Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    De eerste EC stoel die gekozen kan worden is ook pas Rij 6 inderdaad, dus ben benieuwd bij Check-In hoeveel stoelen in BC er te kiezen zijn.

2. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik was vorige maand op vakantie in Peru en moest helaas statusloos vliegen met LATAM waardoor ik achterin het vliegtuig zat. Bij het uitstappen ging het per 5 rijen.. dus eerst rij 1 t/m 5 en toen..... de achterste 5 rijen om bovenstaande te voorkomen. Dus uiteindelijk nog als een van de eersten het vliegtuig uit :D

3. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Heb ik nog wat aan FB Silver als ik over paar weken met KLM naar Spanje vlieg? (met gezin)

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Koffers inchecken bij de business class balie?

5. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Hmm nou ja is iig iets...baal nu wel dat alle statussen verlengd werden nét nadat ik van goud naar zilver ging...:(

Ruut vindt dit leuk.
  6. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    • 25% korting op stoelopties
    • Gratis keuze uit standaardstoelen
    • 1 extra stuk ruimbagage op SkyTeam-vluchten

7. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Je hebt business class/SkyPriority inchecken op Schiphol met de daarbij horende SkyPriority security rij. Daarnaast heb je een soort semi-Skypriority met boarden, dwz je mag in de SkyPrio rij voor het boarden staan. Staat ook altijd op het Priority scherm (SkyTeam Elite) onder SkyTeam Elite+. En die gratis koffer scheelt toch weer zo'n 50-60 euro.

8. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Okay dus je kan met zilver toch via KLM SkyPriority inchecken en door de security rij?

9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Alleen op Schiphol volgens mij (ik dacht ook CDG te menen gezien dat een Flying Blue hub was maar daar ben ik pas 1 keer geweest en toen niet opgelet)

Robinho vindt dit leuk.
  10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Dit wisselt per vliegveld hoor. Laatste keer was het op schiphol zone 1-2 ene kant en 3-4-5 in het andere rijtje. Zilver is groep 3 dus het andere rijtje. Wel gehad dat als je later bent je toch alsnog kan doorlopen.

11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Als ik een ticket boek (meestal 3-4 weken tevoren) is altijd de 1e EC rij pas bij rij 6. Als je 3 dagen tevoren een kijkt,zijn er meer rijen vrijgegeven. Mijn ervaring over de laatste maanden (WAW-AMS vv) is dat 1-2 BC blijven en vanaf rij 3 EC.

12. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Dat klopt, maar rij 6 was zoals ik het las voor een vlucht met vertrek van inmiddels vanavond, dus binnen de 3 dagen voor vertrek en dan zie je welke stoelen er beschikbaar zijn.

Dat kan overigens ook nog wel een klein beetje wijzigen, zeker met een 737 toestel waar KLM het voor elkaar krijgt om deze te wisselen naar de 737-900 versie, dan weer naar de -800 versie. Beetje opletten is altijd wel handig.

13. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Zondag niet. Silver is groep 3 en mag als eerste door de normale rij. Bij SkyPriority werd ook strikt onderscheid gemaakt tussen groep 1 (business) en groep 2 (platinum/gold).

14. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Apart, ik heb tot nu toe altijd op Schiphol toen ik Silver was (2 jaar lang) dit op het SkyPrio scherm gezien:

1. SkyTeam elite+
    2. SkyTeam elite

Wordt dan ook actief omgeroepen dat SkyTeam elite als eerste in de normale rij mag gaan staan? Uit mijn ervaring staat namelijk de non-SkyPrio rij al vol met mensen die echt niet allemaal Silver status hebben. Sterker nog, vaak staan er mensen die niet opletten zonder status ook gewoon in de SkyPrio rij...

15. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Zo was het inderdaad tot kort geleden. Nu ze de 5 groepen hebben is dat niet meer zo. Zondag werd eerst alleen de priority rij geopend en gecontroleerd of je groep 1 was.

Groep 3 stond als enige vermeld voor de rij ernaast. Dus duidelijk prioriteit op de andere groepen, maar in de niet-SkyPrio rij.

Ook in Parijs is de SkyPrio rij niet voor Silver. Die gaan bij de anderen (of soms hebben ze een eigen rij).

16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ah ok, helder! Ik heb dat zone boarding nog niet meegemaakt eigenlijk - ook toen aangekondigd was dat dit de manier van werken werd heb ik toen nog een intra-europa vlucht gepakt waar dit niet gedaan werd. Maar die laatste keer dat ik vloog met KLM op korte afstand is ook alweer dik een half jaar geleden. Toen ik naar de U.S ging in Oktober was t vliegtuig zo leeg dat iedereen kon doorlopen.

17. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Wat is de reden dat een platinum meer moet betalen dan een Explorer voor een (extra) koffer? Omdat ik als platinum al een koffer mag meenemen moet ik 45 euro betalen voor een (extra) koffer en Explorer 20 euro:eek:

Ruut vindt dit leuk.
  18. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Alleen voor intercontinentale vluchten. Voor alles binnen Europa wordt 1&2 samengevoegd en 3tm5 samen

19. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Klopt.. is mij ook al eens opgevallen. De prijs voor de 3e koffer is hoger dan voor de 2e koffer waardoor het soms slimmer is om iemand zonder status een koffer extra te laten kopen

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  20. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Er zijn 2 rijen, maar er werd zondag op Schiphol (naar Parijs) wel degelijk onderscheid gemaakt tussen groep 1 en groep 2, alsmede groep 3 en 4/5. SkyPrio rij was strikt groep 1 eerst.

Deel Deze Pagina