Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Dank! Logisch ook eigenlijk wel. :)

2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Er zit trouwens een Glitch in de KLM app als je boekt voor een ander.

Ik was voor iemand anders snel een one-way ticket boeken en toen ik naar extra opties ging -> stoelkeuze, kon ik gratis een Economy of Front Section seat voor hem uitkiezen obv mijn eigen Gold status. Ook 50% korting op overige stoelopties. Toen ik deze voor hem had gekozen hoefde ik bij het betalen van het ticket niks extra's te betalen, en had hij de stoel ook echt toegekend gekregen.

Echter als ik hem van stoel wilde veranderen in Manage My Booking (Front Section of Economy) dan moest ik wel bij betalen. Maar hij zit nu in principe gewoon gratis in de voorsectie.

Laatst bewerkt: 8 feb 2022
    rickbeerendonk, Frankb en Ruut vinden dit leuk.
  3. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Heeft er iemand ervaring met het bijschrijven van XP (en Miles) van een (domestic) Copa America vlucht op een losstaande boeking (niet i.c.m. een SkyTeam boeking)? Mijn vriendin en ik hebben een domestic retourvlucht met CM uitgevoerd waarvoor we ieder 4 XP zouden moeten krijgen, maar dat is een aantal dagen later nog (steeds) niet bijgeschreven.

Heeft iemand ervaring met hoe lang dit gemiddeld duurt en of er een manier is om dit process te versnellen? Mijn vriendin mist 4 XP om zilver te worden. We vliegen a.s. zondag op een SkyTeam boeking dus dan zou dat gratis stuk bagage goed van pas komen.

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dat kan best lang duren, ik heb onlangs ook moeten bellen voor een AM vlucht, eticket en boardingpassen in moeten sturen en toen werd het geregeld. Ik zou in jouw geval dus zeker even bellen aangezien je die koffer komend weekend goed kunt gebruiken.

LucW vindt dit leuk.
  5. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Exact, zou ik ook doen. Voor die 4XP gewoon even bellen met FB.

6. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Zojuist met ze ge-chat (geen zin in een dure rekening hier vanuit Panama) en ze gaven aan dat het technisch niet mogelijk is om het eerder dan een week na de vlucht te doen aangezien ze op de partner airline moeten wachten. Hoe is dat bij jou gegaan @Godenzoon14 ?

Ruut vindt dit leuk.
  7. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb het met OK gehad en moest twee weken wachten. Was wel vanwege een omboeking.

8. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Oh dat wist ik niet eens omdat ik de afgelopen maanden alleen naar Duitsland, Spanje en Lima ben gevlogen :D

9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Zowaar net bij het inchecken via de app mijn boarding pass gekregen! Had Upload @ Home gebruikt maar dat was eigenlijk voor de vlucht naar Amsterdam van aankomende zondag, dus geen idee of het daardoor komt of niet. Wel erg fijn!

Wat wel weer apart is dat als ik mijn stoel wil wijzigen voor de terugvlucht, ik deze melding in de app krijg:

En via de website kan ik ook niet mijn stoel wijzigen. Die pijl aan de rechterkant is verdwenen.

Gelukkig kreeg ik binnen 5 minuten reactie op de KLM Whatsapp (it's a miracle!) alleen hoop dat dit wel snel gefixt is, gezien ik dus graag de seatmap in de gaten wil houden. Iemand anders dit ooit meegemaakt? Bij mijn heenvlucht heb ik dit probleem niet.

10. Ludwig

Ludwig Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    33
    Ik maak het vaak genoeg mee. Als je het in de browser een paar keer doet wil de stoelindeling na een aantal poging weleens verschijnen.

11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Hmm hoe bedoel je 'een paar keer doet'? Bij mij blijft gewoon dat dat 'pijltje' aan de rechterkant verdwenen is waardoor er niet op te klikken is...

12. Ludwig

Ludwig Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    33

Pas op met deze "service"! Ik ben er $80 aan kwijtgeraakt. Op basis van de Nederlandse inreisregels was Aruba eind januari geel (geen test vereist om terug te keren naar NL) en Panama oranje (wel test vereist, dus ook bij overstap van >12 uur - mijn overstap was 4 uur). Ik maakte er op AUA gebruik van en uploadde gezondheidsverklaring en vaccinatiebewijs. Kreeg prompt antwoord dat ik negatief testbewijs nodig had. Om discussies te voorkomen aan de incheckbalie en vrees de vlucht te missen toch maar hals over kop besloten te testen. Bij het inchecken naar PTY werd er uiteindelijk (terecht) niet eens om gevraagd.

MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  13. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Bij mij was het idd wel meer dan een week na de vlucht, ik heb even afgewacht of hij automatisch bijgeschreven zou worden maar dat gebeurde niet. Ik heb niet eerder gebeld omdat ik de XP's niet nodig had.

14. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik check altijd traveldoc + nederlandwereldwijd.nl en ga daar vanuit maar bedankt voor de tip! Heb mijn boardingpass in de app gekregen dus zou goed moeten gaan. :)

15. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    MoonJ vindt dit leuk.
  16. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Ik kreeg dezelfde melding afgelopen week, tot aan de vlucht (KL) is dat niet meer veranderd. Had op heenweg in de lounge gevraagd om het op te lossen, maar lukte daar ook niet, ook een belletje door deze dame gaf geen oplossing. Heen met AF geen probleem. Lijkt een bewuste actie, reisgenoot (explorer) kon wel kiezen, maar alleen EC+ of exit.

MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  17. Ludwig

Ludwig Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    33
    Ik bedoel dat je een of zelfs twee pagina’s teruggaat en dan opnieuw probeert. Mogelijk is het zo druk in de systemen omdat iedereen in de laatste 24 uur voort vertrek tegelijk stoelen probeert te kiezen.

MoonJ vindt dit leuk.
  18. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou boek ik voor het eerst bij Europcar via zo'n FB link. De beloofde korting als FB Gold komt nergens ter sprake. Sterker nog: bij het einde krijg ik een vermelding dat ik een Ivoortje ben..Ik was wel heeeeel lang gelden een "Ivory". Weet hier iemand hoe dat zit met die kortingen?

Bijgevoegde bestanden:

19. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Bij mij uiteindelijk in beide gevallen exact 72 uur na de vlucht bijgeschreven. In dit geval dus precies op tijd voor m’n vriendin om zilver te worden voor onze volgende vlucht :) Thanks voor het delen van jullie ervaringen!

MichaelNight en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  20. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    Wow.. :eek: voor het eerst sinds het begin van de pandemie en na 50+ vluchten met AF/KLM zowaar net kunnen inchecken via mobiel en boardingpassen gekregen, zelfs geen paspoort gegevens meer hoeven in te vullen!!

Ik vertrouw het niet, zou er iets mis gegaan zijn? Morgen toch maar even langs de incheckbalie ;)

Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina