Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Was heerlijk hoor. Ze waren toen 5 en 7. In Johannesburg de bedden plat gegooid, boven Amsterdam werden ze wakker.

Ik was toen 480.000 punten kwijt voor 4 retour in BC. Prima

Robinho vindt dit leuk.
  2. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Vorige keer ging het nog goed mijn statusloze vriendin in dezelfde boeking via de app in de lounge uit te nodigen. Toegang lukte via de paal. Afgelopen zondag bleef de paal bij mijn vriendin "get assistance "(of zoiets) aangeven...alsnog naar de desk..

3. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Een kleine bijzin baart mij zorgen in dat artikel:

" In eerder contact van InsideFlyer met Flying Blue blijkt dat we in 2022 verschillende vernieuwingen mogen verwachten van het programma"

Er staat dus niet eens "verbeteringen" maar een neutraler "vernieuwingen". Ik vrees dat het dus neerkomt op "verslechteringen".

Ik heb recent al wat irritaties met FB Amex meegemaakt. Nu weer de verslechtering van de geldigheid van je status met een harde deadline terwijl niet alle XP op tijd worden verwerkt enz.

Welnu , de FB emmer heeft nog maar een of enkele druppels nodig om over te lopen..

Ruut en FlyingFonz vinden dit leuk.
  4. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Helaas worden er nog geen XP's vermeld bij Sustainable Aviation Fuel. Het is behoorlijk aan de prijs, maar juist dan kan dit aantrekkelijk worden met XP's.

Bijgevoegde bestanden:

5. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Het is goedkoper dan Air france in ieder geval. Daar ligt de prijs echt een stuk hoger voor elke optie. Weet niet of ze het zo slim hebben gemaakt om bijvoorbeeld de kist er in mee te nemen

rickbeerendonk vindt dit leuk.
  6. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad is bomen planten flink duurder bij AF dan bij KLM (zie afbeeldingen voor dezelfde reis). Screenshot 2022-01-29 at 10.14.01.png Screenshot 2022-01-29 at 08.40.20.png

7. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Waarschijnlijk omdat ze bij AF minder efficiënt zijn, ze zullen voor 1 boom wel 2 medewerker nodig hebben.

8. Nielsdejongen

Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Ah kijk aan, dat maakt het logischer!

9. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Heeft iemand enig idee hoe lang een handmatige claim duurt bij Flying Blue als je XP en miles niet automatisch gaan?

10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Heeft iemand een logische reden waarom de laatste 5 rijen in de E190 zijn geblockt op mijn vlucht van volgend weekend? Ben erg benieuwd.

11. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Bij mij is het instant wanneer ik met AF of KL vlieg, andere maatschappijen heb ik geen ervaring.

12. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb geen logische reden, maar heb het vaker gezien. Die stoelen worden bij inchecken wel vrij gegeven.
    Mss dat ze een wijziging van toestel eenvoudiger willen maken en er toch niet veel stoelen verkocht zijn?

13. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Oh dat klinkt best logisch, want die geblockte rijen heb je niet op de kleinere E175 en zouden ze die kunnen inzetten als de vlucht niet vol zit. Ben benieuwd of dat de reden is!

14. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Bepaalde rijen worden geblocked voor een evenwichtige gewichtsverdeling als een toestel weinig passagiers heeft

15. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Of die plekken reserveren ze voor vervelende passagiers, of mensen die het land uitgezet moeten worden :rolleyes:

Ruut vindt dit leuk.
  16. balkonman

balkonman Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb het een keer gevraagd, en dat heeft inderdaad hiermee te maken. Ze willen dus eerst voorin vol krijgen.
    Zit de bagage ook achterin?

17. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Ga jij weer op reis? :p

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Ik vermijd de AF groundcrew & stewardessen maar even na dit weekend..... :oops:

Laatst bewerkt: 2 feb 2022
    TimH en Ruut vinden dit leuk.
  19. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Als de champagne maar lekker was :cool:

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  20. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Ze willen inderdaad het gewicht optimaal verdelen, dat betekent overigens dat men de plekken voorin ook niet allemaal beschikbaar maakt om te voorkomen dan iedereen voorin gaat zitten, dus zal je ook een boel rijen business klasse hebben.

De reden om voorin niet helemaal vol te hebben is dat je zowel achter als voorin bagage wilt laden, je wilt in geen geval de passagiers voorin hebben en de bagage allemaal achterin, want bij aankomst, als de passagiers uitstappen dan kan het vliegtuig naar achteren kantelen omdat uitladen van bagage nooit zo snel gaat als het van boord laten gaan van passagiers.

Het achterover kantelen is trouwens vooral een theoretische optie, ja het kan uiteraard, maar de marges zijn hoog, en tijdens het uitstappen van de passagiers heb je alweer een gedeelte van de bagage gelost dat het wel meevalt met de kans van kantelen.

Deel Deze Pagina