Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    September met Avianca (en vertraging door luchtverkeersleiding) en in januari met LATAM. Beide keren was er zo'n 2 uur overstap gepland.

MoonJ vindt dit leuk.
  2. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Dat zijn toch lekkere maandjes :) Eind 2019 zijn we business class met het hele gezin naar Zuid-Afrika op vakantie gegaan. Na iets meer dan 2 jaar sparen het volgende doel bereikt, we kunnen met het gezin business class naar Japan.

Bijgevoegde bestanden:

3. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Sinds wanneer heeft KLM codeshare met Easyjet? Ik moet naar Malta en zie tot mijn verbazing dat de EY vlucht ook een KL vluchtnummer heeft.

Ruut vindt dit leuk.
  4. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    EY is toch Etihad Airways?

5. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Tuurlijk, je hebt gelijk. EasyJet is EZY. Het gaat om deze vluchten in het screenshot.

Het is dus een code share met Air Malta. Maar Skypriority voordelen gelden niet.

Bijgevoegde bestanden:

6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Ben wel ff klaar met die annuleringen van vluchten door KLM hoor. Daardoor komt mijn positioneringsvlucht weer in het gedrang en zit ik weer met een overstap van 6 uur op Schiphol :confused:
    Is nou al de derde keer dat ik heel mn schema kan gaan aanpassen

7. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb pas een wijziging te pakken en die was al in december voor mijn februari vlucht, mijn theorie dat ze 1x per dag bestemmingen met rust laten klopt vooralsnog.

Sterker nog het is juist ik die mogelijk e.e.a. moet aanpassen….

FlyingFonz vindt dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Het zal ook voornamelijk met de route te maken hebben, denk dat ARN en GOT niet zo populair zijn wellicht qua verkochte stoelen.

9. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    En dan met zo'n slecht werkende website...

10. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Ja ook dat, op de een andere manier werkt de .be site meestal wel bij mij. De Nederlandse zie ik niet eens een inlogbutton meer staan.o_O

Ruut vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Het speelt zeker mee of ze, zowel heen als terug van 2 vluchten 1 kunnen maken, dan is dat verstandig vanuit het oogpunt van de maatschappij.
    Wel moet het heen en terug kunnen, zo kan het zijn dat je toch in een lege vlucht zit, maar de andere kant tot de laatste stoel bezet is, dan is het eruit halen van de vlucht toch niet mogelijk.

12. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Iemand ervaring met EU261/2004 claim?

Situatie al volgt. Vlucht (afstand <1500 km) ruim van te voren geboekt met vertrek op een zaterdag. Vlucht is vrijdagmiddag geannuleerd. Nu zag ik al dat er zeer weinig mensen met de vlucht mee zou gaan. Ik was de enige die een stoel gekozen had. Mijn vermoeden is dat dit een economische reden geweest is om vlucht te annuleren (terugvlucht 2 stoelen bezet) i.c.m. opgeven reden.

Voor de geannuleerde vlucht een claim neergelegd bij KLM. Zojuist reactie gekregen. In het kort komt het er op neer dat niet voldoende bemanning aanwezig was en daarom deze vlucht geannuleerd is en dat een geldige reden is om niet de claim uit te betalen.

Klopt dit? kan ik inderdaad geen aanspraak maken op de claim? of zou het via claimbureau wel lukken?

Wel krijg ik mijn PCR test vergoed van KLM :)

Geachte heer X,

Vriendelijk dank voor uw email betreffende uw reis naar X op X januari 2021, per KL0. Deze reis werd geannuleerd vanwege het ontbreken van voldoende bemanning en u bent omgeboekt naar de volgende dag. Daarom moest u weer een nieuwe CoVID test ondergaan ter waarde van EUR45. Ik bied u uiteraard mijn verontschuldigingen aan voor het ervaren ongemak van dit alles.

De COVID-19 pandemie blijft een onuitwisbaar stempel drukken op de luchtvaart wereldwijd. Recent is daar het effect van de zeer besmettelijke Omikron variant bijgekomen.

In vele landen hebben de overheden zelf-quarantaine verplichtingen opgelegd om de verspreiding van het virus tegen te gaan. De nadelige effecten hiervan op personeelsplanning en -inzetbaarheid zijn voelbaar en zichtbaar in veel bedrijfstakken en vooral in de luchtvaartindustrie in Nederland.

De door de Nederlandse regering ingevoerde maatregelen, in reactie op het oplopend aantal besmettingen met de Omikron variant, laten niet toe dat het vliegend personeel zich meldt voor werk als een persoon in hun gezin, familie of naaste omgeving positief is getest of nog in afwachting is van de testresultaten, ongeacht welke (mogelijke) infectiestatus een bemanningslid zelf heeft.

Gezien de ongekend snelle verspreiding van het virus door geheel Europa, is het voor KLM bemanningsleden vrijwel onmogelijk om contacten met potentieel geïnfecteerde personen te vermijden of voorkomen, ook in het dagelijks leven. Als werkgever heeft KLM slechts beperkte mogelijkheden om de grote stijging in bemanningsleden, die onder de Nederlandse overheidsregels als “not fit to fly” worden gezien, op te vangen. Dit gaat vele malen verder dan wat in ons bedrijf, of de luchtvaartindustrie in haar geheel, als normaal kan worden beschouwd.

Wanneer er om deze reden vluchten geannuleerd moeten worden, doen wij ons uiterste best om passagiers een passend alternatief te bieden, op basis van de op dat moment beschikbare mogelijkheden. Uiteraard houden wij ons daarbij aan de verplichtingen die wij hebben naar onze klanten om assistentie en verzorging aan te bieden, zoals gebruikelijk in dit soort situaties.

De Europese Verordening op het gebied van bescherming van passagiersrechten stelt echter ook dat luchtvaartmaatschappijen niet verplicht zijn verdere compensatie aan te bieden, als er sprake is van specifieke buitengewone omstandigheden. De Europese Commissie heeft bevestigd dat vluchtverstoringen, die veroorzaakt worden door de effecten van de COVID-19 pandemie, onder deze uitzonderingsregel vallen. Het spijt ons u mede te delen dat uw vlucht werd geannuleerd vanwege een dergelijke buitengewone omstandigheid en om deze reden kunnen wij u geen verdere compensatie aanbieden.

Uiteraard vergoeden wij u wel de kosten van de extra test die u moest ondergaan als direct gevolg van onze annulering. Kunt u mij uw bankgegevens doorgeven zodat ik dit bedrag van EUR45 naar u kan overmaken?
    Ik wacht dit nog graag van u af.

Met vriendelijke groet,

Mevr X
    Air France KLM Customer Care

13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Wat een verhaal en best apart.

Toen anderhalf jaar terug mijn vlucht naar AUA tot 2x werd geannuleerd en ik een dag later vertrok werd er wel uitgekeerd, 600,-- Euro. M'n ticket was net geen 500 dus ik vond dat een goede deal.

Mijn PCR-test wilde ze daarentegen niet vergoeden..

Frankb vindt dit leuk.
  14. JRRM

JRRM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Het zou best een gevalletje overmacht kunnen zijn in deze tijd, met een groot deel van werkend Nederland die thuis in isolatie of quarantaine zit. Het lijkt me vanuit jouw kant lastig te bewijzen dat een vlucht vanuit economisch perspectief geannuleerd is. En een paar flexwerkers van Tempoteam wil je denk ik liever niet in de cockpit van een 737 of Embraer hebben zitten.
    Als er een gebrek aan personeel is door een staking hoeven ze trouwens ook geen compensatie te betalen en kan het op overmacht gegooid worden. Denk dat je aan het kortste eind gaat trekken hier.

Frankb vindt dit leuk.
  15. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Ik kreeg in een soortgelijke situatie voor een vlucht naar Dusseldorf wel €350 aan vouchers en omdat ik opeens aan de inreisvereisten van Nederland moest voldoen ook de pcr test vergoed die ik moest laten afnemen.
    Er waren die dag meer vluchten komen te vervallen binnen de KLC uitvoering, allemaal aan het eind van de dag.
    Dus naar de volgende dag herboekt, want hoewel de auto gratis en bewaakt staat op Dusseldorf heb ik er niet zoveel aan als ie daar staat en ik daar niet ben en moet ik er toch heen.

Frankb en Ruut vinden dit leuk.
  16. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Dit is wel heel grappig en toevallig!
    Wij sparen op dit moment ook om met KLM in BC naar Zuid Afrika en Japan te gaan met het gezin :)
    En ik kom ook uit 1979 ;-)

pw1979 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  17. Nielsdejongen

Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben dan wel benieuwd waar je tarieven kan vinden waar je voor 150k miles +/- met een heel gezin business class kan vliegen naar Japan

18. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik had mijn reisgenoot uitgenodigd in de KLM app voor de lounge op AMS en we hadden alletwee een groen vinkje. Enfin, ik zat er al, mijn reisgenoot komt kwartier later en hoor in de verte: Meneer X u bent van harte welkom voor 30€. Toen ben ik erheen gelopen, zei de dame bij de ingang dat ze niks van uitnodigen via de app afweet. Na een paar onderdrukte zuchten en alletwee de boardingpasses een keer of 3 gescant te hebben kon er met moeite: "geniet ervan" vanaf.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    En daarom doe ik het niet eens meer via de app maar loop ik gewoon naar voren

20. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Was het maar zo'n feest ;) Die 150k is wat ik heb gespaard in 1 maand. Totaal een miljoen in bijna 2 jaar. Daar red ik het wel mee.

Godenzoon14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina