?

20. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Jij kunt gewoon lekker de lounge in gaan, zij kunnen op basis van paspoort bij de checkin gewoon inchecken en koffer afgeven.

Ambtenaruh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina