Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Zelfde prijs daar.. dus weet niet hoe je 4 personen retour op 42k heb gekregen, maar well done :)

Urbanjazz vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Die testplicht begrijp ik echt niet, sterker nog, die slaat helemaal nergens op, want overal is dezelfde variant.
    In Duitsland hoeft het al heel lang niet meer, en Belgie, VK en Frankrijk zijn nu ook gevolgd.

Een testplicht heeft zin als je een variant buiten de deur wilt houden en dus is gebaseerd uit het oogpunt van gezondheid.
    Dit heeft geen enkele toegevoegde waarde.

Zoals gesteld, mij raakt het nagenoeg niet, ik reis buiten de EU eigenlijk altijd naar Duitsland en voldoe daar aan de inreisregels, en de overstap op Amsterdam, dan mag het wel ongetest.
    Heb alleen wel spijt van het omboeken van de vlucht rechtstreeks terug naar Amsterdam komend weekeinde, want een test moet in dit geval wel. Maar de antigentest kan in minder dan 40% van de gevallen als je geen symptomen hebt en eventueel wel Covid hebt de huidige variant vinden, dus het risico is verwaarloosbaar.

MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Probeerde op klm.nl de seatmap te bekijken van mijn vlucht naar AUA morgen.
    Kan niet, je moet eerst inchecken.
    Dus check ik in, kun je erna de seatmap ook niet meer zien.

Log ik in via airfrance.be dan is de seatmap wel gewoon te bekijken... Vreemd.

4. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Zakelijk zou ik mij ook geen enkele zorgen maken. Maar ik ga met het gezin naar Londen. Een false positive zou dan betekenen dat we minimaal 5 (tot 10 dagen) vast komen te zitten. Je komt simpelweg het eiland niet af. Dat gaan we dus niet doen.

5. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    In mijn ogen is dat het risico van reizen op dit moment. Wil je dat niet dan moet je gewoon wachten tot de regels veranderen.

6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Dat is dus het punt, je hoeft niet te wachten, je kunt dus ook via Dusseldorf vliegen. En dat is dus exact de reden waarom dit een nutteloze maatregel is.

Het punt is dat zakelijk leuk klinkt, maar dat het niet de bedoeling is dat ik ergens vast kom te zitten want dan komen andere dingen in de knoop.
    Dus als er al getest moet worden, wat geprobeerd wordt te vermijden, dan mag dat dus enkel met antigen omdat zoals gesteld minder dan 40% kan worden ontdekt. En dat dat uitgangspunt verkeerd is begrijp ik, maar alles valt binnen de regels...

FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Even los van jouw reis, zou je niet via Noord Ierland, dan naar Dublin kunnen reizen? Van Dublin naar NL is een test toch niet nodig?

8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Vanuit elk land buiten de EU is een testresultaat verplicht. Volgens mij is Noord Ierland qua een aantal punten nog wel de EU, maar als ik de Quarantaine Reischeck bekijkt krijg je gelijk het VK als je Noord Ierland wilt kiezen en moet je dus een test doen.

9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Als ik de voorpagina van IF zo lees, heeft AF/KL hun flexibele omboekingsbeleid voor onbepaalde tijd deze keer verlengd. Goed nieuws. Echter lees ik wel dat als je onder dit beleid een vlucht annuleert, je een niet-restitueerbare voucher krijgt. Dat is wel een (jammere) verandering gezien je nu juist een restitueerbare voucher krijgt bij het annuleren. Vraag me ook af of voor tickets vóór 1 Maart geboekt dat beleid blijft, of het nieuwe beleid daarvoor ingaat.

10. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Daarna kan je wel van Noord Ierland naar Dublin met de auto gaan. Ook geen controles in de trein Belfast-Dublin...

11. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Volgens het artikel op Insideflyer gaat de nieuwe regeling in per 1 maart.

12. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    Kreeg zojuist bericht van KLM dat we volgende week voor terugkomst uit VAE geen covid test nodig hebben als je vaxxed bent. We vliegen op Düsseldorf via Amsterdam.

Ready2Board vindt dit leuk.
  13. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63

Bijgevoegde bestanden:

14. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    ik heb van de week nog retourtje business naar New York geboekt voor 78k miles en wat bijbetalen. Was promo aanbieding via de AF site. Weet niet of dat supervoordelig is maar toch maar gedaan

15. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Heel blij dat ik nog flink wat miles had. Moet op stel en sprong naar Zuid-Afrika en de keuze voor EC was 60k miles en €190 of €1350(!).

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat is echt supergoedkoop.

17. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ben benieuwd of de statussen weer worden verlengd na 30 juni...er komen immers al berichten van andere FF programma's over verlenging van statussen na 30 juni...

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    denk het wel, AF/KLM zal niet achter willen blijven bij de concurrentie.

Niet dat het mij wat uitmaakt, heb veel XP’s gesprokkeld tijdens de pandemie

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    200-600k miles voor een intercontinentaal business ticket is inmiddels normaal. Voor minder dan 200k heb je voornamelijk minder populaire maanden/tijden/bestemmingen. Onder de 100k zie je buiten een enkele promo vlucht nooit. En daarnaast heb je de standaard ~400 euro aan toeslagen.

Ruut vindt dit leuk.
  20. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    En dan heb je ook nog vaak Delta voor de oversteek, die heb ik liever niet. Dan heb ik mazzel gehad met deze fare. Heen KLM , terug AF. Mss zijn ze er nog, ik heb eind april heen, begin mei terug. Was 79k miles en iets van 450 euro bijleggen.

Deel Deze Pagina