Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Ja, het punt is ook dat je met deze "truc" ook geen random security tegenkomt, niet het ontwijken van de volledige security :)

2. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Kijk. Dit maakt al een heel stuk meer duidelijk!

Met het plaatje erbij snap ik 'm inderdaad. Vraag me alleen af wat het je nou écht opbrengt. Voor hetzelfde geld is het verschrikkelijk druk bij de paspoortcontrole boven... Je hoeft al niks meer uit je handbagage te halen...

3. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Dit is precies de route die ik beschreef, maar dan vanuit de andere kant. Je komt dan langs een deur waar een Schiphol paslezer naast hangt en waar vooral mensen met pasje doorheen lopen, maar die gewoon open is.

MoonJ vindt dit leuk.
  4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Het is ook niet mijn preffered route, want inderdaad je weet niet hoe druk het boven is.
    Het gaat mij dan ook niet om de controle, scan mijn tas maar want in tegenstelling tot Dusseldorf vallen mijn stroopwafels hier niet onder secondary.

Waar het om gaat is dat je dus een mogelijkheid hebt om gegarandeerd een random check te ontwijken war er voor zorgt dat die check die al nutteloos was helemaal geen waarde meer heeft.

5. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Xp bijschrijven kan een paar min na landing al.... even de claim missing miles knop gebruiken in de app...

6. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Dat werkte dus mooi niet bij mijn AF vlucht van 2 weken geleden(100XP) Heb via Flying Blue handmatig een claim moeten indienen waar ik al 2 weken op wacht.

7. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Ow. Is mij de afgelopen 60 vluchten in nov/dec steeds gelukt... behalve bij de involuntary changes niet. Vervelend. Even bellen :rolleyes:

8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand of je in de Embraer meer beenruimte hebt met een EC of EER stoel? En mag je je laptop tijdens het opstijgen wel op je schoot (ingeklapt) houden of dat ook niet? Aangezien je geen bagage bij je voeten mag hebben.

9. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Ja, je hebt meer beenruimte. Bij een EER stoel moet alles wat in de weg kan zitten in de bagagevakken en mag je 'dus' ook geen laptop op schoot tijdens het opstijgen. Bij een EC stoel mag dat wel.

MoonJ vindt dit leuk.
  10. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    welke app is dat? Lukt dat ook voor RO vluchten?

11. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Gewoon de KLM of AF app... geen idee of het ook met RO kan, heb hier alleen ervaring mee met KL, KLC, AF en HOP! vluchten

12. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ok dankjewel! Dan pak ik toch lekker de EER, 1 euro goedkoper en dus meer beenruimte. Dan maar even m'n laptop opbergen.

Dan nog een vraag: KLM heeft een driehoeksvlucht AMS - BOG - CTG - AMS. BOG - CTG is een binnenlandse vlucht maar wordt met de world business class uitgevoerd, krijg ik op dat segment dan ook een huisje ondanks dat het een domestic / short haul vlucht is?

13. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Kan je BOG-CTG ook los boeken dan? Dacht dat je die alleen kan boeken icm een vlucht van/naar AMS?

14. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Zie hem niet als losse vlucht

Bijgevoegde bestanden:

15. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Oh weet niet of dit los te boeken is, maar in mijn geval ga ik van MDE - BOG - CTG - AMS dus het is inderdaad onderdeel van mijn itinerary naar Amsterdam. Echter gaan er bij BOG mensen uit/in en in CTG uit/in, dus het is wel een aparte vlucht.

16. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Ik vermoed dat ze de huisjes alleen uitdelen van/naar AMS.

17. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Zelfde KL nummer (die 2 legs)?

18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Oei ja dat wel...

19. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Je boekt meestal AMS-CTG-AMS of AMS-BOG-AMS. De extra stop wordt niet als extra vlucht gezien. BOG-CTG is enkel een drank je met nootjes en duurt 50 min. Je krijgt er geen huisje extra voor (meerdere keren zelf gevlogen).

In Bogota moet iedereen, ongeacht of hij/zij doorvliegt naar Cartagena, het vliegtuig uit (let op, als je doorvliegt moet je niet in Bogota naar de douane lopen, maar is er een korte route naar terug naar het vliegtuig). In Cartagena wisselt de crew en moet iedereen op z'n plek blijven zitten.

Ik heb het in september en in januari gevlogen. In september was er door vertraging in MDE te weinig tijd voor de lounge in BOG en dan is het een lange zit zonder eten.

In MDE vragen ze je al je Covid-19 papieren en krijg je alle boarding passen. Maar KLM wil dat in BOG zelf controleren. Dat heb ik 2x aan de gate gedaan (en voordat ik de lounge in ging die er bijna tegenover is).

Laatst bewerkt: 26 jan 2022
    MoonJ vindt dit leuk.
  20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ah heel fijn om te weten dit - dank! Vloog jij met LATAM of Avianca de MDE - BOG leg?

rickbeerendonk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina