Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Slice

Slice Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Wat is de experience app? Nog nooit van gehoord en zie in de Apple store ook niks staan?

2. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Amex experiences in de App Store.

3. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Kan je, als je een Schengen vlucht hebt, ook de KLM Crown 52 Lounge in?
    In mijn boeking staat namelijk bij Lounge Access: Lounge 25 maar zou graag die in het non-schengen gedeelte een keer bezoeken.

4. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ja dat kan zeker. Als je door de paspoort controle gaat en naar 52 loopt kan je daar gewoon je boardingpass scannen. Ik doe dat heel vaak, vandaag nog gedaan.

Ambtenaruh, MoonJ en DirkOnTour vinden dit leuk.
  5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Top dankjewel! :)

6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Het kan inderdaad zeker, hou wel rekening met wachtrijen, heen zal het wel meevallen, want mocht het helemaal vol staan tot voorbij het grand cafe dan zal je zelf de plannen tot lounge bezoek in non schengen weer in de ijskast zetten mag ik hopen.
    Terug kan het druk zijn, en hoewel nog nooit om die reden een vlucht gemist, kan het wel.
    Als de automatische scanners open zijn gebruik deze, want iedereen die de scanners niet kan gebruiken heeft over het algemeen meer tijd nodig bij de paspoortcontrole.

MoonJ vindt dit leuk.
  7. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Ik ook

Ruut vindt dit leuk.
  8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Thanks! Ik heb Privium dus ga er vanuit dat er geen wachtrijen zijn. :D Er is namelijk op Schiphol airside geen security check zoals bij vele airports tussen Schengen/Non-Schengen toch?

9. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Laatste paar keer heb ik daar regelmatig security gezien met controle volgens mij.

10. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dus jij vindt het logisch dat je een paar weken tot een paar maanden je status verliest omdat je XP niet op tijd waren bijgeschreven? vindt jij dat logisch? nou ik niet. Daar waren die extra maanden voor. Heb jij de voorgaande argumenten wel gelezen en begrepen? We zijn niet allemaal ultimate maar wel trouwe klanten van FB...

11. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Dat klopt, bij mijn laatste KL vlucht in december met start in DUS moest ik na het passeren van de douane op AMS voor de overstap naar non-schengen mijn handbagage laten controleren door security. In november hoefde dat niet, volgens mij selecteren ze random mensen die door de douane komen voor deze check.

12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Deze check ie inderdaad random en zo ongeveer het toppunt van ‘window dressing’

Op papier klopt het ongetwijfeld, maar als je deze check gegarandeerd wil omzeilen kan dat ook door via de ‘sluipweg’ van het security filter naar de KLM lounge boven naar de paspoortcontrole te gaan maar dan andersom.

MoonJ vindt dit leuk.
  13. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Welke 'sluipweg' is dit? Zie hem even niet voor me haha

14. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Als je de Schengen security hebt gehad hoef je niet naar beneden, je kan ook naar links door 2 zelf opengaande klapdeuren heen, je blijft zo op de bovenverdieping en bent sneller in de lounge of bij de D-schengen pieren.
    Andersom kan je die route ook nemen en achter het security filter kom je dan uit en kan je naar de paspoortcontrole, en vice versa ook als je de non-schengen security neemt, poortje gaat open als je uit de KLM check-in komt kan je daarna naar Schengen lopen, de security filters kunnen nu voor beide gebieden gebruikt worden.

15. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Die route staat tegenwoordig gewoon bewegwijzerd. Zowel vanuit Schengen als non-Schengen security (SkyPriority check-in bij KLM en dan de roltrap op), dan na de check de bordjes volgen 'shortcut to airline lounges'. Toegegeven, de route ziet er wat shabby uit. Er lopen vooral mensen met Schiphol pasjes en je moet een deur zelf opendoen. Maar ze hebben wel bordjes opgehangen, dus ik beschouw het nu als een officiele looproute :D

16. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij ging de vraag over een 'sluiproute' tussen het NS- en S-deel...? Die extra security check na de paspoortcontrole is inderdaad random en voor zover ik weet is er geen manier om die te 'omzeilen' - zou ook een beetje vreemd zijn.

De verbinding tussen de security filters van Vertrek 1 en 2 is echt een uitkomst evenals de 'short connection'-route naar het begin van de D-pier en Lounge 25.

17. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Dat is ook wat hierboven wordt gezegd door @arjen05 en @Ozzietukker , met deze sluiproute heb je geen security meer.

18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb even helemaal een black-out qua het voor me zien, maar ga over twee weekjes even op ontdekkingstocht! A.ka door de Schengen filter en dan proberen een weg te vinden naar de non-schengen filter (maar dan al aan airside kant) om daar vervolgens door de paspoort controle te gaan. Ben benieuwd! :D

19. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij hebben we het over twee verschillende dingen.

De random security check na de paspoortcontrole NS/S of S/NS is zoals de term al aanduidt 'random'. Dit is een soort mini-filter dat achter de paspoortcontrole gemaakt is. Hier kan je niet zo veel aan veranderen/sluipen lijkt mij...

De doorloop tussen de security filters van Vertrek 1 en Vertrek 2 zit gewoon na de 'reguliere' security check. Aan de kant van Vertrek 2 zit uiteraard een paspoortcontrole, maar aan de kant van Vertrek 1 kan je de 'short connection' route gebruiken om snel naar de D-pier, danwel lounge te komen.

Ben ik nou gek of heeft iemand een lek van Alberto Stegeman-achtige proporties gevonden?

Ruut vindt dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Zoiets is het volgens mij :D
    schiphol.png

arjen05, Didymis en MoonJ vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina